Supersportovní Audi R8 se stane skutečností

Automobilka Audi konečně potvrdila, že na trh uvede svůj supersportovní vůz. Koncept Le Mans quattro dostane v sériové podobě označení R8 a již jeho jméno se tak ponese v duchu okruhového speciálu. Audi nenechává zákazníky na pochybách, že to s dalším budováním své sportovní image myslí vážně.
Supersportovní Audi R8 se stane skutečností

Německá automobilka Audi definitivně potvrdila, že světlo světla spatří sériová podoba jejího supersportovního vozu Audi R8. Po kladném přijetí studie Le Mans quattro na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2003 investovala do vývoje téměř 30 milionů Euro a nyní přislo s definitivou: Audi R8 přijde na trh na počátku roku 2007 a o jeho výrobu se postará závod v Neckarsulmu.

Cena, výkony a definitivní podoba ještě není známa, ovšem zmiňovaný koncept z Frankfurtu měl pod kapotou pětilitrový desetiválec přeplňovaný biturbem. Ten dává výkon 448 kW (610 k) a točivý moment 750 Nm. Koncept s ním zrychlil na stovku za 3,7 s a dosáhl maximální rychlosti 345 km/h. Audi potvrdilo, že konečná podoba a specifikace bude z představeného konceptu vycházet.

Jedinou specifikací, kterou Audi vypustilo na veřejnost, je použití velkého množství velmi lehkých a přitom velmi pevných materiálu ze střediska Aluminium Centre, odkud pochází vozy A2, A6 a A8. Samozřejmostí je také to, že za výrobu bude zodpovědná divize quattro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Le Mans quattro

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Okruhový speciál R8

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků