SUV jsou v Česku stále populárnější. Tipnete si, které se nejvíce prodává?

Koho by to překvapilo? Vozidla kategorie SUV jsou pořád oblíbenější a rovněž v České republice patří mezi nejprodávanější.

Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii.

Ve statistice prodejů od ledna do června 2019 se v kategorii vozů SUV prodalo na 47.439 aut. Meziročně je to sice o jedno procento méně, je ovšem nutné zohlednit celkový pokles trhu u o více jak 9 %. I přesto jsou ale SUV nejžádanější vozy u nás. A automobilky samozřejmě na tuto poptávku odpovídají postupným rozšiřováním nabídek o nejrůznější velikosti a varianty SUV.

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Není přitom překvapením, že vůbec nejprodávanějším SUV v Česku je nyní Škoda Karoq. Do července letošního roku si ji pořídilo přes 6000 lidí a hned za Karoqem stojí Kodiaq s více než 4000 prodanými kusy. Na třetím místě je dostupný pracant Dacia Duster, u níž se prodeje blíží k hranici 4000 vozů.

Za SUV se ve statistikách objevuje nižší střední třída s 20% podílem na českém trhu. Malé vozy zastávají 16% podíl, kdežto dále níže se drží s podílem 13 % velkoprostorové vozy MPV. Nutno ovšem podotknout, že do kategorie SUV zařazuje SDA rovněž terénní vozidla.

Považujete SUV za bezpečná? V tomto případě to neplatí

Považujete SUV za bezpečná? V tomto případě to neplatí

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší.

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků