SUV jsou v Česku stále populárnější. Tipnete si, které se nejvíce prodává?

108 komentářů

Josef
12. srpna • 19:48

Uvidíme, jake se bude dál vyvíjet "módnost" SUV, když jsem už postřehl "nápad" EU pro podporu elektromobilů zavedením daně na tradiční benzin/naftu s tím, že by litr přišel v Česku na 70 Kč... To potom zase čeští občané objeví, že jim jako rodinné auto postačí něco jako Fabia nebo CityGo... (Něco podobného už zažili Američané v 70. letech po vypuknutí ropné krize - tradiční americké "koráby" nikdo nekupoval a "autíčka" typu Golf první generace slavila úspěch...)
Ono je nejlepší z hlediska automobilek přesvědčit zákazníky a prodat jim velká těžká SUV 4x4 a potom prosadit tu daň, aby si zákazníci koupili ještě jedno auto - nějaké "prdítko" na každodenní ježdění nebo "kýžený" elektromobil. :-)

.
12. srpna • 20:33

To není moda, ale návrat k normální velikosti automobilu. Můj pohled, aby mne zase někdo nebral za slovo.

mpolan
13. srpna • 5:53

A co je to ta normální velikost, ze kterého roku? Já jen, že už před sedmdesáti lety byla auta dost nízká, takže o jakém návratu tu mluvíme? Do pravěku, ke koňským povozům?

Josef
12. srpna • 21:30

No, jak se to vezme... Co je to "normální" velikost automobilu? Dle USA asi jo, tam byly v minulosti vždycky velká auta. Ale v Evropě byla "normální" velikost VW Brouk, FIAT 600, 850,... 124, Renault 4, ikonická R8 Gordini, legendární Ford Escort a v Česku 1000MB, 100/110/120, či "legendární" Žiguli. Rozhodně Tiguan není normální velikost automobilu. A třeba Touareg tedy už vůbec ne. Pokud ale jako etalon normálu jsi používal T603, tak tedy jo. Já jsem se ale v ní nevozil stejně jako všichni v mém okolí.... :-) Čili ten tvůj návrat k normální velikosti je hódně relativní...

.
12. srpna • 21:40

Ford T byl asi SUV. :-) No teď vážně, co třeba 1. Octávka? A podobné sedany. Jo Fiat 600 D, to bylo auto, moje první.

Josef
13. srpna • 18:49

Jo, Ford T byl Skutečně Užitečný Vůz - verze a varianty nástaveb a s tím spojené nejrůznější zaměřené způsoby používání by se daly počítat na desítky...:-)
No vidíš, i s tvými 185 cm výšky ses vešel do Fiatu 600 D, čili v tvém případě diskutovaná potenciální vynucená "budoucnost" alternativy v podobě CityGo je vlastně tebou uvedený návrat k normální (běžné) velikosti aut. :-))
Zkrátka - "jde to" i s malými auty. Akorát jsme si zvykli na neustálé zvětšování... ;-)

Terminator3
12. srpna • 19:01

Ať si každý jezdí, čím chce. Ale než si koupit vysoké nestabilní auto s vysokou spotřebou, raději skončím u tradičního rodinného kombíku..

.
12. srpna • 19:26

"vysoké nestabilní auto" Kam na tyhle blbosti chodíš? Jel jsi v tom někdy nebo to znáš jenom z chodníku?

Terminator3
12. srpna • 19:41

Není lehčí poslat přes střechu jiné auto než SUV (díky vysoko postavenému těžišti..

stealth01
13. srpna • 15:54

Nestabilní? Bez kvílení pneumatik čistou stopou nájezd na pražský okruh z Metropole Zlicin (proste nejedes na D5 na Plzeň a sjedes na okruh směr Brno.
SUV 94 km/h. Zkus to s jakýmkoliv běžným sedanem. Jelikož mám ještě trojkove BMW s komfortním podvozkem, tak vím, ze proti SUV nemá šanci a hrne se ven po tečně.
Několik lidí jsem vezl s tímto SUV do zatáček a pak mi psali, ze malém urvali madla od dveří a ze nechápou, jak agilní to SUV je. A věř mi, ze velmi dobre znám i supersporty a přesto toto píšu s plným vědomím a střízlivý o SUV.
Plus moje SUV je na nejmenších pneu, které se pro toto auto vyrábí a nemá ani sportovní diferak.

Josef
13. srpna • 18:37

Stealthe, není SUV jako SUV a stejně není sedan jako sedan. Obecně platí ale fyzika a z toho i logický závěr, že pokud by koncepce SUV bylo principielně lepší z hlediska jízdních vlastností než sedan (a jiná obdobná "placka"), tak by se přece v automobilových soutěžích a na okruzích takové "obludy" používaly. Nemůžeš přece používat Q7 jako standard v argumentaci, když se jedná o výjimečné auto. A každá výjimka potvrzuje pravidlo.
Pokud člověku ale jde o pohodlí a komfort tak rozhodně ve srovnatelné cenové kategorii najde komfortnější alternativu vůči SUV mezi sedany či limuzínami (proto se také vyrábí a prodávají).
Jinak v běžném provozu a běžných podmínkách běžný řidič může volit z hlediska jízdních vlastností s klidem to SUV, které v běžných režimech funguje stejně dobře jako sedan. Kdo ale jezdí na "hranu" a chce si užívat výjimečných "zážitků", tak samozřejmě volí odpovídající auto, které ale stojí "výjimečné" peníze. Sám uznáš, že poctivá M3 či odpovídající AMG tomu tvému Q7 vždycky "napráská". To, že ale rozdíly jsou "významné" jen z hlediska závodního a jde často jen o sekundy, to je jasné a z pohledu "běžného" provozování jsou naprosto zanedbatelné hodnoty. Proto si to Q7 své zákazníky rozhodně najde a našlo si proto i tebe.
Doplním jen moji zkušenost s Kodiaq. Vezl jsem se na zadním sedadle pár km po městě a mimo město. Místa hodně, ale tvrdé nepohodlné sedadlo, neútulný interiér. K tomu ještě nepohodlný podvozek ("utažené" tlumiče...). SUV není mojí kategoríí a rozhodně bych před Kodiaq dal přednost Hondě CRV, která je komfortnější ve všech směrech. Američané by asi ani jinak CRV nekupovali... Stejně ale poctivé MPV jako třeba Chrysler Voyager nebo Honda Odyssey z hlediska komfortu cestování (i nastupování) jsou z mého hlediska daleko lepší volbou než SUV. Pokud by ale Q7 byla pro mne cenově dostupná, asi bych o ní uvažoval. Ale někdo jiný to může vidět jinak, je to každého volba. Ať si každý koupí co chce a co mu vyhovuje, nabídka trhu je pestrá a je z čeho vybírat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
14. srpna • 7:28

Já myslím Josefe, že jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Samozřejmě srovnávám trochu jiné auto s jinou elastokinematikou náprav, s nastavitelným vzduchovým podvozkem, s natáčením zadní nápravy a konečně na velmi širokých pneumatikách. Porovnávám auto, které má celohliníkovou karoserii, takže to těžké je více dole, než u SUV s ocelovou karoserií. Ale jak sis možná všiml nikdy v celé historii diskuzí jsem si tzv nezačal. Vždycky reaguji na hlupáky, kteří hážou všechna auta této kategorie do jednoho koše.
Já jsem nikdy neměl SUV v lásce (tedy stále nemám, nelíbí se mi), ale v rámci komfortu si už nedokážu žádné jiné rodinné auto představit.

- Sedm míst (dá se říct plnohodnotných, protože si můžeš nastavit i druhou řadu) využíváme často a jako rodinka s dětmi a prarodiči hlavně přes prázdniny navštívíme v rámci jednoho auta spoustu míst.
- Nastupování a vystupování je nejen pro mě úžasně komfortní, ale i pro ostatní starší pasažéry potřebné.
- Velikost zadních dveří umožňuje daleko lépe manipulovat s tím, co potřebuješ na dané místo dát (dětské sedačky, po sklopení kola apod).
- Kufr je naprosto dokonalý z hlediska variability, můžeš zvětšovat jeho objem dle požadavků, žádná omezení, můžeš si zvýšit nebo snížit nákladovou hranu, máš prostě více možností.
- Dokonalý je rozhled, věř mi, že mám najeto spoustu sedanů, sportovních aut apod. Pro rodinné auto je SUV perfektní.A teď se dostávám k tomu hřebíčku... Správně jsi napsal, že jízdní vlastnosti ovlivňuje fyzika a tu prostě není možné ohnout, zapomenout na ni, ani ji smazat. V rámci běžné jízdy (tzn 99,99999% všech jízd v CZ) je to úplně jedno, jestli máš sedan nebo SUV. Ta auta jsou nastavená tak, aby poskytovala bezpečnou a pohodlnou jízdu jak na rovinkách, tak v zatáčkách. Žádné překvapení (k nelibosti hlupáků) se prostě nekoná. Jestli si má žena sedne do sedanu 330e nebo do SQ7 je jedno. Její styl jízdy nezdržuje nikoho, ale taky nedrtí podvozek a pneu. Prostě normální rozjezd, zatáčky, rovinky... Nepozná to, stejně jako většina řidičů, kteří si přejí někam prostě dojet...

Josef
14. srpna • 19:50

Stealthe, z tvého hlediska - z hlediska tvých priorit a potřeb je Q7 skvělá volba i vzhledem k tvé výšce 202 cm. Dobře ti rozumím, protože já měřím jen 173 cm. Čili, když se postavím ke svému sportovními sedanu, tak celkem pohoda, ale pokud bych měl toto auto nižší o 30 cm, tak bych nadšen nebyl. Dobře si též vzpomínám, jak jsem se jednou "soukal" do superplacatého supersportu... Moje prťavá manželka naopak nebyla nadšena z Mustanga, ve kterém se doslova "ztrácela" a bylo po Mustangu.... Proto zkus na SUV pohlížet z pozice "prcků" a třeba se skrč o 45 cm a v podřepu zkus nastoupit do auta. Potom skrč ruce na délku prcků a seřiď si na krátké ruce prcka sedadlo k volantu (možná se ti nohy nějak podaří přitom poskládat pod přístrojovku...:-)) Potom se ti podaří zhruba zjistit výhled z auta, jak to má prcek ve skutečnosti a budeš překvapen, že je vše v takovém případě jinak. A naopak tento pokus v sedanu ti ukáže, že prcek vidí od volantu naprosto v pohodě. Dalo by se tak pokračovat v posuzování umístění ovladačů v dosahu prťavého řidiče apod.
Doplním to ještě příkladem, jak by to vypadalo, kdyby se v diskusi 150 cm vysoký a 40 kg vážící prcek rozplýval nad skvělým prostorem a ergonomickým uspořádáním třeba Hyundai i10, ze kterého krásně vidí a na všechno v pohodě dosáhne a v pohodlí si umyje nebo v zimě oškrábe přední sklo a naopak by kritizoval příšernost obludy typu Kodiaq či Q7, ze které nic přes kapotu, či sloupky nevidí, není schopen umýt si bez schůdků přední sklo či odstranit (omést) v zimě sníh ze střechy apod.
A na závě připomenu fakt, že ten, kdo si koupí auto, které mu (jeho velikosti, skutečným potřebám,...) sice nevyhovuje, ale přesto si ho koupí aby se "blýsknul" před sousedy, tak je snob (nebo ještě něco jiného - sprostého...).
Proto se snažím v diskusích držet se věcných pokud možno objektivních argumentů a přitom zdůrazňuji můj subjektivní pohled a hodnocení z hlediska mých požadavků a potřeb a uvádím opakovaně doporučení, aby si každý při výběru auto vyzkoušel a rozmyslel, co opravdu potřebuje a co mu nejvíce vyhovuje. Jsem přesvědčen, že ty jsi Stealthe tak postupoval a rozhodl se pro tebe skvělou volbu Q7. Důkazem správné volby je i tvoje nesmírná spokojenost s Q7. To proto, že sis dobře vybral a strefil se do "černého". :-)
Přeji tobě hodně šťastných km a ostatním stejně skvělou volbu a spokojnost jako tomu bylo v tvé případě. Jak jsem uvedl, díky rozdílným požadavkům, představám, vkusu (a rozdílným tělesným rozměrům) může být skvělou volbou úplně jiné auto, než je diskutovaná Q7.;-)

Josef
12. srpna • 19:53

Když je někdo lempl a nepozná přiměřenou rychlost, tak se převrátí i se závodní motokárou, což je prakticky z hlediska "postaveného těžiště" neproveditelné...;-)

.
12. srpna • 19:47

https://www.youtube.com/watch...
Kolik zvládne ten tvůj kombík?

Mirek
12. srpna • 20:34

Tohle video znám již delší dobu a zaujala mne na něm jedná zvláštní věc, jak je možné, že jiná auta projíždějí dráhou a vyjíždějí z dráhy o dost rychleji, než tento Tiguan, přestože je uvedena u nich stejná rychlost. Je to naprosto jasně okem patrné, ale Tiguanu nesvítí brzdová světla. Jak může tak rychle bez brzd tak rychle zpomalit? Je jisté, že asistenti řidiče takto auto hodně zabrzdí, ale brzdová světla při tom nic neukážou,
Vždyť ten Tiguan to projíždí naprosto pomalu a chceš srovnávat nesrovnatelné.
https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
12. srpna • 21:20

Tohle je losí test, nepleť si ho se šikanou.

Mirek
12. srpna • 22:11

Píšu něco o šikaně? A pokud jsi četl, jasně že četl, když jsi mi na to odpověděl, můj příspěvek výše, tak tam jasně píšu LOSÍ test.
A všiml sis, že ten Tiguan se po prvním zatočení naprosto zabrzdil a potom to snad projížděl "vycházkovým" tempem? Jen si to porovnej s Focusem, při této rychlosti by Tiguan udělal kotrmelec. Zkoušel jsem to orientačně změřit, Tiguanu projetí od zatočení po konec trvalo asi 4 s a Focusu 3 s. Kdyby ta ostatní klasická auta takto zabrzdila, tak to možná zvládnou i ve 100 km/hod.

pacho
13. srpna • 20:45

presne tak s tým tiguanom je jasný podvod, veď po dokončení všetký autá brzdia aby nevybehli z dráhy a tiguan ešte musel pridať, aby došiel na koniec dráhy.

.
14. srpna • 20:04

Podvod, hm. Tak to jsi tomu nasadil korunu. Další který vůbec nechápe o co jde.

.
12. srpna • 22:24

Já píšu o šikaně. Tady nejde o rychlost průjezdu, ale zvládnutí vyhýbacího manévru. Mimochodem, ten Focus má na výjezdu cca 30. Ten Tiguan zase o tolik méně nemá. Ale jak píšu, o tohle vůbec nejde.

Mirek
13. srpna • 17:34

Tak proč píšeš Terminator3, kolik zvládne jeho kombík? To zvládne kdejaká plečka, když ihned výrazně zpomalí. Tak určitě, na těch pár desítek metrů, přesně 49 m, ztratit 25% času "je opravdu málo". To jsi mě fakt rozesmál.

.
14. srpna • 12:07

Kollik zvládne nájezdní rychlost. To ti to fakt nedochází o co v tomto případě jde?

Mirek
14. srpna • 18:49

Tak se na ty videa pořádně a i na ty jiné podívej, nájezdová rychlost Tiguanu je hned na první zatáčce zabrzděna, ale ty sedany... pokračují dál v podstatně vyšší rychlostí. To opravdu nevidíš, nebo sis řekl, že když už jsem to takto prezentoval, tak to dotáhnu do konce a neuhnu.

.
14. srpna • 19:53

Vzdej to. Pokud nejsi schopen pochopit o co jde, jsi tu ostatním pro srandu.

Mirek
14. srpna • 22:25

A malý dodatek. Pro tvou informaci obě videa jsem otevřel v Adobe Premiere Elements a zjistil čas od prvního zatočení aut po srovnání při výjezdu. Zvláštní je, že čas je prakticky shodný jak u Focuse, tak u Tiguanu pro jejich rychlosti při testu, tedy jestli jede Focus 77 km/h, nebo těch 83 km/h, je čas praktický shodný a totéž platí i pro Tiguan. Tiguan 3,94 s, Focus 3 s.

Mirek
14. srpna • 22:02

Opravdu? To je silný argument, ostatní. Tedy ty a kdo? Neměl by ses věnovat spíše prokázání toho co tvrdíš, než psát tyhle hlouposti?
Mi spíše připadá, že nechceš vidět, co je na videu naprosto zřejmé, že po prvním zatočení Tiguan výrazně zpomalí, v porovnání s Focusem, tedy asistenti řidiče zabrzdí.
Nájezdová rychlost před zatočením nic neříká o tom, jestli je auto schopno tohle bez výrazného zpomalení projet, a to Tiguan evidentně schopen není. A podívej se jakou nejvyšší nájezdovou rychlost Focus v testu má, když už ti jde jen o nájezdovou rychlost, a při které to zvládne.

.
15. srpna • 6:21

Hlouposti tady píšeš jenom ty, já ne. Tohle je losí test, jsi schopen to pochopit? Vůbec nejde o rychlost projetí, ale jestli to ten vůz zvládne nebo ne. Je úplně jedno jestli projede a nebo za tím zastaví. Tečka. Už opravdu končím, tohle nemá smysl.

Mirek
15. srpna • 11:02

Asi by sis měl rozmyslet, co píšeš. Já píšu jen o losím testu, ty jednou o šikaně, potom o losím testu, mi podsouváš šikanu, ale nikde ji u mě nenajdeš. Smysl to nemá, ale s tebou.

666
12. srpna • 16:00

"Tipnete si, které se nejvíce prodává?"Ne:)

šofér
12. srpna • 15:48

K A R O Q & K O D I A Q :-) :-) :-)

škoda
12. srpna • 15:47

Kdo tu vládne v SUV? Jestli se Karoqa prodalo 6 tisíc a hrubě to přepočteme tím, že škodovek se u nás 83 % prodá firmám, tak ho mohlo koupit tak 1000 normálních lidí. Dacie Duster se u nás prodalo 4 tisíce a u Dacie jde k soukromníkům 58 % . Budu velmi přísný a dám Dusteru jen 40 % . Tudíž soukromníci u nás nakoupili minimálně 1600 kusů Dustera, spíše okolo 2000 . Dvakrát víc než konkurenta.Tak kdo je tady král SUVéček ?

E15
12. srpna • 16:26

Ovšem ve svém geniálním propočtu jsi nějak opomněl nákupy "normálních lidí" "na firmu", kdy jim nejde o nic jiného, než aby bylo auto o x desítek % levnější a s firemním provozem nemá jeho využití nic společného (kromě toho, že hodí "na firmu" i PHM a servis). Tyto nákupy počítáš kam? Zlým korporacím a nebo těm dobrým lidem? ;-):-D

škoda
12. srpna • 16:38

Ale tahle skupina může být klidně u obou značek stejná. Dokaž že to tak není. To jsi nějak opomněl. ;-)

-
12. srpna • 17:24

No ono se stačí podívat do statistik a je jasné, že Škoda prodala na fyzickým osobám 8385 aut a Dacia na druhém místě jenom 6014. Takže nejprodávanější značka soukromým zákazníkům je s náskokem Škodárna bez ohledu na tvá z prstu vycucaná procenta.

škoda
12. srpna • 17:34

A vůbec ti nevadí, že tohle téma jsou SUV. Ty jsi dobře mimo mísu.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
-
12. srpna • 20:26

No a co? Poměry prodejů u SUV sis vycucal z prstu, já uvádím ověřitelná čísla.

.
12. srpna • 16:25

Hodně divný počty. 6 versus 4 a není o čem diskutovat.

Jozef
12. srpna • 15:25

Fakt , nastupovať do sedanh je už dneska pre ludí "makačka"

E15
12. srpna • 16:20

tak jasně, protože dneska řídí spousta lidí, kteří v daném věku byli před 30ti lety už v LDNce...

Mirek
12. srpna • 19:08

A kdyby jenom to, ale většina má navíc nadváhu 20 kg a nemůžou se přes svůj pupek ani podívat, jestli jsou chlapi, nebo ženské.

Michal
12. srpna • 14:59

Kdyby jak u Audi A8 se dala nastavit světlá výška pro na/vystupování,nakládání a třeba lehčí terén jako už obrubníky v městě i u běžných aut jako příplatek třeba 40tisíc tak by suv skoro ztratilo smysl.

stealth01
14. srpna • 11:03

To je fakt. Jenže záleží i na výšce jedince. Mám 202cm a A8 je prostorná, ale ne tak prostorná nad hlavou jako Q7.
Teď jsem sedel na místě řidiče v Lexus LS500 a to auto je proste pro mě z dlouhodobého hlediska nepoužitelné. Skoro se dotykam hlavou stropu.

Sir CHerokee
12. srpna • 11:58

Krabice na chůdách, mají horší jízdní vlastnosti, větší spotřebu a v městě jsou velmi nešikovné.... co naplat, je to móda. Takže kolegyně s bílou mazdou na chůdách už stihla za rok nabourat 3 další auta... teda to jsou ty, o kterých vím.

.
12. srpna • 14:49

Tady se člověk dočte hloupostí. To není o modě, ale o praktičnosti ve které překonává placatá auta. Prostě po desetiletích návrat k normální velikosti automobilu. Co je na nich ve městě nešikovné kromě té tvé povedené kolegyně?

Mirek
12. srpna • 18:54

Pokud chceš srovnávat, tak srovnávej srovnatelné a potom napiš, čím jsou praktičtější. Už se na ty hlouposti těším.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/jsou-lepsi-su... ...
https://www.autojournal.cz/kompaktni-sedan-je-ohroze... ...

.
12. srpna • 19:24

U mne hrají rozhodující roli moje vlastní zkušenosti a že jich za 20 aut a cca 2,5 mil km mám docela dost. A článek zaujatého pisálka mne opravdu nechává klidným.

Mirek
12. srpna • 19:59

A že těch pisálků ale je! Obvyklý případ, žádné přednosti jsi neuvedl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
12. srpna • 21:34

Ani neuvedu. To už bylo mnohokrát napsáno. Ale uvedu jeden velký mínus. Špatně se myje střecha a to mám 185. :-)

Mirek
12. srpna • 21:58

A do pr.., opravdu neumíš sesmolit kloudnou odpověď. Já tedy ty výhody nikde nevidím, ani jsem je nikde nečetl, snad jen to nastupování a dívání se z větší výšky, které je velice sporné. Na větší vzdálenost nemá smysl, jen si spočítej úhel pohledu například na 20 m, a na blízko, při parkování je to nevýhoda, která se dá potlačit jen kamerami. A pokud přesedlají všichni do SUV, tak si budou všichni čumět do kabin navzájem tak, jako v klasických autech. Stabilita je horší, fyzika platí, i kdyby jsi nechtěl, spotřeba také horší, prostor, pro srovnatelné kategorie není lepší, dám to klidně na nerozhodně, kufr asi dopadne lépe kombi, ale to může být sporné, SUV má vyšší nákladovou hranu. Pocit z jízdy, řízení, bude pro porovnatelná auta v SUV horší, akcelerace a ovládání horší. Cena SUV vyšší. Velice mne překvapilo uvádět výhodu 7 míst, např pro Kodiaqa, ale nikde raději neuvádí, že se tam vejdou jen malé děti a přijde se tím prakticky o kufr.
Nevýhoda klasických aut, tlustoprdové a obecně přescenti mají horší nastupování. Já tímto neduhem netrpím a nemám s tím problém.

stealth01
13. srpna • 15:45

Ja se tady jen dobře bavím. Do diskuze se nezapojím, ignoranty stejně nelze přesvědčit.
Je to jako s každým extrémem. “Ja jsem Mirek a mám pravdu a ostatní jsou hlupáci”

Mirek
13. srpna • 17:39

A zapomněl jsem, když někoho vícekrát požádám, ať napíše ty přednosti a zmůže se jen na "Ani neuvedu. To už bylo mnohokrát napsáno.", tak to je tvůj hrdina. Může jít do odboje, případně dělat partyzána, nic nevykecá. :-D

stealth01
14. srpna • 10:59

Jinak přednosti záleží na účelu použití. Nikdo z SUV nedělá sportovní auto, nikoho jsem aspoň tady v diskuzi neviděl a nečetl. Nikdo SUV nepřiřazuje vlastnosti sportovního auta, dokonce ani jeho výkony. Nikdo z nej nedělá to, co není.
Naopak extrémisti z nej dělají auto hlupáků a módní záležitost a podobné nesmysly.
Neznám nikoho, kdo vlastní SUV a prohlašuje o něm, ze je to jeho módní doplněk. Nevýhody jsou marginální. Vyšší spotřeba zcela zanedbatelná, jízdní vlastnosti jsou v rámci běžné (tedy 99,99999% situací) jízdy úplně srovnatelné. Odpory a vyšší hluk se možná projeví někde na v=160 km/h a více. Výhody nemohou být zobecněny a platí pouze pro dané požadavky řidiče:- prostor nad hlavou, do šířky, pro cestující vzadu (u “mého” auta lepší než v BMW 7)
- komfort pro šest lidi (menší ale dostatečný pro sedmého)
- výhled špičkový, o vesmír lepší než v mem sedanu
- perfektní vlastnosti v terénu, daleko větší průchodnost
- vystupování a nastupování a to nejen pro řidiče, ale třeba pro starší a nemocné příbuzné.
- variabilita při nakládání zavazadel
- více volné plochy po otevření vsech dveří. Nastupování pro dvou metrového člověka je proste komfortnější, než kdyby sedal do RS6 Obecně proste můžeš jet kamkoliv a kdykoliv. Nic te neomezuje, nic ti neprekazi, jedes po dálnici 260, podvozek nejníže, auto se ani nehne. Prijedes do Alp, musíš zasněžení cestickou s kameny dojet ke srubu, kde máš bydlet, tak zase podvozek zvýšis o 8cm nahoru a jedes.
Omezení vyplývají pouze z jiných koncepcí, tedy ze sedanu nebo kombi. To, jestli projedu ostrou zatacku 80 nebo 82 v sedanu nikoho z pasažérů nezajímá a mě taky ne, protože na sportovní jízdu mám jiné auto. To, jestli bude spotřeba 8 nebo 8,2 mě taky moc “netankuje”. Výčet výhod beru pouze jako osobní, když porovnám dvě auta před objednávkou jednoho z nich. Vybíral jsem mezi SQ7 a RS6 Performance.

Mirek
14. srpna • 18:41

Pěkné, blahé paměti jsi to tady s těmi sportovními vlastnostmi tvrdil zrovna ty. A nyní jsem to tady nevytáhl ani já, jen se pěkně podívej, kdo to tady předhodil, nebyl to náhodou ten, kterého ses zastal, když předhodil odkaz na video s hloupým dotazem, kolik toho zvládne jeho kombi?

Psal jsem někde, že je to auto hlupáků? To další ovšem platí, ale také budou výjimky, které se ovšem týkají třeba vysoké postavy, používání do špatně přístupných oblastí..., ale to se samozřejmě netýká pseudo SUV, kterými se začínají cesty jen hemžit.Zase provádíš zobecňování na svou SQ7, ale tady se neřeší jen špičkové SUV, navíc, když valná většina to má pro pohyb opravdu jen po městě.
Ty neznáš nikoho, kdo by kupoval SUV a jako hlavní důvod bylo právě to, že je to móda, prestiž? Zvláštní, já jich znám naprostou většinu. Přímo mnohdy vedení firem, hromadný nákup SUV, vím o několika.
Letos to předvedl dokonce můj švagr a koupil si tady zmiňovaného Tiguana. Jako jeden z hlavních důvodů byl, že nemůže přece jezdit autem, které má skoro každý. Takto stoupal přes Octavii, Superba na Tiguana.
Je velice zábavné, když skoro každý den potkávám ženskou za volantem X6, která snad měří 1,5 m na výšku. Několikrát jsem měl pocit, že to auto jede samo, nikdo za volantem. Ta jistě ocení vyšší nastupování a prostor nad hlavou...:-D.
Moji známí předvedli několik let nazpět to stejné, výška cca 1,7 m, koupili si Tuarega, jezdí s nim do práce, nejezdí na hory, nelyžují ne... Také se tímto stylem probojovali k SUV.
Vzpomínal jsem tady ASX u dalších známých. Také postavově malí lidé, pod 1,7 m. Kamarádova manželka o tom mluvila několik let, že se jí to líbí, žádný jiný argument jsem nikdy neslyšel, jen mnohokrát bylo řečeno, že však potřebuji velký kufr. Je s podivem, že takto upřednostnili toto SUV před kombi, přestože zrovna ASX má kufr malý. Proč asi? Jedno nejlevnějších SUV, na dražší s větším kufrem nebyly peníze. Bože, obětovat užitné vlastnosti auta kvůli pocitu sounáležitosti s "davem".Kolik lidí, co mají SUV, ho využívá na jízdu do Alp, případně do jakéhokoli terénu? Myslím, že je to naprosté minimum. Kolik SUV v ceně do 800 000 Kč znáš, kde se vejde více lidí než 5 lidí, je tam prostoru na rozdávání, má to polohovatelný podvozek... Nechápeš na co narážím? No přece na ten tvůj popis SQ7, který podáváš, jako by platil obecně. V cenových kategoriích kolem 1 miliónu je to jen výsměch uvádět ten zvýšený počet míst, kdo se tam vejde? Prostor? Vždyť to jsou opravdu jen zvednuté klasické auta. Jen se podívej na videa, podívej se na šířku... V Kodiaqu jsem jel, kde je tam více místa, prostoru, oproti např Superbu? Superb šířka vpředu 1570 mm, Kodiaq šířka vpředu 1530 mm.Nějaká SUV v cenové kategorii do 1 miliónu jsem si vyzkoušel, ale opravdu jsem žádnou přednost, která by tyto SUV upřednostňovala, neshledal. Prostor provnatelný, kufr porovnatelný,ale spíš menší, vysoká nakládací hrana. Jízdní vlastnosti horší, zadní sedadla horší, krátké sedáky, moc vzpřímený posez (Mazda CX5). Abys věděl, o čem píšu, tak Kuga - Mondeo, Mazda CX5 - Mazda 6, vždy klasické auto lepší.Nemůžu posoudit tvé hodnoceni ani výběr, v těchto autech jsem nejezdil, ale asi bys měl někdy sestoupit z toho tvého piedestalu a projet si ty "lidové" SUV, možná budeš překvapen.

stealth01
14. srpna • 22:01

Pokud mi najdeš, ze jsem někdy a někde tvrdil o SUV, ze jsou náhradou za sportovní auta, tak te zvu na tu nejlepší večeři a zaplatím ti jízdu v R8.
Nikde a nikdy jsem nezačal s tím, ze SUV mají sportovní vlastnosti.
Ja jsem tvrdil, ze mají perfektní časy na okruzích, stačí se podívat na časy Jakuba Rejlka v Mostě. Když se podíváš na “mou” SQ7, tam zjistíš, ze jsem si ji vybavil nejhorsima kolama (největšími “balony”), žádné sportovní diferenciály, žádné keramické brzdy, žádné sportovní sedačky. A to prave proto, ze SUV má sloužit jinému účelu. Má být pohodlné, ale výkonné a rychlé na dálnici. Má být praktické, ale i pěkné.
Bohužel se mi SUV nelíbí, vlastně neznám SUV, které by mě designem oslovilo (i když se mi docela líbí URUS nebo Q8). Ale třeba Q7 mi přijde divné a byl to vlastně jediný kompromis, který jsem musel udělat.
S temi SUV do milionu brecis na špatném hrobě, protože jsem teď koupil cca za 0,7 mio malé SUV od VW (T-Roc). Vůbec si nedovedu představit, ze bych koupil Golf Variant a chtěl po mé tchýni a tchánovi (kterým jsem to koupil jako malou pozornost za jejich laskavost a podporu) aby do něj nastupovali a dostávali se v horách ve sněhu s nízkou světlou výškou onoho Golfu.
Nejhorší je, ze jsme na jedné lodi. Miluji normální auta a nemusím SUV. Jenže ty vaše kecy o menším prostoru, přisernych jízdních vlastnostech a brutální spotřebě jsou úplně mimo praktickou (s důrazem na slovo “praktickou”) realitu. Lidi, kteří s temi auty jezdí nikdy nepoznaji těch několik procent rozdílu v jízdních vlastnostech. Nebo taky patříš mezi ty, kteří si mysli, ze SUV neumí projíždět zatackami?
Móda to proste není a nebude. Nikdo soudný si auto nekupuje podle toho, jak s nim vypadá před okolím.
Co se tyče žen, nemůžeš posuzovat konkrétní situaci, aniž bys znal detaily. Možná je to auto jejího šéfa a jela mu ho jen natankovat, možná si manžel vzal ten den svůj sportak a nechal manželce SUV, možná manžel / přítel chce a vyžaduje, aby v něm jezdila (což je můj případ, kdykoliv jede rodina někam dal, beru si na služební cestu 330e a nutim je, aby jeli v 2,5t SUV).

Mirek
14. srpna • 23:12

Je to již tak 3 roky, těžko to dohledám, ale dobře si pamatuji, jak jsem argumentoval zrovna tou F1, když jsi psal, jak jsi bezproblémově na okruhu stačil těm sporťákům a nejen já ti to psal.
Pravda je, že jsi uváděl, že SUV není tvoje srdcová záležitost.
No jo, o tom T-Roc jsi nedávno psal, ale všiml sis, že se mnou souhlasíš, že uvádíš zrovna důvody, kdy to může být ta lepší volba (hory, starší lidé s problémy při nastupování), ale to nemá nic společného s tím, kvůli čemu si to kupuje velká většina lidí a já ti napsal jak to vypadá přímo v mém bezprostředním okolí. Já to mám geneticky postaveno asi mnohem lépe, než valná většina lidí a neobávám se, že mne někdy takové problémy s nastupováním nějak výrazně postihnou.
Mám ještě jednoho kamaráda z mládí, také jsem to tady již psal, tem je zatížený na Mercedesy. Je vysoký asi jako já cca 180 cm, ale má tak váhu přes 130 kg. Má starší SUV Mercedes, nevím přesně typ, trochu hranatější, nějaký předchůdce asi GLS, a má asi 3 roky také S cupe. Přestože je docela cvalík, tak říká, že raději jezdí tím S cupe, že to je alespoň požitek z jízdy...., že SUV byla taková nutnost.
O tom, že SUV neumí projet zatáčky snad niko nic nepíše, fakt je, že jistě nebude tak mrštné a ovladatelné, jako POROVNATELNÉ auto HB, sedan, kombi. A o tom se tady marně snažím přesvědčit ".", a o to jde a ne že s tím nedá jezdit.
Co se týče spotřeby, tak pokud jsem jel tempem, na které jsem zvyklý, tak spotřeba byla cca o litr vyšší.
Kde jsi přišel na to, že lidé jsou soudní? Asi bys měl někdy pohovořit s lidmi z "nižší cenové skupiny", možná bys pochopil, že pro mnohé je to tak trochu móda, prestiž (proboha, nebudu patřit mezi ...), mají to ostatní, tak to musím mít i já. V tomto ohledu je na to kádr právě můj švagr.
Rozhodně se při jízdě cítím lépe v klasickém autě, mám lepší pocit z řízení... Možná bych trochu změnil názor, kdybych měl tu možnost jet takovým SQ7, jako máš ty, ale to, s čím jsem měl doposud možnost jet, tak to mě zatím vůbec o změně názoru nepřesvědčilo.A pokud se týká toho BMW X6, tak tu paní potkávám pravidelně, když náhodou jedu ráno autem do práce, již několik let. Také jsem ji tady v minulosti v tomto ohledu zmínil.

stealth01
15. srpna • 7:57

Domněnka vzniklá z tvé myšlenkové konstrukce. Já jsem nikdy na žádném okruhu s SQ7 nebyl a tady toto už je jasný důkaz nějakých myšlenkových map, které se ti tvoří právě proto, že nečteš fakta, ale dosazuješ si nepřítele, který údajně má rád SUV.
Já jsem jen uváděl (a vždy jako reakci na ostatní), že některá SUV jsou velmi schopná i na okruhu (jak jinak vysvětlit čas Rejlka 2:02 na mokru v SQ7 a 1:58 závodní upravené Volvo na suchu v Mostě).Mně osobně je opravdu jedno, čím kdo jezdí. Pokud někdo miluje SUV jen tak, pro tvar karoserie nebo kvůli pocitu bezpečí, ok, já s tím nemám problém a nebudu ho nazývat kvůli tomu idiotem.Co se týče ovladatelnosti a mrštnosti, bude záležet mimo jiné (hmotnost, poměry mezi přední a zadní nápravou, elastokinematika náprav, uložení motoru) taky na těžišti. Výrobci se moc nechlubí výškou těžiště, takže je to těžké dohledat. Ale celohliníkové SUV ve smyslu karoserie s karbonovou střechou a kapotou na tom nebude až tak špatně vůči sedanu s ocelovou karoserií. Výška auta ještě neznamená extrémní výšku těžiště. Jako příklad uvedu BMW i3s (vysoká úzká krabice ovšem z karbonu), které má stejnou výšku těžiště jako Lexus LFA.Pokud bychom vzali opravdu porovnatelné sedany a SUV, tak jako příklad nám nejlépe poslouží Giulia QV a Stelvio QV. Rozdíl na okruhu pochopitelně bude, ale 2.5 sekundy je něco, co běžný uživatel nepozná a ani netouží poznat.https://fastestlaps.com/tracks/sachsenring... Co se týče pocitu z řízení, lépe se mi řídí "moje" 330e, co se týče komfortu, tak SQ7. Mimochodem naklání se všechno, když jsem nedávno testoval MB AMG GT S, tak bylo jasné, že SUV prostě nemají v tomto ohledu šanci a to bez ohledu techniku.

Josef
15. srpna • 21:00

Stealthe, sledoval jsem z povzdálí tvoji diskusi s Mirkem. Nedalo mi to, abych nezareagoval.:-)
Myslím si, že pokud bys napsal poslední příspěvek, doplnil ho podstatným argumentem tvé výšky 202 cm a trošku upravil pořadí argumentů, nikdo by "ani nepíp", asi ani Mirek. ;-)
Pokusím se o rekapitulaci a uspořádání informací z tvých příspěvků a určitě bych začal tím, čím jsi skončil... :-)
Cituji tvá sdělení a doplním je pár slovy do podoby jak bych to napsal já:
"Co se týče pocitu z řízení, lépe se mi řídí "moje" 330e, co se týče komfortu, tak SQ7. Mimochodem naklání se všechno, když jsem nedávno testoval MB AMG GT S, tak bylo jasné, že SUV prostě nemají v tomto ohledu šanci a to bez ohledu techniku. Mne přivedl k SUV Q7 rozměr mé tělesné schránky, mých 202 cm se prostě lépe souká a usazuje do té Q7, která je na SUV mimořádně komfortní, má perfektní pérování a technické/technologické řešení konstrukce a volba materiálů z Q7 velmi dobře ovlivňuje i jízdní vlastnosti a pocity z řízení, i když se to samozřejmě s mým druhým autem, "plackou" BMW, nedá srovnávat. Rozdíly jízdních vlastností jsou z hlediska běžného běžného používání v provozu na silnicích zanedbatelné, ale na okruzích při měření času stopkami Q7 jako "soutěžák" samozřejmě meobstojí. Pokud bychom vzali opravdu porovnatelné sedany a SUV, tak jako příklad nám nejlépe poslouží Giulia QV a Stelvio QV. Rozdíl na okruhu pochopitelně bude, ale 2.5 sekundy je něco, co běžný uživatel nepozná a ani netouží poznat. Protože jsem díky mé vysoké postavě nenašel ideální auto, které by splňovalo všechny mé požadavky a přání, tak jsem si pořídil dvě auta a každé používám podle toho, co aktuálně preferuji a co se mi na danou cestu a používání hodí lépe. Pokud bych malý a měl jen malou rodinu, možná by se mi podařilo na trhu najít takové auto, že by postačovalo jediné, ale i tak bych spíš skončil u dvou aut.
Pokud bych byl limitován penězi a na obě auta Q7 a BMW bych finanční nedosáhl a musel kupovat pouze produkt Škoda, tak bych si asi koupil Octavii RS s nejsilnějším motorem a jako druhé Kodiaq, u kterého bych si přikoupil nastavitelné tlumiče a pohodlná příplatková sedadla. Naštěstí si mohu dovolt tu Q7 a BMW a proto jsem naprosto spokojen. Mně osobně je opravdu jedno, čím kdo jezdí. Pokud někdo miluje SUV jen tak, pro tvar karoserie nebo kvůli pocitu bezpečí, ok, já s tím nemám problém a nebudu ho nazývat kvůli tomu idiotem."
(Poznámka na závěr - já bych byl také s Q7 a tvým BMW spokojen...;-))

stealth01
14. srpna • 10:40

Jak říkám, argumentační úroveň nula. Ja nebojuju za SUV, protože tuto kategorii aut nemusím. Ja bojuju za objektivitu a pravdu.

Mirek
13. srpna • 17:12

Sklouzl jsi opět na úroveň uklízečky ve tvé firmě. Již jednou jsi tady prohlásil, že jedině tvůj názor, jako podnikatele, je ten správný. Myslím, že se ti tady tehdy všichni vysmáli. Pokud umíš číst, ale úspěšně o tom pochybuji, tak velice často uvádím, že to platí pro porovnatelné auta, tedy nebudu míchat tvou SQ7 a Fabii, případně něco podobného pane velkomožný neomylný. A ano, to v tvé poslední větě platí, ale jen pro tebe.
"Opět můžeš rozvíjet teorie o tom, jak to tvé SUV to nandá všem ostatním a nechápeš, proč se vlastně F1 dělají tak nízké, když vysoké auto přece jezdí lépe. " A ještě to můžeš nandat všem, kdo tyto auta testují a nesdílí tvůj názor, tedy skoro všem, samozřejmě mimo tebe.

E15
12. srpna • 16:17

Tak je otázka, čemu říkáme praktičnost. Pokud je pro mě praktická rychlá jízda po dálnici, tak na tu se SUV fakt nehodí (byť ojebávka dieslem na dotovanou naftu do jisté míry funguje) a SUV je pro mě tím pádem nepraktické. Každé auto má svůj primární účel a při jiném účelu to bude kompromis (mám třeba díky adaptivnímu podvozku lehce snížené normální auto a obrubníky už jsou docela boj...)

.
12. srpna • 16:27

Jezdím převážně dálnice a nemám s tím žádný problém.

E15
12. srpna • 17:24

Pokud člověk neřeší spotřebu, tak je v pohodě. Jinak já většinu neprémiových a poloprémiových SUV vídám v pravém pruhu, kde jedou cca 110-120 km/h...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
18. srpna • 12:22

S tím nesouhlasím. Na dálnici v zúženích, kde je omezená rychlost na 80 km/h a šířka vozidla v levém pruhu na 2 m, jezdí téměř výhradně řidiči s SUV.

homer
12. srpna • 22:29

"polopremiovy" - takovou hovadinu muze napsat jedine poloblb

.
12. srpna • 17:30

Spotřebu mám o cca 0,5 l větší než u srovnatelného sedanu. To fakt neřeším. A jezdím tacho 140.

Mirek
12. srpna • 18:33

Tak tuhle báchorku jsem slyšel již několikrát. Dokonce můj kamarád mi tvrdil, že na dálnici má spotřebu kolem 6,5 l/100 km. Nechtěl jsem se s ním hádat, že to je naprostý nesmysl, benzínový motor, ale co čert nechtěl, na jaře jsem s ním jel od Ostravy na Pálavu a zpět, spotřeba těsně nad 9 l/100 km.
On bude také problém, s čím to srovnáváš.

Rokyta ex Acz
12. srpna • 23:19

Spotřeba kolem 6,5L je zcela normální , pokud je je to tak na 40-45 km :-));-)

.
12. srpna • 18:45

Tiguan 2 versus Superb. Oba 2 l TDI 110 kW. Proč by rozdíl 0,5 l měl být báchorkou?

Josef
12. srpna • 19:28

Záleží na tom, co se srovnává - jestli jsou obě auta předokolky nebo čtyřkolky a samozřejmě na způsobu jízdy a podmínkách (kolik je naloženo a jaké je počasí, jestli se jede proti větru, déšť atd.) a něco ovlivní i pneu (rozměr, značka, opotřebování, tlak nahuštění,...).
Jinak obě auta mají skoro stejnou hmotnost a rozdíl je mezi nimi největší v aerodynamickém odporu (pokud se srovnává Tiguan se Superbem lifb. tak výhoda se se zvyšováním rychlosti zvětšuje ve prospěch Sup.). Ten, kdo ale často jezdí v Německu po dálnicích vysokými rychlostmi, tak Tiguana nekupuje... Je to o prioritách a požadavcích - kdo chce "stíhačku", nekupuje "bombardér".
Pokud se člověk podívá na katalogové údaje, tak udávaná kombinovaná spotřeba v případě předokolek je rozdíl 0,7 l ve prospěch Sup a v případě města je rozdíl litr ve prospěch Sup. V případě čtyřkolek se rozdíl zvětšuje ve městě na 1,2 litru a kombinovaná spotřeba 1,1 litru.
Suma sumárum můžeš mít pravdu, ale také nemusíš. Ten, kdo si kupuje SUV s tím ale počítá. A ten, kdo s tím nepočítal, tak se "plouží" po dálnicích rychlostí 100-110 km/hod, což zdaleka není výjimkou. Jenže se po dálnicích se "plouží" často i ti, kteří mají "normální" auta a snaží se ušetřit i 2dcl na 100.... ;-)

.
12. srpna • 19:42

Už více jak 10 let jezdím jednou týdně po stejné dálnici. Tak už snad vím co mohu tvrdit a co ne.

Josef
12. srpna • 20:00

Ale ne nejezdíš po stejné dálnici každý den a určitě také nikde nezapisuješ "report" o podmínkách jízdy, počasí, zatížení vozidla, hustotě provozu, průměrné rychlosti, nezměřil jsi a nezdokumentoval tlak huštění pneu... A rozhodně jsi přitom nejel za stejných podmínek oběma auty současně....:-))
Mohu jen poznamenat, že si někdy všimnu během jízdy podezřele nízké průměrné spotřeby a potom si uvědomím podle stromů (listí), že fouká silný vítr zezadu...
Jinak můžeš tvrdit, co chceš, já ti to neberu, uvedl jsem, že můžeš mít pravdu...:-)

Mirek
12. srpna • 19:57

To máš pravdu, můžeš tvrdit, že jezdíš po stejné dálnici. O spotřebě ani autu tu nepadlo ani slovo.
A ještě jeden detail, není řidič, jako řidič. Někdo má na stejném autě obludnou spotřebu, někdo druhý dokáže jet stejně rychle s o dost nižší spotřebou.

.
12. srpna • 20:02

"Suma sumárum můžeš mít pravdu, ale také nemusíš." Tohle psal Josef, na to jsem reagoval. Na co reaguješ vlastně ty?

Mirek
12. srpna • 20:13

Na to, cos uvedl, dálnice, víš, co můžeš tvrdit, to co jsi napsal Josefovi. Jasná z toho je jen ta dálnice.
Já například mohu tvrdit, jakou mám spotřebu na dálnici při tempomatu na 135 km/h, za krásného slunného dne, při teplotě asi 30°C. Ta spotřeba byla během dvou hodin oběma směry, 40 km tam, 40 km zpět, před necelými čtrnácti dny, vítr nevím kudy foukal, ale silný nebyl.

.
12. srpna • 20:22

Já mám nějakou zkušenost se dvěma auty na trase kterou jezdím každý týden. Ty z nich jak jsem pochopil neznáš ani jedno. Má smysl dál diskutovat? Ne. Končím

Mirek
12. srpna • 20:53

To máš pravdu, nikde neuvedeš o jaká auta se jedná, o jakou spotřebu se jedná, přednosti SUV neuvedeš, vkládáš zavádějící videa z losího testu... "Má smysl s tebou dál diskutovat?" Já se alespoň nenaseru a nepíšu tyhle nesmysly, případně uvádím relevantní údaje.
Stačila by ti například Octavia 2,0 tdi, Octavia 1,6 tdi, Octavia 1,4 tsi CNG? Ale tady nesleduji moc spotřebu, s těmi, mimo CNG, se honí čas, služební auta. CNG není nic pro mě, tady bych přišel o nervy, kamarádovo auto. A ještě by se pár dalších našlo (Ford Kuga, Avensis, Auris, Corolla, Prius, Mazda CX5, Mazda 6, Mazda 3, Astra, i30, ...). Hodně z nich byl můj soukromý test a mnohdy to nestálo ani moc na zapamatování.

.
12. srpna • 21:24

Tak ještě jednou. Auta jsem uvedl v 18.45. A uvedl jsem rozdíl cca 0,5 l. Tak co ještě chceš?

Mirek
12. srpna • 21:39

Takže jedno jezdí za 0 a druhé za 0,5 l/100 km? A to myslíš Tiguana a Superba? To byla spíše řečnická otázka, příklad, a ne uvedení aut, kterých se to týká, alespoň mi to tak vyznělo.

.
12. srpna • 21:42

Jo. Tiguan kolem 5,5 a Superb zhruba 5.

Josef
12. srpna • 19:36

Jo, a ještě k této větvi diskuse je vhodné připomenout, že není SUV jako SUV, a řada lidí si pod SUV představuje mrňavé "krosouvry". A potom ještě záleží na velikosti ("obludnosti") řidiče. Pokud někdo měří 2 metry a má hmotnost 150 kg, tak určitě ocení Q7 a naopak 155 cm "vysoká" křehká "žena" vážící 42 kg se spokojí s jakýmkoliv autem a možná dá přednost prťavému běžnému autu před tou Q7, do které se taková "křehule" "šplhá" jako do náklaďáku... ;-)

Mirek
12. srpna • 18:57

Při pohybu po městě má nižší spotřebu on.

Mirek
12. srpna • 18:57

Na dálnici, opravdu? Já 1,6 EB dálnice 7,2 l/100 km tempomat 135 km/hod, On ASX 1,6 atmo, stovnatelná rychlost spotřebu již znáš.

.
12. srpna • 19:12

Jo. Máš snad s těmito auty jiné zkušenosti?

bzzz
12. srpna • 13:49

Mesta plne dodavek, autobusu, velkych sluzebaku a bouraji jen nesikovne SUV? V cem je horsi/nebezpecne SUV pri 50 km/h ve meste nebo 130 km/h na dalnici? A je problemem skutecne SUV nebo jeho ridic?

E15
12. srpna • 13:32

proč by měla být suv nešikovná ve městě?

Sir CHerokee
12. srpna • 16:46

Špatný výhled dozadu...jak tam bude dítě nebo ohnutý člověk nebo pes...konec. Nízké auto = bouračka. Sloupek = budeš mít co opravovat.

Rokyta ex Acz
12. srpna • 23:17

Pane Cherokee, logické věci zdejším lidem nevysvětlíte. :-D SUV jsou fajn, ale výhled je z nich ve většine případů opravdu horší. Právě dozadu dolů za auto, nebo za rohy kapoty je docela problém. Sám mám sedany + off roady tak mám přesedání tam a zpět běžně. Ale je to marný, je to marný je to marný. Jak říkal Verich, člověk, ten rozum má, lidstovo to rozum nemá.

MUDr. Chocholoušek
12. srpna • 17:24

Asi jsi ještě neslyšel o parkovací kameře a senzorech.

Sir CHerokee
12. srpna • 21:55

Mám v obou vozech. ;-) ale rozhodně to není standard...v Evropě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Troll Ejbus
12. srpna • 22:06

Brzy povinná výbava. Už příští rok?

petr r. (petrumr)
12. srpna • 16:26

jimny je šikovný suv do města i do lesa.

Kankunen
12. srpna • 13:12

No tak schválně, SUV má i výhody, napadnou tě nějaké?

nonono
13. srpna • 9:29

Mě stačí jen jedna. Zrovna před pár dny byl případ kdy se chlap v Quasqai podíval na zadní sedačku na děcko a srazil u toho protijedoucí ženskou ve fabii. Byl tam jeden smrťák, můžete 3x hádat kdo. Hvězdičky z testů si strčte někam.Ženská mrtvá, chlap možná nedostane ani podmínku.Člověk se nikdy nepřipraví na všechno, ale ze mě nebude ten člověk ve fabii ...

HH1982
13. srpna • 14:50

Přesně tak, prostě když budou všichni lítat v 15 let starách X5 z frcu a hrát si na krále planety, tak je lepší sedět i proti vlastnímu přesvědčení alespoň v nečem jiném než je malý hatchback segmentu A nebo B - ideální to káře do města, jak se spousta diskutujících snaží tvrdit. Proti dementovi ve dvoutunovém autě prostě není asi ideální nasadit do srážky nějakou 900kg krabičku a hrát si přitom na ochránce přírody...

Ikarus 288
12. srpna • 15:55

1) No jiste, v prve rade to krasne provokuje a stve tu hloupejsi cast sousedu. 2) Vic zere, tak mohu cesteji navstevovat pani cerpadlarku, ktera je docela kocka.3) vic jezdi v blate, takze podvozek je trvale vlhky, takze musis kopit Dinitrol a pistole a kompresor aby jsi to osetril. 4) Ma to konecne normalnejsi profil prenumatik (tj70), takze s tim muzes lepe jezdit pres retardery a obrubniky nez na galuskach. 5) Protoze to ma neohrabane jizdni vlastnosti, tak nemas problem s vetsinou rychlostnich limitu. Naopak, auta za sebou docela prudis, ze na 90 nejedes 90-100 ale cca 806) Pred devcaty ti roste sebevedomi

.
12. srpna • 16:32

Na tyhle bláboly jsi přišel sám nebo ti radil nějaký magor a ty jsi už nezkontroloval jaký blbosti jsi napsal? :-D

HH1982
12. srpna • 16:34

Čas pro tebe vyzkoušet přesednout z Feldy do něčeho jiného...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
12. srpna • 16:50

??? Prosil bych vysvětlit, nějak mi to nedochází. :-)

HH1982
12. srpna • 22:21

Velká omluva, mělo patřit jinam!

.
12. srpna • 22:29

ok

HH1982
12. srpna • 16:10

Kecáte úplné nesmysly ve stylu závistivého ubožáka. Sám SUV v oblibě nemám a vlastním jiný typ aut, něco jsem se ale v SUV a ve 4x4 (to jsou takové ty krabice z devadesátek s rámem, na které si dnešní SUV hrají), tak snad mohu porovnávat. SUV je prostě do města (hlavně do města!) lepší. Město je plné retardérů, při parkování se přejíždí nerovnosti (na to jsou moje 225/40/18 dost na hov..), spusta ulic je rozbitá, všude kostky. Z SUV je lépe vidět, líp se jezdí v parkovištích na patra, člověk se lépe orientuje při kličkování mezi auty než když sedí utopený v "klasice". SUV nemusí být jen nějaká šílená krabice typu Audi Q7. Takový Karoq, Peugeot 3008, KIA Sportage jsou do města ideální vozy. Délka všech do 4,5 metru, velký prostor pro rodinu, jsou bezpečné, když vás někdo sejme - což se děje často. A když člověk jezdí sám, tak je dost SUV/crossoverů s delkou kolem 4m - VW T-Cross, Seat Arona, Peugeot 2008.. Jak říkám, sám jezdím v něčem jiném, protože mě to vyhovuje víc, ale alespoň jsem si SUV zkusil a nenadávám na něj - tak jako většina ubožáků se starou Fábií v garáži, kteří nemůžou rozdýchat to, že soused koupit něco nového... A rozdíl ve spotřebě je ve městě SUV vs klasika naprosto nulový. Při té max. 50-70km/h je úplně jedno, jestli auto vypadá jako krabice nebo je naopak nízké - spotřeba bude +- stejná, váha dnešních SUV/crossoverů segmentu B a C je +- na úrovni klasických hatchbacků a kombíků.

Sir CHerokee
12. srpna • 16:44

Kdo neumí parkovat a musí najíždět na krajnice, nepatří za volant. SUV vůbec nejsou do města, původně do lehkého terénu. Ano sedíš výše a více vidíš, akorát přes tebe je pak vidět prdlačka. 4x4 využiješ akorát v zimě v horách. V našich městech je to úplně zbytečné a zvedá spotřebu. SUV do města, to je jak kupéčko do terénu. Ale je to móda....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HH1982
12. srpna • 22:15

Proboha! Kdo psal o najíždění na krajnice? Ve městě jsou běžně parkovací stání vyvýšena, je tam občas i celkem velký schodek - což na nízkoprofiláky asi není úplně nej, ale je vidět, že to tady někdo prostě "nezažil". Ve městě mohu v SUV (což kupodivu nemusí být velká 4x4 kráva, ale třeba auto 1300kg s pohonem na předek a délkou 440cm) jet daleko méně obezřetněji s ohledem na stav silnic, nemusím se vyhýbat všem těm dírám, 100x opravovaným místům, tramvajovým kolejím atd. - prostě se mohu plně věnovat čumění na něco jiného a jet tak bezpečněji. A co tu spotřebu tedy u SUV typu, který jsem popsal, zvedá? Váha cca o 50-100kg vyšší než hatchback podobné délky, větší odpor vzduhu ve městě zanedbatelný... Ty dvě dcl navíc asi každý přežije.

MUDr. Chocholoušek
12. srpna • 17:20

Malé SUV ala Captur, 2008 ... většinou jako 4x4 ani vyrobci nenabízí a dle mého názoru jsou třeba pro ženy nebo starší lidi do města ideální. Jsou oplastovaná, dobře se z nich nastupuje-vystupuje a díky výšce je z nich větší rozhled. Každý není teenager nebo uspěchaný manažer-obchoďák.

Lord Owl
22. srpna • 7:52

Tahle éra malých čtyřkolek je dávno pryč. Zbyla z toho akorát tuším malá 4x4 Fiat Panda. Jinak slavný konzern kdysi vyráběl skoro každý svůj model s přídavkem "syncro", pak se na to vys....
Namóděné pseudo(SUV) s plasty jsou marketingové šidítko, které na naše (nepřizpůsobené) cesty, resp. neřízený silniční provoz prostě nepatří a je to stejný marketingový trik, jak prodat totální lůze největší sračku (obdoba UHT krabickového mléka v marketech za 8,50 - ve skutečnosti to není mléko).crossovery nejsou ani prostorné, ani bezpečné ani ideální do terénu ani do města. Toť vše tvrdí podprahově uhlazený marketing automobilek. Smrt marketingu, metalšrot crossoverům !!!

MiroMan
12. srpna • 17:02

Zrovna z Kie Sportage je vyhled na pikacu, dozadu a sikmo dozadu dokonce uplne tragicky. To ze sedite o 10-20 cm vyse lepsi vyhled nedela ani troche!!! To je tak zakoreneneny nesmysl, az to neni mozne. Naopak SUV maji vetsinou daleko uzsi zorne uhly, ktere jsou podstatne pro vyhled. Ale samozrejme jezdete tim, co je Vam nejblizsi.

kralovsky kralicek
12. srpna • 12:33

Je to skutecne prekvapive: Modelu SUV je na trhu cim dal vice na ukor jinych karosarskych provedeni. Nejde ovsem o to, ze nabidka predevsim sedanu a od nich odvozenych kombi se masivne smrskla, ono se jedna o narustajici popularitu SUV. ;-)Dogmaticti propagatori minuleho zrizeni by ted klidne mohli zacit tvrdit, ze par let pred sametovou revoluci narostla popuparita novinoveho papiru pro vytirani zadku tak zasadne, az z toho vyhorely Harmanecke papirny, ktere vyrabely toaletak. :-D :-D :-DZda se, ze nejen nektere damy maji problemy s chapanim principu kauzality.

Doporučujeme

Články odjinud