Supersportovní Audi R8 se stane skutečností

Automobilka Audi konečně potvrdila, že na trh uvede svůj supersportovní vůz. Koncept Le Mans quattro dostane v sériové podobě označení R8 a již jeho jméno se tak ponese v duchu okruhového speciálu. Audi nenechává zákazníky na pochybách, že to s dalším budováním své sportovní image myslí vážně.
Supersportovní Audi R8 se stane skutečností

Německá automobilka Audi definitivně potvrdila, že světlo světla spatří sériová podoba jejího supersportovního vozu Audi R8. Po kladném přijetí studie Le Mans quattro na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2003 investovala do vývoje téměř 30 milionů Euro a nyní přislo s definitivou: Audi R8 přijde na trh na počátku roku 2007 a o jeho výrobu se postará závod v Neckarsulmu.

Cena, výkony a definitivní podoba ještě není známa, ovšem zmiňovaný koncept z Frankfurtu měl pod kapotou pětilitrový desetiválec přeplňovaný biturbem. Ten dává výkon 448 kW (610 k) a točivý moment 750 Nm. Koncept s ním zrychlil na stovku za 3,7 s a dosáhl maximální rychlosti 345 km/h. Audi potvrdilo, že konečná podoba a specifikace bude z představeného konceptu vycházet.

Jedinou specifikací, kterou Audi vypustilo na veřejnost, je použití velkého množství velmi lehkých a přitom velmi pevných materiálu ze střediska Aluminium Centre, odkud pochází vozy A2, A6 a A8. Samozřejmostí je také to, že za výrobu bude zodpovědná divize quattro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Le Mans quattro

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Okruhový speciál R8

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků