SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

31 komentářů

Frantisek
6. dubna • 13:51

alfa ma vykon 510, ale koni a ne kw
/facepalm/

Jirka
27. března • 0:36

BMW X6M má také zrychlení z 0-100 km/h za 4,1s stejně jako Bentayga nebo Cayenne. Měl jsem za to, že Ferrari bere svůj model GTC4 LUSSO jako SUV, přeci jen 1383 mm na výšku je na Ferrari poměrně dost - má zrychlení za 3,4s, výkon 507 kW a 697 Nm, maximálka je přes 330 km/h a z klidu na 200 za 10,5s.

Jirka
27. března • 1:17

Oprava s tou X6M na bmw.cz mají vážně 4,2s nicméně, myslím si, že na té desetině příliš nezáleží...

Neurotic
24. března • 21:08

Nesmysl, rozpálit na 350km/h za 4s jde i kamion s návěsem, ale zkuste projet zatáčku:-D A podobně dopadnou všechny ty SUV jakmile někdo udělá pořádný test, kdy se nepojede rovně, ale bude se zkoušet jakou maximální rychlostí jde projet pravoúhlá zatáčka tak si ty SUV ani neškrtnou a i ty nejdražší nejspíš porazí obyčejná Fabie:-D

Jirka
27. března • 1:04

Kromě zamindrákovaného Koubka všichni novináři sportovní SUV vychvalují, sám jsem se o tom přesvědčil v BMW x4 35d - není to totéž jako M4 to ne, ale suv se naposledy nakláněla při první generaci x5, a to už je nějakej pátek. :-D
https://www.youtube.com/watch... - X6M na okruhu

ACE
24. března • 10:41

Světu automobilů v současné době vládne především hloupost.

Kuk Vykuk
24. března • 10:33

Móda zamindrákovanejch.

stealth01
24. března • 9:43

OK. Skončil jsem na sedmém místě. To jde. Ať už je květen :-)

426kahemi
24. března • 9:24

Zaprvé... Je to Alfa Romeo Stelvio....
A zadruhé... 510kW (!) ... pos*ali jste se?? :D

freewinds
24. března • 8:37

Alfa Romeo Stelivo....

Martin
30. března • 21:03

tak hlavně že je na prvním místě auto, co neumíte pojmenovat.
V Indii korektoři spí, nebo?? :D

freewinds
24. března • 19:20

Stále to v článku nikdo neopravil.... Nejhezčí auto tady z těch a takhle zkomolené jméno.

stealth01
24. března • 9:44

Jo díky za připomenutí. Dneska musím koupit kočce.

Gašpo
24. března • 8:26

Pokrytectvo je hitom dnešnej doby.B-]
Ak zákazník podľahne módnej vlne, že je "trendy" jazdiť v bagroch, tak automobilky začnú chrliť bagry. Hlavne že na každom autosalóne sa všetci predbiehajú v ukazovaní elektromobilov a tvária sa že zachraňujú planétu. Trápne divadlo. Elektrika do elektromobilu nie je vobec ekologická, batérie majú hromadu toxických a nerecyklovateľných látok. Neviem či by nebolo lepšie strkať peniaze do vývoja vodíkového pohonu, než elektromobilov. A nepodporovať marketingovú šialenosť veľkých áut. Čím menšieho máš pindíka, tým vačšie kolesá na aute musíš mať.
Podľa zdravého rozumu by bolo najlepšie vyrábať autá racionálnej veľkosti, podľa praktického využitia a hlavne s maximálnou výdržou. Ale to je v absolútnom rozpore s konzumným mamonom, ktorý svetu vládne.;-)

Majkl
24. března • 8:47

Žádný současný pohon u automobilů není doslova ekologický. Chcete-li ekologický povoz, doporučuju pěší chůzi, případně koně. :)
Jde jen o to, o kolik je daný alternativní pohon ekologičtější (vzhledem k účinnosti, či vypouštění jedovatých látek) než současný spalovací motory. A tu zatím elektromobil jasně vítězí. :) Vodíkový pohon je fajn, ale v současný době ještě není dotaženej do použitelné fáze.

Gašpo
24. března • 9:30

Len doplním. Zelená veľmoc Nemecko dokázalo v roku 2016 pokryť ekologickými zdrojmi spotrebu el. energie len necelými 10%. Takže 90% výroby produkovalo škodliviny. Pritom v Nemecku je "vrtule kam se podíváš". Viete čím to je? Tým, že z ekologických zdrojov dokážu jakž takž hospodáriť s výrobou len vodné elektrárne, ktoré v čase nepotreby využívajú prebytky k prečerpávaniu vody nazad do nádrží. Vietor ani slnko nefugujú podľa toho, koľko zrovna potrebujeme. A riešenie že by sa elektrika dala vo veľkom niekde skladovať, je rovnako v nedohľadne ako je v nedohľadne riešenie pre skutočne kvalitné batérie s nízkou váhou, vysokou kapacitou i životnosťou a bez škodlivých materiálov.
Takže áno, dnes sa dajú elektromobily možno označiť za ekologickejšie. Ale vďaka tomu, že ich je tak málo a ešte sa u nich nestačil prejaviť problém "kam s ním" u batérií s ukončenou životnosťou.

Jiří
24. března • 14:04

Můžete prosím uvést zdroj?
Dle dostupných informací jsem totiž nalezl 32 % obnovitelných zdrojů v Německu za 2016 (proti vašim <10 %) a cca 42 % uhelných elektráren (proti vašim 90 %), zbytek s minimem škodlivin (Jaderné a plynové elektrárny). Navíc 86 % veškerých nových instalací zdrojů elektřiny za 2016 bylo obnovitelných.

Dusik
26. března • 11:45

Je vidět, že jste ještě nepochpily, jak je to se západoevropskou "upřímností", emise dusíku, CO2, spotřeba paliva, zrychlení u německých SUV apod. Rakousko uvádí, že produkuje 80 % z obnovitelných zdrojů, což je vlastně pravda, ale už neuvádí, že 40 až 50 % procent spotřeby dováží (z Temelína), že Rakousko nakupuje emisní povolenky (zvyšující se emice CO2), na rozdíl od nás, kdy mi prodáváme povolenky (snížení emisí CO2) a za tyhle peníze se dotuje zelená úsporám. V Německu je rozdíl mezi teoretickým instalovaným výkonem a efektivně využívaným výkonem, hlavně v zimě (krátký den) a v noci. Když začne na severu foukat, tak na jihu (kde je průmysl) potřebují proud a díky tomu v celé střední Evropě hoří dráty. Pár dnů, pak zase nic. Jinak Porúří dotují proudem jaderky z Francie, Bavorsko dotujeme zase my, jsme velký exporter elektřiny. Opět Rakousko, jak tam dají na čistou energii věděli podnikavci, co tam prodávali adaptéry do zásuvky s diodami na noční produd. Napsali na na něj "Nuclear" a "Green". Rakušáci to kupovali jako stržení, než to prasklo. Věř a víra tvá tě uzdraví.

Majkl
24. března • 10:22

Je pravda, že Němci staví hodně fotovoltaických panelů a větrných elektráren, které mají prostě nevýhodu, že když hodně svítí Slunce, případně hodně fouká vítr, přeměňují spoustu energie na elektrickou a v opačném případě jen velmi malé množství a oproti např. tepelným elektrárnám se zde musí řešit skladování energie.
Ovšem to, že je skladování této energie v nedohledu, je pouze smyšlená fikce. :)
http://www.hybrid.cz/nemecko-vymysli-skladovan... ...

Tohares
24. března • 9:52

Baterie jsou 100% recyklovatelné a navíc po jejich využití v elektromobilu jich většina není mrtvá, jen už nemají kapacitu/výkon vhodný pro dané užití. Takže se jen řeší, zda se vyplatí je recyklovat a postavit z toho materiálu o několik generací lepší, nebo je jen přebalit do jiné formy pro jiné užití. Dneska Německo nepokryje svoji spotřebu ekozdroji => nikdy nepokryje svoji spotřebu ekozdroji, vskutku zajímavá logika :-D. Vodíková auta jsou od začátku slepá cesta, protože je už z principu každý kilometr energeticky mnohem náročnější. Bylo by dobré přestat psát o situaci a technologiích včerejška jakožto důvodu, proč to nebude fungovat zítra.

Antiautomat
24. března • 13:13

...a tu energiu na recyklaciu /ovela narocnejsie ako vyroba novej/, si nafukas na pestrofarebnej vrtulke v kvetinaci na balkone...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tohares
24. března • 14:38

Samozřejmě. Nebo proč myslíte, že bude Tesla zaměstnávat tolik lidí ve své Gigafactory 1, jejíž součástí bude část určená pro recyklaci? Někdo do těch vrtulek musí foukat. :-DMusk (a jeho tým inženýrů) posedlý efektivitou a přemýšlením nad každým problémem hezky od základních principů tohle zapomněl zohlednit a měl byste mu to napsat a vysvětlit. :-D

Dusik
26. března • 11:14

Zajímavá diskuse a kupodivu i kultivovaná. Ale k věci a pěkně od zadu. Mr. Musk je posedlý efektivitou výroby peněz, postavenou na demokraticky enviromentalisticky smýšlející a hodně lidnaté a bohaté populaci H. Californicaecusus f. messiaeusis L. Tam je to totiž nutný módní doplněk jako boty nebo kabelka (a modní doplňky pro smetánku jsou vždy drahé nikoli ekologické či dostupné). Další můj postřeh je, že zastánci enviromentalismu nikdy nepoužívají argumenty, ale jen napají argumenty druhých (mluvit o technologiích minulosti).
Kde jsou tedy ty technologie budoucnosti, nepadlo o nich ani slovo (počkat, asi protože ještě nejsou), je pak třeba v ně věřit, no to jsme ale u náboženství. Jistě je to stejné jako se bavit o víře, každý má jiný názor, ale spíš je to pocit. A můj názor? Nic není tak horké, jak se uvaří, všechno má své a vývoj rozdělí technologie dle použitelnosti pro různé účely (město, dálnice, kamenolom, pole, severní pól (ne všude budou dráty a elektrárny).

Gašpo
24. března • 9:03

Prosím vás.:-))
Skúste si predstaviť, že by všetky súčasné autá už boli nahradené elektromobilmi. Predstavte si navýšenie spotreby elektriny, sposoby jej výroby a hlavne tú hromadu batérií na skládkach. Ono je strašne "in" vynášať elektropohon do nebeských výšin. Bohužiaľ všetci tí ekomaniaci majú klapky na očiach, nie sú schopní domýšľať súvislosti. Zelený mozoček ekoteroristu je naplno zamestnaný riešením paradoxu či zachrániť bobra, alebo strom.B-]

Majkl
24. března • 10:17

Achjo. Proč všichni tihle kritici elektromobility mají společnou jednu věc, a to tu, že oponují vždy takovými katastrofickými scénáři?
Na rafinaci 1 l benzínu se spotřebuje přes 1 kWh elektřiny. Čím méně se bude spotřebovávat ropy, tím více energie nám zbude. :)
Představovat si nic nehodlám, poněvadž představa, že během sekundy počet vyrobených a prodaných elektromobilů stoupne na stovky milionů vozů za rok, je prostě směšná. :) Když už, tak ten počet bude stoupat postupně, nebylo by to během roku, dvou nebo pěti. Tudíž nebude problém tomu přizpůsobit výrobu (přeměnu) el. energie.Baterie na skládkách? Co je to za nesmysl? Baterie jsou dělány takovým způsobem, aby se daly recyklovat. Tuším, že u Nissanu od vás starou baterii odkoupí, v Gigafactory Tesly se předem počítá s tím, že v jedné části Gigafactory se baterie budou recyklovat.

Zelí
24. března • 16:02

Rafinerie pracují bez externích zdrojů elektřiny (jenom pro vaši informaci). Pokud byste sečetl energii k výrobě bateriového packu v tesle x možná byste se podivil kolik je k tomu potřebné energie. A pokud začnou těžit lithium v Peru v Andách, kde jsou největší zásoby lithia budete zděšen jakou tam těžba udělá spoušť v této krásné civilizací nedotčené krajině. A ono asi to jinak nepůjde, protože jakmile se do výroby elektromobilů pustí giganti jako je vw a ne jako dnes trpaslíci typu tesla, tak se tam těžba rozběhne určitě.

Majkl
24. března • 8:19

Tesla Model X zvládne z 0-100 km/h za 3,1s. Jaktože není zahrnuta v žebříčku,když jde o sériové auto stejně jako v jiných případech a když jde taktéž o SUV?

kari
24. března • 8:36

Asi by tam být měla, protože Tesla tomu říká SUV, ale už je téměř troufalé říkat tomu SUV. Je to spíše takové bachraté nafouklé MPV a dle mě i hodně ošklivé. Potkávám ho živě, takže jsem měl šanci ho pořádně prohlédnout. Jak se říká tisíc lidí, tisíc chutí.

Majkl
24. března • 10:25

Přiznávám, že v autech se neorientuju tak moc, jako mnozí jiní na tomhle webu, každopádně podle wikipedie je Model X SUV/crossover. Alfa Romeo Stelvio, které je první v tomhle žebříčku, je taktéž SUV/crossover.
Takže nechápu, kde je problém. :)

kari
25. března • 12:18

Problém je v tom, že tohle má do SUV a i do crossoveru celkem daleko a mnohem více to připomíná MPV.

kahnt
24. března • 8:07

mám adblocker, noscript atd. takže nasrat !! a ani mě to nebaví na to klikat..

Doporučujeme

Články odjinud