SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

Nová generace SUV BMW X1 by mohla přijít i s hybridním pohonem. Automobilka má dostupnou technologii, kterou použije v příbuzném BMW řady 2 Active Tourer, takže její aplikaci do SUV postaveném na stejné platformě svým způsobem nic nebrání.

Automobilka BMW pouze zjišťuje možnosti trhu, kde by se takové auto uchytilo a prodávalo. Už se současnými motory má totiž BMW X1 dostatečně nízké emise CO2, uvádí australský magazín Motoring.

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Otázkou tedy není, jestli je možné hybridní BMW X1 vyrábět, ale jestli to má ekonomický smysl. Model X1 by dostal označení eDrive a teoreticky by se mohl s kombinovanou spotřebou dostat na 2 litry na 100 km a s emisemi na 50 g/km CO2.

BMW dokončuje vývoj plug-in hybridního systému s tříválcem 1,5 l o výkonu 100 kW a točivém momentu 220 Nm, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 65 kW a točivém momentu 165 Nm. Dojezd na elektřinu má činit asi 30 až 40 km a auto by se mohlo dostat na stovku už za 6,5 sekundy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků