Supersedan BMW M5 dostane poprvé pohon všech kol

Nová generace legendárního sedanu BMW M5 se v podobě studie představila veřejnosti na autosalonu v Šanghaji, ale jeho sériové provedení uvidíme až na podzim ve Frankfurtu. Nyní se však dozvídáme, že v Mnichově počítají také s výrobou provedení s trvalým pohonem všech kol, což by bylo v rámci řady M5 vůbec poprvé. Představitelé značky BMW zároveň odmítli, že by počítali s produkcí M5 s prodlouženým rozvorem pro Čínu. Nové BMW M5 má být v porovnání se svým předchůdcem (E60) výrazně rychlejším, ale vykáže v průměru spotřebu o 25 % nižší, na druhou stranu se musíme připravit na řadu prvků z programu BMW EfficientDynamics včetně soustavy start/stop, rekuperace brzdné energie nebo náhon příslušenství motoru s účinkem proměnným v závislosti na aktuálních podmínkách. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, zájemce proto odkazujeme na náš souhrnný článek z počátku dubna.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků