SUV jsou v Česku stále populárnější. Tipnete si, které se nejvíce prodává?

Koho by to překvapilo? Vozidla kategorie SUV jsou pořád oblíbenější a rovněž v České republice patří mezi nejprodávanější.

Čísla zpracovaná Svazem dovozců automobilů (SDA) mluví jasně. I když trh nových automobilů v Česku zažívá pokles, podíl prodaných SUV se naopak stále zvyšuje. V celkových prodejích nových vozů v ČR se hlad po SUV za poslední tři roky zvýšil o deset procent. Nyní tak SUV zastávají 32% podíl mezi všemi prodanými auty u nás, což z nich dělá vůbec nejprodávanější kategorii.

Ve statistice prodejů od ledna do června 2019 se v kategorii vozů SUV prodalo na 47.439 aut. Meziročně je to sice o jedno procento méně, je ovšem nutné zohlednit celkový pokles trhu u o více jak 9 %. I přesto jsou ale SUV nejžádanější vozy u nás. A automobilky samozřejmě na tuto poptávku odpovídají postupným rozšiřováním nabídek o nejrůznější velikosti a varianty SUV.

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Není přitom překvapením, že vůbec nejprodávanějším SUV v Česku je nyní Škoda Karoq. Do července letošního roku si ji pořídilo přes 6000 lidí a hned za Karoqem stojí Kodiaq s více než 4000 prodanými kusy. Na třetím místě je dostupný pracant Dacia Duster, u níž se prodeje blíží k hranici 4000 vozů.

Za SUV se ve statistikách objevuje nižší střední třída s 20% podílem na českém trhu. Malé vozy zastávají 16% podíl, kdežto dále níže se drží s podílem 13 % velkoprostorové vozy MPV. Nutno ovšem podotknout, že do kategorie SUV zařazuje SDA rovněž terénní vozidla.

Považujete SUV za bezpečná? V tomto případě to neplatí

Považujete SUV za bezpečná? V tomto případě to neplatí

Dle prodejců jsou SUV u zákazníků populární díky vyššímu posezu za volantem, jednoduššímu nastupování, pocitu bezpeční za volantem a vizuálně většímu prostoru či robustnosti. Možnost vyrazit mimo zpevněné silnice zohledňuje při výběru vozu velké procento lidí, tudíž i na možnost pohonu 4x4 či větší světlou výšku zájemci prostě slyší.

„Trendem je využívat jedno auto pro práci i pro volný čas. Český zákazník teď chce větší auto, se kterým ráno odveze děti do školy, auto využije následně i v práci, a odpoledne vyrazí s rodinou na chalupu nebo na výlet,“ uvedl manažer českého zastoupení Toyoty Petr Korecký. Informace přinesla ČTK.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 104 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků