Sutter MMX500: Divoký dvoutakt za cenu Porsche nesmí na silnici

Švýcarský výrobce závodní techniky uvádí na trh limitovanou sérii repliky dvoutaktní pětistovky. Má podobný výkon jako dnešní litrové superbiky, ale při mnohem nižší hmotnosti.

Dvoutaktní pětistovky zmizely z nejvyšší úrovně motocyklového závodění už v roce 2003, když změny pravidel třídy MotoGP záměrně udělily čtyřtaktům výhodu téměř dvojnásobného zdvihového objemu – 990 cm3. Teď se ale duch nezkrotných pětistovek částečně vací díky švýcarské firmě Sutter Racing, která uvádí do prodeje přísně limitovanou sérii motocyklu MMX500. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sutter MMX500 by mohl i závodit – firma uvažuje o nové sérii World GP Bike Legends, do které by nalákala legendy z éry pětistovek. Zájem údajně vyjádřili Kevin Schwantz, Loris Capirossi nebo Freddie Spencer

Srdcem stroje je dvoutaktní vidlicový čtyřválec o objemu 576 cm3 s dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a elektronickým vstřikováním paliva. Podle výrobce dosahuje výkonu 143 kW a točí až 13 000 ot./min. Hmotnost motocyklu přitom nemá přesáhnout 127 kilogramů…

Motor je uložen v hliníkovém páteřovém rámu s nastavitelným úhlem hlavy řízení, rozvorem, světlou výškou i pozicí jezdce. Odpružení a tlumení obstarávají špičkové komponenty Öhlins, zatímco brzdění mají na starosti výrobky firmy Brembo se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovým vzadu. 

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Kapotáž i nádrž jsou z uhlíkových vláken, na kolech OZ Racing jsou obuté pneumatiky 125/75 17 a 205/75 17. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Konstruktéři se při vývoji nemuseli nechávat svazovat žádnými homologačními pravidly; vznikne pouze 99 kusů

Motocykl nemá homologaci pro silniční provoz, proto se konstruktéři nezatěžovali zbytečnostmi jako světla nebo blinkry. Za každý exemplář z 99kusové série si Sutter Racing naúčtuje 120 000 švýcarských franků, což v přepočtu dělá 3,06 milionu korun. Žádná láce, ale třeba taková Honda RC213V-S je ještě dražší.

MV Agusta F3 AMG se inspirovala rychlými Mercedesy

MV Agusta F3 AMG se inspirovala rychlými Mercedesy

Firma Sutter Racing se jinak specializuje na závodní motocyklovou techniku. Dodávala například šasi pro motocykly třídy Moto2. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků