Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Legendární inženýr odhaluje další detaily o svém chystaném supersportu a rovněž částečně ukazuje jeho design.

Gordon Murray, inženýr zodpovědný za ikonický McLaren F1, se rozhodl zveřejnit další informace o duchovním nástupci svého supersportu z 90. let. Novinka s označením T.50 se ukazuje na prvním renderu, který především odhaluje rozměrný větrák na zádi. Jak už bylo předznamenáno, Murray chce totiž dále rozvést nápad, který v minulosti předvedl na zakázaném Brabhamu BT46B, monopostu F1 z roku 1978.

K nevídaným aerodynamickým schopnostem bude využit v zádi umístěný větrák o průměru 400 mm, který bude urychlovat proudění vzduchu pod autem a vést ho přes určené kanály v podlaze a aktivní části zadního difuzoru. Systém bude samozřejmě elektronicky řízen v několika režimech, spolupracovat s nastavením aktivních křídel na zádi a prouděním vzduchu nad autem, nehledě na využití vzduchu pro chlazení motoru.

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Murray uvádí, že použitím „vertikálních vstupních kanálků“ bude rovněž zajištěno, že do větráku nevniknou nečistoty a další nechtěné objekty ze silnice. Systém bude umět pracovat režimu nízkého odporu V-Max pro dosáhnutí maximální rychlosti, ale také v režimu maximálního přítlaku pro využití na trati. K dispozici bude i takzvaný „Test Mode“ pro předvedení aktivace systému a jeho částí na stojícím vozidle.

Aerodynamickou magii pak majitelé využijí ve spojení se vskutku staromilskou technikou. T.50 bude totiž pohánět 3,9litrový, atmosféricky plněný V12 o výkonu 650 koní (485 kW), spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor přitom vytočí až do maximálních 12.100 ot./min. To vše s pohotovostní hmotností vozu jen okolo 980 kg.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Při zvolení zmíněného režimu V-Max pak přijde na řadu malý elektromotor v rámci 48V sítě, který nejen zajistí funkci startéru a generátoru, ale pro dosažení maximální rychlosti podpoří spalovací motor další porcí asi 30 koní (22 kW). Supersport se bude nakonec vyznačovat celo-karbonovou konstrukcí, tedy monokokem i panely karoserie, a třímístnou kabinou se sedadlem řidiče uprostřed.

Premiéra T.50 proběhne v květnu 2020, ale již nyní sbírá Gordon Murray Automotive předběžné objednávky. Modelu vznikne jen 100 kusů, každý za cenu 2 miliony liber (asi 60 milionů korun). V tuto chvíli Murray rovněž jedná o zapsání závodní varianty T.50 do nové kategorie hypersportů v šampionátu WEC a především do 24 hodin Le Mans.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků