Supersportovní Audi R8 také jako cabrio (+ nové info)

Na konečnou verzi supersportovního Audi R8 si sice musíme počkat do pařížského autosalonu, ale část informací známe již nyní. Automobil bude stát na základu konceptu Le Mans z roku 2003. Pod kapotou by se měly objevit známé koncernové pohonné jednotky. Tou slabší bude agregát s původem v Audi RS4, osmiválec 4,2 l FSI s výkonem 309 kW (420 k). Silnější varianta bude pocházet ze „sesterského“ Lamborghini Gallardo. Jedná se o desetiválec s objemem pět litrů, který produkuje úctyhodný výkon 368 kW (500 k), v novém naladění dokonce o dalších dvacet koní více.

Poslední zpráva však říká, že R8 nezůstane jen u verze coupé. V roce 2008 by na trh měla dorazit i verze bez střechy. Audi si nemůže dovolit zůstat v tvrdé konkurenci pozadu a tenhle krok se dal postupem času očekávat.

Jaké by to bylo Audi bez legendárního pohonu všech kol Quattro. R8 ho dostane sériově, výkon bude rozdělován v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol. Pohotovostní hmotnost se bude pohybovat na hranici 1600 kg.

Audi už před časem plánovalo investovat do R8 celkem 28 milionů eur. Investice by se však měly vrátit brzo, vždyť se počítá s výrobou až 5000 vozidel ročně. Základní cena se přitom bude pohybovat někde okolo hranice 100 000 eur. Zda bude o R8 takový zájem, jak si Audi představuje, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koncept Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků