SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Ferrari je natolik silná značka, že nepotřebuje nahánět zákazníky prodejem luxusního SUV.
SUV od Ferrari? „To byste mě museli zastřelit,“ řekl Marchionne

Šéf koncernu Fiat-Chrysler, pod kterého spadá i správa automobilky Ferrari, se jasně vyjádřil k tomu, jestli bude automobilka nahánět prodeje luxusním SUV. „To byste mě museli nejdřív zastřelit,“ řekl přímo Sergio Marchionne. Podle něj není současný mírný pokles ceny akcií vážný.

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari F12tdf je vzpomínkou na silniční závody 50. a 60. let

Ferrari vstoupilo od začátku roku na burzu s volně obchodovatelnými akciemi, ale jejich cena pomalu klesá. Navíc teď automobilka oznámila, že očekává nižší zisk kvůli kolísání čínského trhu, kde se prodalo o 22 % aut méně, přípomíná Bloomberg.

Ferrari očekává, že letos vydělá před zdaněním 770 milionů eur, což by i tak měl být mírný nárůst proti roku 2015. S tím ale evidentně nejsou investoři příliš spokojeni.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Ferrari v roce 2015 dodalo zákazníkům 7664 vozů, letos plánuje dodat 7900 aut. Zakolísání čínského trhu by ale nemuselo automobilku v kratším časovém horizontu příliš ohrozit, protože poptávka je všude velmi silná a na některé modely Ferrari se čeká i dva roky. Co značka neudá v Číně, určitě udá jinde.

Sergio Marchionne řekl, že Ferrari by mohlo už v roce 2019 prodávat okolo 9000 aut ročně a že to pořád bude odpovídat staré známé formulce, kterou razil už zakladatel automobilky Enzo Ferrari, totiž že značka vyrobí vždycky o jedno auto méně než kolik požaduje trh. Silná poptávka je důvod, proč Marchionne nechce SUV. Ferrari ho zkrátka nepotřebuje.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků