SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

Nová generace SUV BMW X1 by mohla přijít i s hybridním pohonem. Automobilka má dostupnou technologii, kterou použije v příbuzném BMW řady 2 Active Tourer, takže její aplikaci do SUV postaveném na stejné platformě svým způsobem nic nebrání.

Automobilka BMW pouze zjišťuje možnosti trhu, kde by se takové auto uchytilo a prodávalo. Už se současnými motory má totiž BMW X1 dostatečně nízké emise CO2, uvádí australský magazín Motoring.

Elektromobily | Technika | BMW | Palivo | Hybridy

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Otázkou tedy není, jestli je možné hybridní BMW X1 vyrábět, ale jestli to má ekonomický smysl. Model X1 by dostal označení eDrive a teoreticky by se mohl s kombinovanou spotřebou dostat na 2 litry na 100 km a s emisemi na 50 g/km CO2.

BMW dokončuje vývoj plug-in hybridního systému s tříválcem 1,5 l o výkonu 100 kW a točivém momentu 220 Nm, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 65 kW a točivém momentu 165 Nm. Dojezd na elektřinu má činit asi 30 až 40 km a auto by se mohlo dostat na stovku už za 6,5 sekundy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků