Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 10,6 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 10,6 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

Základní jsou v nabídce tři (černý, žlutý a bílý), přičemž s černým úplně zaniknou kontrastní díly karoserie.

Základní jsou v nabídce tři (černý, žlutý a bílý), přičemž s černým úplně zaniknou kontrastní díly karoserie.

Výběrem paketu Style v odstínu karoserie však můžete kontrastní prvky skrýt nehledě na zvolený lak karoserie, přičemž vedle těch základních můžete v konfigurátoru vybírat i z deseti metalických.

Výběrem paketu Style v odstínu karoserie však můžete kontrastní prvky skrýt nehledě na zvolený lak karoserie, přičemž vedle těch základních můžete v konfigurátoru vybírat i z deseti metalických.

I s litými koly si můžete hezky vyhrát.

I s litými koly si můžete hezky vyhrát.

Základní jednadvacítky Alcione vidíte na obrázcích, vedle stříbrné barvy jsou však dostupní i v matné titanové a lesklé černé barvě.

Základní jednadvacítky Alcione vidíte na obrázcích, vedle stříbrné barvy jsou však dostupní i v matné titanové a lesklé černé barvě.

Desetipaprskové disky Asterope (21“) jsou buď stříbrné, nebo  grafitové, a dvaadvacítky Natrh jsou vedle stříbrného dostupní i v matném titanovém a „diamantovém“ provedení.

Desetipaprskové disky Asterope (21“) jsou buď stříbrné, nebo grafitové, a dvaadvacítky Natrh jsou vedle stříbrného dostupní i v matném titanovém a „diamantovém“ provedení.

V černé barvě se rozhodně nejedná o takového dravce, jaké jsme viděli během premiéry v Itálii.

V černé barvě se rozhodně nejedná o takového dravce, jaké jsme viděli během premiéry v Itálii.

Nezapomnělo se ani na brzdové třmeny – v základu jsou stříbrné, zvolit však můžete třeba černé, zelené, nebo oranžové (celkem je v nabídce 6 odstínů).

Nezapomnělo se ani na brzdové třmeny – v základu jsou stříbrné, zvolit však můžete třeba černé, zelené, nebo oranžové (celkem je v nabídce 6 odstínů).

Zadní difuzor  bude kontrastní vždy. Á propos - nepřipomíná vám z tohoto pohledu nové Lambo Hyundai Tucson?

Zadní difuzor bude kontrastní vždy. Á propos - nepřipomíná vám z tohoto pohledu nové Lambo Hyundai Tucson?

Těžko uveřit, že se pod povrchem v podstatě nachází Audi Q7.

Těžko uveřit, že se pod povrchem v podstatě nachází Audi Q7.

A co říkáte na žlutý volant? Není to už moc? Zde vidíte i dřevěné obložení palubní desky a dveří

A co říkáte na žlutý volant? Není to už moc? Zde vidíte i dřevěné obložení palubní desky a dveří

Růst konečné ceny kýženého kousku tím však rozhodně nekončí.

Růst konečné ceny kýženého kousku tím však rozhodně nekončí.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.
I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.
Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.
Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.
23
Fotogalerie

SUV se vyplatí i exotickým značkám. Urus jasně kraluje prodejům Lamborghini

I když sečtete prodeje Huracánu a Aventadoru dohromady, pořád se nedostanete na číslo SUV Urus.

Armáda SUV stále pochoduje napříč luxusními automobilkami a válcuje modelové nabídky. Dříve, když jste se rozhlédli, viděli jste elegantní dámy v kabrioletech, malých roadsterech a chic kupé. Dnes mění ryzí eleganci za bezpečnost a SUV se už neobjevují pouze u konvenčních značek, ale i u těch exotických.

Jedno chystá Ferrari, Aston Martin je se svým DBX těsně před debutem a takové Bentley a Rolls-Royce už své zástupce mají. Stejně je na tom i Urus, kterým Lamborghini před dvěma lety odstartovalo vlnu supersportovních SUV. Že je to nesmysl? Možná ano, ale rozhodně ne prodejní.

Z rychlého SUV je totiž prodejní trhák. Lamborghini od začátku letošního roku do konce června dodalo zákazníkům 2693 kusů tohoto vozu. S přehledem jde o nejprodávanější model značky v tomto časovém období. Modelu Huracán se prodalo 1211 kusů a vlajkový Aventador připočetl dalších 649.

Urus je dokonce v porovnání s prodeji v minulém roce o 96 % úspěšnější. Nejsilnější trh je v Americe, následuje Čína, Anglie, Japonsko a Německo. Možná i pro extrémní úspěch býčího SUV se objevil render terénního Huracánu přímo od automobilky. Zřejmě nás čeká ještě něco divokého.

Úspěch Lamborghini Urus není ničím výjimečným. Vzpomeňte si, jak Porsche pomohl model Cayenne v získávání peněz na vývoj sportovních modelů. Pokud je tohle ta nejšetrnější cesta, jak si zachovat supersporty na silnicích, je to správné.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud