SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Ferrari je natolik silná značka, že nepotřebuje nahánět zákazníky prodejem luxusního SUV.
SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod kterého spadá i správa automobilky Ferrari, se jasně vyjádřil k tomu, jestli bude automobilka nahánět prodeje luxusním SUV. „To byste mě museli nejdřív zastřelit,“ řekl přímo Sergio Marchionne. Podle něj není současný mírný pokles ceny akcií vážný.

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari vstoupilo od začátku roku na burzu s volně obchodovatelnými akciemi, ale jejich cena pomalu klesá. Navíc teď automobilka oznámila, že očekává nižší zisk kvůli kolísání čínského trhu, kde se prodalo o 22 % aut méně, přípomíná Bloomberg.

Ferrari očekává, že letos vydělá před zdaněním 770 milionů eur, což by i tak měl být mírný nárůst proti roku 2015. S tím ale evidentně nejsou investoři příliš spokojeni.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Ferrari v roce 2015 dodalo zákazníkům 7664 vozů, letos plánuje dodat 7900 aut. Zakolísání čínského trhu by ale nemuselo automobilku v kratším časovém horizontu příliš ohrozit, protože poptávka je všude velmi silná a na některé modely Ferrari se čeká i dva roky. Co značka neudá v Číně, určitě udá jinde.

Sergio Marchionne řekl, že Ferrari by mohlo už v roce 2019 prodávat okolo 9000 aut ročně a že to pořád bude odpovídat staré známé formulce, kterou razil už zakladatel automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždycky o jedno auto méně než kolik požaduje trh. Silná poptávka je důvod, proč Marchionne nechce SUV. Ferrari ho zkrátka nepotřebuje.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků