Supersportovní Audi R8 také jako cabrio (+ nové info)

Na konečnou verzi supersportovního Audi R8 si sice musíme počkat do pařížského autosalonu, ale část informací známe již nyní. Automobil bude stát na základu konceptu Le Mans z roku 2003. Pod kapotou by se měly objevit známé koncernové pohonné jednotky. Tou slabší bude agregát s původem v Audi RS4, osmiválec 4,2 l FSI s výkonem 309 kW (420 k). Silnější varianta bude pocházet ze „sesterského“ Lamborghini Gallardo. Jedná se o desetiválec s objemem pět litrů, který produkuje úctyhodný výkon 368 kW (500 k), v novém naladění dokonce o dalších dvacet koní více.

Poslední zpráva však říká, že R8 nezůstane jen u verze coupé. V roce 2008 by na trh měla dorazit i verze bez střechy. Audi si nemůže dovolit zůstat v tvrdé konkurenci pozadu a tenhle krok se dal postupem času očekávat.

Jaké by to bylo Audi bez legendárního pohonu všech kol Quattro. R8 ho dostane sériově, výkon bude rozdělován v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol. Pohotovostní hmotnost se bude pohybovat na hranici 1600 kg.

Audi už před časem plánovalo investovat do R8 celkem 28 milionů eur. Investice by se však měly vrátit brzo, vždyť se počítá s výrobou až 5000 vozidel ročně. Základní cena se přitom bude pohybovat někde okolo hranice 100 000 eur. Zda bude o R8 takový zájem, jak si Audi představuje, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koncept Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků