Supersportovní Audi R8 také jako cabrio (+ nové info)

Na konečnou verzi supersportovního Audi R8 si sice musíme počkat do pařížského autosalonu, ale část informací známe již nyní. Automobil bude stát na základu konceptu Le Mans z roku 2003. Pod kapotou by se měly objevit známé koncernové pohonné jednotky. Tou slabší bude agregát s původem v Audi RS4, osmiválec 4,2 l FSI s výkonem 309 kW (420 k). Silnější varianta bude pocházet ze „sesterského“ Lamborghini Gallardo. Jedná se o desetiválec s objemem pět litrů, který produkuje úctyhodný výkon 368 kW (500 k), v novém naladění dokonce o dalších dvacet koní více.

Poslední zpráva však říká, že R8 nezůstane jen u verze coupé. V roce 2008 by na trh měla dorazit i verze bez střechy. Audi si nemůže dovolit zůstat v tvrdé konkurenci pozadu a tenhle krok se dal postupem času očekávat.

Jaké by to bylo Audi bez legendárního pohonu všech kol Quattro. R8 ho dostane sériově, výkon bude rozdělován v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol. Pohotovostní hmotnost se bude pohybovat na hranici 1600 kg.

Audi už před časem plánovalo investovat do R8 celkem 28 milionů eur. Investice by se však měly vrátit brzo, vždyť se počítá s výrobou až 5000 vozidel ročně. Základní cena se přitom bude pohybovat někde okolo hranice 100 000 eur. Zda bude o R8 takový zájem, jak si Audi představuje, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koncept Le Mans

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků