SUV brzy ovládnou segment luxusních vozů

Auta kategorie SUV budou v Evropě do roku 2010 tvořit více než padesát procent prodaných vozů v segmentu luxusních vozů. Během posledních pěti let vzrostly prodeje těchto modelů o více než 60 procent ze 460 000 na 750 000 nově prodaných vozů ročně. A tento trend nijak nepolevuje, spíše naopak. Hlad po vozech kategorie SUV je stále větší. A právě movitější zákazníci v nových modelech nacházejí vše, co jim nabízí běžné sedany a k tomu dostanou i větší pohodlí a prostornost. Důležitým faktorem je i muskulární vzhled přitahující zákazníky, kteří chtějí dávat na odiv své postavení.

Velký zájem o tyto vozy potvrzuje i fakt, že většina automobilek, jenž produkuje vozy pro skupinu osob s vyššími příjmy, přichází s modely SUV. Zdárným příkladem je Porsche, ale také BMW, v brzku se má přidat i Lamborghini a další. Ještě větší množství takových modelů však najdou zákazníci ve Spojených státech, odkud se pomalu začínají dovážet i do zemí EU.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků