SUV jsou v Česku stále populárnější. Tipnete si, které se nejvíce prodává?

Koho by to překvapilo? Vozidla kategorie SUV jsou pořád oblíbenější a rovněž v České republice patří mezi nejprodávanější.

Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii.

Ve statistice prodejů od ledna do června 2019 se v kategorii vozů SUV prodalo na 47.439 aut. Meziročně je to sice o jedno procento méně, je ovšem nutné zohlednit celkový pokles trhu u o více jak 9 %. I přesto jsou ale SUV nejžádanější vozy u nás. A automobilky samozřejmě na tuto poptávku odpovídají postupným rozšiřováním nabídek o nejrůznější velikosti a varianty SUV.

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Není přitom překvapením, že vůbec nejprodávanějším SUV v Česku je nyní Škoda Karoq. Do července letošního roku si ji pořídilo přes 6000 lidí a hned za Karoqem stojí Kodiaq s více než 4000 prodanými kusy. Na třetím místě je dostupný pracant Dacia Duster, u níž se prodeje blíží k hranici 4000 vozů.

Za SUV se ve statistikách objevuje nižší střední třída s 20% podílem na českém trhu. Malé vozy zastávají 16% podíl, kdežto dále níže se drží s podílem 13 % velkoprostorové vozy MPV. Nutno ovšem podotknout, že do kategorie SUV zařazuje SDA rovněž terénní vozidla.

Považujete SUV za bezpečná? V tomto případě to neplatí

Považujete SUV za bezpečná? V tomto případě to neplatí

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší.

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků