SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Ferrari je natolik silná značka, že nepotřebuje nahánět zákazníky prodejem luxusního SUV.
SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod kterého spadá i správa automobilky Ferrari, se jasně vyjádřil k tomu, jestli bude automobilka nahánět prodeje luxusním SUV. „To byste mě museli nejdřív zastřelit,“ řekl přímo Sergio Marchionne. Podle něj není současný mírný pokles ceny akcií vážný.

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari vstoupilo od začátku roku na burzu s volně obchodovatelnými akciemi, ale jejich cena pomalu klesá. Navíc teď automobilka oznámila, že očekává nižší zisk kvůli kolísání čínského trhu, kde se prodalo o 22 % aut méně, přípomíná Bloomberg.

Ferrari očekává, že letos vydělá před zdaněním 770 milionů eur, což by i tak měl být mírný nárůst proti roku 2015. S tím ale evidentně nejsou investoři příliš spokojeni.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Ferrari v roce 2015 dodalo zákazníkům 7664 vozů, letos plánuje dodat 7900 aut. Zakolísání čínského trhu by ale nemuselo automobilku v kratším časovém horizontu příliš ohrozit, protože poptávka je všude velmi silná a na některé modely Ferrari se čeká i dva roky. Co značka neudá v Číně, určitě udá jinde.

Sergio Marchionne řekl, že Ferrari by mohlo už v roce 2019 prodávat okolo 9000 aut ročně a že to pořád bude odpovídat staré známé formulce, kterou razil už zakladatel automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždycky o jedno auto méně než kolik požaduje trh. Silná poptávka je důvod, proč Marchionne nechce SUV. Ferrari ho zkrátka nepotřebuje.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků