SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

SUV BMW X1 se zřejmě dočká i hybridního pohonu s tříválcem

Nová generace SUV BMW X1 by mohla přijít i s hybridním pohonem. Automobilka má dostupnou technologii, kterou použije v příbuzném BMW řady 2 Active Tourer, takže její aplikaci do SUV postaveném na stejné platformě svým způsobem nic nebrání.

Automobilka BMW pouze zjišťuje možnosti trhu, kde by se takové auto uchytilo a prodávalo. Už se současnými motory má totiž BMW X1 dostatečně nízké emise CO2, uvádí australský magazín Motoring.

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Spalovací motor bude u BMW brzy minulostí. Budoucnost patří vodíku

Otázkou tedy není, jestli je možné hybridní BMW X1 vyrábět, ale jestli to má ekonomický smysl. Model X1 by dostal označení eDrive a teoreticky by se mohl s kombinovanou spotřebou dostat na 2 litry na 100 km a s emisemi na 50 g/km CO2.

BMW dokončuje vývoj plug-in hybridního systému s tříválcem 1,5 l o výkonu 100 kW a točivém momentu 220 Nm, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 65 kW a točivém momentu 165 Nm. Dojezd na elektřinu má činit asi 30 až 40 km a auto by se mohlo dostat na stovku už za 6,5 sekundy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků