I když sečtete prodeje Huracánu a Aventadoru dohromady, pořád se nedostanete na číslo SUV Urus.
Armáda SUV stále pochoduje napříč luxusními automobilkami a válcuje modelové nabídky. Dříve, když jste se rozhlédli, viděli jste elegantní dámy v kabrioletech, malých roadsterech a chic kupé. Dnes mění ryzí eleganci za bezpečnost a SUV se už neobjevují pouze u konvenčních značek, ale i u těch exotických.
Jedno chystá Ferrari, Aston Martin je se svým DBX těsně před debutem a takové Bentley a Rolls-Royce už své zástupce mají. Stejně je na tom i Urus, kterým Lamborghini před dvěma lety odstartovalo vlnu supersportovních SUV. Že je to nesmysl? Možná ano, ale rozhodně ne prodejní.
Z rychlého SUV je totiž prodejní trhák. Lamborghini od začátku letošního roku do konce června dodalo zákazníkům 2693 kusů tohoto vozu. S přehledem jde o nejprodávanější model značky v tomto časovém období. Modelu Huracán se prodalo 1211 kusů a vlajkový Aventador připočetl dalších 649.
Urus je dokonce v porovnání s prodeji v minulém roce o 96 % úspěšnější. Nejsilnější trh je v Americe, následuje Čína, Anglie, Japonsko a Německo. Možná i pro extrémní úspěch býčího SUV se objevil render terénního Huracánu přímo od automobilky. Zřejmě nás čeká ještě něco divokého.
Úspěch Lamborghini Urus není ničím výjimečným. Vzpomeňte si, jak Porsche pomohl model Cayenne v získávání peněz na vývoj sportovních modelů. Pokud je tohle ta nejšetrnější cesta, jak si zachovat supersporty na silnicích, je to správné.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus