Supersedan BMW M5 dostane poprvé pohon všech kol

9 komentářů

jj
4. května • 14:36

asi to nepatří přímo sem, ale napadlo mě to při zmínce o BMW 4kolce. Teď jsem někde na netu viděl dost nelichotivý úryvek z nějakého pořadu (nejspíš TG), kde X6 nebyla schopná vyjet po zasněžené a asi i trochu uježděné ulici v nějakém zimním středisku. Přitom to nevypadalo nijak prudce ani dramaticky - prostě střídavě hrabala různými koly ale stála na místě.má někdo nějaké serióznější srovnání chování xDrivu na kluzkých površích? Opravdu mě to zajímá - BMW se mi vždy líbily ale byly pro mě tabu v zadokolce díky tomu kam a s čím potřebuji jezdit. Myslel jsem si ale potenciálně i na nějaké stěhovadlo od nich, ale s ohledem na to, kam potřebuji jezdit by to měla být zase jedině 4kolka - ale plně funkční na horách - nepotřebuji žádný off-road, ale prostě průchodnost po sněhu/břečce, polní cestou k chalupě v podhůří a radosti na tenhle způsob.nechci žádnej flejm fanoušků, jen zda to někdo konkrétně neviděl ve stejném prostředí třeba nějaké Haldexy, Subaru-Outback, Audiny a ten xDrive (tedy takové ty civilnější bezuzávěrkové systémy do cestovnívh aut)

Ronick
7. května • 20:16
Jiggy
4. května • 14:45

byl jsem na akci X DRIVE tour kde i s X 1 jsem vyjížděl v lese strmé bahnité kopce.... kam bych sam v životě nejel, sám mám zadokolku BMW a nikdy mne na horách nenechala v žádném kopci. tak X6 v tom TOPGEARU měla letní pneumatiky a porovnávat to s Range Rover někde na mokré louce.......... BMW určitě vyjede víc než AUDI protože Quattro nedokáže poslat 100 % výkonu třeba na zadek........

lordmystic
4. května • 18:36

taky nechci rozvířit flame, ale z vlastní zkušenosti několik let ježdění s A4 2005 Quattro a prostudování stovek článků, srovnání a vlastního porovnání s BMW, Subaru a dalšími musím Quattro v A4 což je mechanický torsen pochválit. za mě je to jeden z nejlepších pohovů všech kol, protože je stálý mechanický (vykoupeno mírně vyšší spotřebou cca. 0,5-0,8 litru na sto). ano je pravdou že dokáže přenést "pouze" 75:25 a naopak, ale z praxe mohu potvrdit že víc není potřeba, to aby byla adheze pod předními a zadními koly při rozjezdu o tolik rozdílná se nikdy v praxi nestane. proto mi přijdou i nespravedlivé a nefér všechny extrémní testy kdy se dávají auta na různé válečky ze kterých mají auta vyjet. to v žádném případě nereflektuje pravé schopnosti pohonu aut v reálných podmínkách, byť i velice těžkých a audi díky své technologii je naladěno právě do praktických podmínek.BMW se musí nechat lepší ovladatelnost než u Audi kde je těžký čumák a Audi je více nedotáčivé, co jsem ale zažil X Drive, tak u auta které bylo vynikající se zadním pohonem X Drive úplně rozhodil chování toho samého auta které ho mělo. k BMW prostě sedí nejlépe zadní náhon který je i pro zkušenější řidiče a až mi odrostou děti a budu preferovat spíše radost z jízdy než bezpečnost, koupím si určitě BMW.jinak že nekecám a s Audi jsem se něco nakravil, tak přidám svá videa...
vimeo.com ...
vimeo.com ...

rk
4. května • 16:07

Chtělo by to definovat to quattro- to je totiž jenom marketingové označení a o systému pohonu nevypovídá vůbec nix;-)

Jiggy
4. května • 17:15

tak o tom "Qauttru" třeba v A3 se nechci ani bavit... to je snad nějakej pseudo haldex, ale samozřejmě srovnání pohonu třeba X5 - Q7... jinak určitě nejsem nějak ovlivnějej reklamou dnes se už Audi vyrovná v jizdních vlastnostech BMW ale jen v novějších modelech ty starší jsou stale moc těžké na čumák.... novou A6 jsem neřídil, ale pry už má skoro stejné jízdní vlastnosti jako Mercedes E nebo "Pětka"... v těch novejch RS a S jsou ale audini s tim aktivním diferenciálem a to je potom velká paráda

Lucker
4. května • 15:57

A isiel si uz na nejakom tom audi ked to s takou istotou tvrdis? Marketingove cisla znesu vsetko.

jj
4. května • 16:07

hele tohle nemá cenu - fakt tu nejde o Audi. I o Audi najdeš články v superlativech stejně jako videa, která ji totálně ztrapňují. A tak to máš s většinou značek. Jestli můžeš přispěj zkušeností s audi a s čím s ji srovnal, ale nenaskakuj na flejm prosím

jj
4. května • 15:23

jasně ten RR jsem ani nezmiňoval - to nebylo fér - ten má vše co si do terénu můžeš vymyslet a ta louka může být kluzká jak led když na to přijde. Ale na tom sněhu mi přišlo, že je na 4x4 auto něco špatně. Ale se zadokolkou vídám problémy celkem běžně. Poslední vtipný moment byl, když kamarád letos v zimě nemohl zajet do garáže pod svým barákem s BMW 5. Bylo trochu namrzlo a potřeboval přehet chodník mezi ulicí a vjezdem do domu. Rozjet se nemohl - cesta byla úzká a přejet chodník znamenalo odbočit o 90 st. což na namrzlém povrchu v rychlosti nešlo a z místa se to auto s lehkých zadkem prostě přes těch 10 cm chodníku (byť s nájezdem) odmítalo přehoupnout bez ohledu na to, jak to zkoušel. Přitom do stejné garáže jezdily mezi tím předokolky všech značek, jako by se nechumelilo. Nebyla to úplně reklama na průchodnost a nakonec se muselo tlačit, což na jinak celkem rovné ulici v Praze vypadalo srandovně.

Doporučujeme

Články odjinud