SUV Bentley Bentayga oficiálně: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

První SUV značky Bentley je hned nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě.
Seznam kapitol
  1. Bentley Bentayga
  2. Fotogalerie: Bentley Bentayga

První SUV v historii značky Bentley rovnou přichází s novým dvanáctiválcem 6.0 TSI, který nedávno představil koncern Volkswagen. Technicky jde opět o kompaktní jednotku W12. Bentley tímto motorem poměrně rázně odmítlo spekulace o menším osmiválci nebo nedejbože dieselu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První SUV v historii značky Bentley se spoléhá na pořádný dvancátiválec a hned vzniklo nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě. Podle Bentley ale umí i v terénu

Dvanáctiválec má výkon 447 kW, tedy 608 koní v 5250 až 6000 ot./min. Točivý moment dosáhne v 1250 ot./min. hodnoty 900 Nm a neklesne pod ni do 4500 ot./min. Tuhle sílu přenáší na všechna kola osmistupňový automat ZF.

Nejrychlejší SUV

I když první SUV Bentley ukáže na váze minimálně 2422 kg, nemá problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 301 km/h.

Range Rover konkurenci od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Range Rover konkurenci od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Bentley Bentayga je tak podle automobilky nejvýkonnější a nejrychlejší SUV na světě, čemuž nemáme důvod nevěřit. A pravděpodobně bude zatím asi i nejluxusnější, i když různé edice Range Roveru na tom budou s přístupem k detailu, výbavě a kvalitě zajisté podobně.

Standardně má Bentley Bentayga „dvacítky“ s rozměrem pneu 275/50 R20, ale připlatit si můžete i za 21" či dokonce 22" kola. V kontaktu se silnicí je drží vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu pak zavěšení multi-link. Podvozek je samozřejmě vzduchový, adaptivní a Bentayga má také aktivní stabilizátory.

Bentley ukazuje svou budoucnost konceptem EXP10 Speed 6

Bentley ukazuje svou budoucnost konceptem EXP10 Speed 6

O zpomalení se starají vpředu 400mm ocelové kotouče, vzadu pak mají průměr 380 mm. Když ale budete jezdit tak, jako by auto brzdy nemělo, tedy podle normy NEDC, možná pojedete za slibovaných 12,8 litru v kombinaci a 9,1 litru mimo město. To pak nádrž na 85 litrů benzínu něco vydrží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prošívaná kůže, ručně dělané hodinky nebo naleštěný čajový servis a vychlazené šampaňské. Bentley očekává, že třeba za servirovací kit v kufru si rádi připlatíte

Spotřebě má nicméně pomáhat systém vypínání poloviny válců při částečném zatížení motoru a také odpojitelný měnič převodovky. Od 5. do 8. stupně se totiž převodovka po ubrání plynu odpojí, aby auto mohlo „plachtit“ bez zbytečných ztrát.

Bentley se chlubí, jak se prototypy SUV Bentayga proháněly po Nürburgringu, v pouštích nebo po zmrzlé tajze za polárním kruhem. Vyjmenovávat všechny prvky z výbavy a bezpečnostních systémů asi smysl nemá, jednoduše si je odbudeme slovíčkem „všechno“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bentley Bentayga
  2. Fotogalerie: Bentley Bentayga
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků