Supervýkonný Lexus IS-F prichádza aj na slovenský trh

Lexus IS-F je určený zákazníkom, ktorí hľadajú kompromis medzi športovými vlastnosťami a stále pomerne vysokou úrovňou komfortu. Model IS-F je vybavený zážihovým vidlicovým osemvalcom s objemom 5,0 l, ktorý poskytuje výkon 311 kW/423 k a maximálnym točivým momentom 505 Nm.

Motor je vybavený vstrekovaním D-4S, teda dvojicou vstrekovacích dýz na valec. K vysokému výkonu, nízkym emisiám a k redukcii vibrácií prispieva tiež plne elektricky ovládané variabilné časovanie sacích ventilov VVT-iE. Vysoký výkon sa prenáša na kolesá cez 8-stupňovú prevodovku DSS (Direct Sport Shift), ktorá ponúka ako manuálny mód ultrarýchleho radenia jednotlivých stupňov (preradenie rýchlostného stupňa za 100 milisekúnd) s využitím „pádiel“ pod volantom, tak aj klasický automatický mód.

Model IS-F dosahuje výborné hodnoty v dynamike a akcelerácii. Z pokoja na stovku dokáže zrýchliť už za 4,8 sekundy a netradičnou hodnotou elektronicky obmedzenej maximálnej rýchlosti 270 km/h sa stáva najrýchlejším vozidlom vo svojom segmente. Jazdnú dynamiku IS-F výrazne podporuje novo predstavený trojstupňový systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla s označením Sport VDIM. Vodič má na výber tri módy tohto systému: Normal, Sport a Off (vypnutie systému).

Na slovenskom trhu je Lexus IS-F k dispozícii od 2.299.900 Sk s DPH. V jeho základnej výbave okrem iného nájdete:

  •  VDIM (integrované riadenie dynamiky vozidla s tromi úrovňami nastavenia –normálne/športové/vypnuté),
  • Bezpečnostné systémy ABS, EBD, TRC, VSC, ESP a BA,
  • Bixenónové predné svetlomety,
  • Audiosystém Mark Levinson, 14 reproduktorov, menič na 6 diskov DVD,
  • 19“ desaťlúčové kované, zliatinové disky s pneumatikami 225/40 R19 vpredu a 255/35 R19 vzadu,
  • Brzdové a zadné svetlá z LED diód,
  • I-AFS (adaptívne predné svetlomety)
  • Kolenné airbagy pre vodiča a spolujazdca vpredu,
  • Systém bezkľúčového vstupu a štartovania „Smart Entry and Start“,
  • Parkovacia kamera,
  • Navigačný systém DVD
  • 7“ dotyková obrazovka

Príplatkovú položku tvorí pri modeli IS-F len strešné okno a metalická farba.

Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků