Supersedan BMW M5 dostane poprvé pohon všech kol

Nová generace legendárního sedanu BMW M5 se v podobě studie představila veřejnosti na autosalonu v Šanghaji, ale jeho sériové provedení uvidíme až na podzim ve Frankfurtu. Nyní se však dozvídáme, že v Mnichově počítají také s výrobou provedení s trvalým pohonem všech kol, což by bylo v rámci řady M5 vůbec poprvé. Představitelé značky BMW zároveň odmítli, že by počítali s produkcí M5 s prodlouženým rozvorem pro Čínu. Nové BMW M5 má být v porovnání se svým předchůdcem (E60) výrazně rychlejším, ale vykáže v průměru spotřebu o 25 % nižší, na druhou stranu se musíme připravit na řadu prvků z programu BMW EfficientDynamics včetně soustavy start/stop, rekuperace brzdné energie nebo náhon příslušenství motoru s účinkem proměnným v závislosti na aktuálních podmínkách. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, zájemce proto odkazujeme na náš souhrnný článek z počátku dubna.
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků