Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Legendární inženýr odhaluje další detaily o svém chystaném supersportu a rovněž částečně ukazuje jeho design.

Gordon Murray, inženýr zodpovědný za ikonický McLaren F1, se rozhodl zveřejnit další informace o duchovním nástupci svého supersportu z 90. let. Novinka s označením T.50 se ukazuje na prvním renderu, který především odhaluje rozměrný větrák na zádi. Jak už bylo předznamenáno, Murray chce totiž dále rozvést nápad, který v minulosti předvedl na zakázaném Brabhamu BT46B, monopostu F1 z roku 1978.

K nevídaným aerodynamickým schopnostem bude využit v zádi umístěný větrák o průměru 400 mm, který bude urychlovat proudění vzduchu pod autem a vést ho přes určené kanály v podlaze a aktivní části zadního difuzoru. Systém bude samozřejmě elektronicky řízen v několika režimech, spolupracovat s nastavením aktivních křídel na zádi a prouděním vzduchu nad autem, nehledě na využití vzduchu pro chlazení motoru.

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Murray uvádí, že použitím „vertikálních vstupních kanálků“ bude rovněž zajištěno, že do větráku nevniknou nečistoty a další nechtěné objekty ze silnice. Systém bude umět pracovat režimu nízkého odporu V-Max pro dosáhnutí maximální rychlosti, ale také v režimu maximálního přítlaku pro využití na trati. K dispozici bude i takzvaný „Test Mode“ pro předvedení aktivace systému a jeho částí na stojícím vozidle.

Aerodynamickou magii pak majitelé využijí ve spojení se vskutku staromilskou technikou. T.50 bude totiž pohánět 3,9litrový, atmosféricky plněný V12 o výkonu 650 koní (485 kW), spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor přitom vytočí až do maximálních 12.100 ot./min. To vše s pohotovostní hmotností vozu jen okolo 980 kg.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Při zvolení zmíněného režimu V-Max pak přijde na řadu malý elektromotor v rámci 48V sítě, který nejen zajistí funkci startéru a generátoru, ale pro dosažení maximální rychlosti podpoří spalovací motor další porcí asi 30 koní (22 kW). Supersport se bude nakonec vyznačovat celo-karbonovou konstrukcí, tedy monokokem i panely karoserie, a třímístnou kabinou se sedadlem řidiče uprostřed.

Premiéra T.50 proběhne v květnu 2020, ale již nyní sbírá Gordon Murray Automotive předběžné objednávky. Modelu vznikne jen 100 kusů, každý za cenu 2 miliony liber (asi 60 milionů korun). V tuto chvíli Murray rovněž jedná o zapsání závodní varianty T.50 do nové kategorie hypersportů v šampionátu WEC a především do 24 hodin Le Mans.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů | 2 příspěvky
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků