SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Ferrari je natolik silná značka, že nepotřebuje nahánět zákazníky prodejem luxusního SUV.
SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod kterého spadá i správa automobilky Ferrari, se jasně vyjádřil k tomu, jestli bude automobilka nahánět prodeje luxusním SUV. „To byste mě museli nejdřív zastřelit,“ řekl přímo Sergio Marchionne. Podle něj není současný mírný pokles ceny akcií vážný.

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari vstoupilo od začátku roku na burzu s volně obchodovatelnými akciemi, ale jejich cena pomalu klesá. Navíc teď automobilka oznámila, že očekává nižší zisk kvůli kolísání čínského trhu, kde se prodalo o 22 % aut méně, přípomíná Bloomberg.

Ferrari očekává, že letos vydělá před zdaněním 770 milionů eur, což by i tak měl být mírný nárůst proti roku 2015. S tím ale evidentně nejsou investoři příliš spokojeni.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Ferrari v roce 2015 dodalo zákazníkům 7664 vozů, letos plánuje dodat 7900 aut. Zakolísání čínského trhu by ale nemuselo automobilku v kratším časovém horizontu příliš ohrozit, protože poptávka je všude velmi silná a na některé modely Ferrari se čeká i dva roky. Co značka neudá v Číně, určitě udá jinde.

Sergio Marchionne řekl, že Ferrari by mohlo už v roce 2019 prodávat okolo 9000 aut ročně a že to pořád bude odpovídat staré známé formulce, kterou razil už zakladatel automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždycky o jedno auto méně než kolik požaduje trh. Silná poptávka je důvod, proč Marchionne nechce SUV. Ferrari ho zkrátka nepotřebuje.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků