Supra s manuální převodovkou je hlavně vstřícné gesto. Toyota jí velké prodejní šance nedává, ale proč?

Toyota reaguje na zpětnou vazbu klientů, kterým od modelového roku 2023 dopřeje Supru s manuální převodovkou. Velké iluze si ale nedělá.

Vzhledem k sourozeneckému vztahu Toyoty Supra a BMW Z4 nikoho nepřekvapilo, že při premiéře v roce 2019 byla k dostání s automatickou převodovkou. Krátce poté se začaly ozývat hlasy volající po tradičním manuálu. Ty automobilka konečně vyslyšela, takže modelový ročník 2023 dostane možnost třech pedálů. Vzhledem k tomu, že chce vyhovět náruživým řidičům, nabídne manuál pouze ve spojení se silnějším třílitrem.

Možná vás napadne, co jí tak dlouho trvalo? Důvodem prodlevy je dlouhodobý trend hovořící ve prospěch automatů, i když nutno říci, že každá automobilka razí jiný přístup. Například Mercedes-Benz chce manuály na americkém trhu vyřadit už během příštího roku. Volkswagen s tím chce počkat do konce desetiletí. Také sportovní Audi dostanou zákazníci výhradně s automatem. Naproti tomu polovina majitelů BMW M2 si převody ráda volí sama.  

V případě Supry jde spíše o vstřícný krok. Střílet konkrétní čísla je zatím předčasné, ale prvotní odhady hovoří, že manuální převodovka bude mít pouze čtvrtinový podíl. Toyota v Česku zveřejnila ceník už v květnu a za verzi s automatem a manuálem zaplatíte shodně 1.800.000 Kč. Volba tak zůstane čistě na klientovi. I když některé možná zláká manuál speciální edicí A91-MT.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Diskuze (6) Další článek: TEST Škoda Fabia 1.5 TSI DSG Monte Carlo: Mate stylem, nikoliv schopnostmi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,