Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

Ďoďo  |  12. 12. 2019 12:02

Stánky s občerstvením, hot-dogy, káva budú ísť na dračku okolo takýchto nabijačiek. Zlatá baňa pre podnikateľa ktorý si otvorí blízko podnik. Na odpočivadlach s reštauráciou v prípade otvorenia novej nabíjačky sa môžu tešiť na vyššie tržby. Štvorčlenná rodinka ušetrené peniaze na benzíne prekavičkuje,preje, prenanukuje,...

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  12. 12. 2019 12:08

Na Slovensku je výhodnejšie jazdiť na naftu ako platiť za nabíjanie na takýchto nabíjačkach.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  12. 12. 2019 14:29

To je bohužel pravda. Greenway Žilina 0,6€/kWh, to je velká zlodějna.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 12. 2019 18:13

Reálná cena elektřiny on demand není zlodějina.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  12. 12. 2019 12:43

Nechapu tento smer a to z pohledu zdraveho zpusobu zivota a stravovani zejmena. Pokud budu nucen kazdych 200 - 300 Km pit kafe buhvijake kvality, jist fast-food jidlo buhvijake kvality, poak se to zakonite musi podepsat na mem zdravi a co takove deti ?

Odpovědět  |   | 
Trenér  |  12. 12. 2019 15:01

Strčíš popojíždědlo do zásuvky a budeš se věnovat půl hoďky street workoutu. Díky elektromobilu budeš do půl roku korbič, jako žádný jiný.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 12. 2019 17:50

Kde a co tankujes?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  12. 12. 2019 18:30

Pokial si kočovník a a cele dni s deťmi brázdiš svet v EV tak určite.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 12. 2019 13:56

Čím dál zoufalejší. Ta rodinka by ty peníze utratila stejně. Pauzu by si udělala, mekáč by si děcka vyžebraly. Takhle spojí příjemné s užitečným. A řidič si odpočine.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 12. 2019 14:13

K čemu je mi pauza po 200 km dálniční jízdy? To je tak hodinka a půl až dvě (když to nejede plynule) hodiny jízdy, to musí po dálnici zvládat každý řidič úplně v pohodě. A ně, že po takovéto krátké době potřebuje najíst, vyčurat, odpočinout, regenerovat. Nepotřebuje náhodou i zdravotní masáž po tak náročném výkonu jako je hoďka a půl až dvě hodiny jízdy?

Jezdím několikrát měsíčně trasu přes 500 km (CZ-DE), většina dálnice a dávám si jednu krátkou pauzu na dotankování nebo pak další krátkou na WC. Někdy, když to jede a nepotřebuji nic, tak to jedu v kuse. A ne, neženu se, jedu klidně 130 na tempomatu, nestresuji se, domů nepřijedu zničený ani vynervovaný, tu pauzu opravdu nepotřebuji. To je jenom taková výmluva elektromobilistů. A zvlášť teď v zimě, když je hnusně, zima, občas i prší a sněží... abych někde trčel půlhodinu až hodinu, než se mi nabije auto (ty Ionity nejsou všude). A ne všude je nějaké slušné zázemí.

Jako, v pohodě, pokud vám to vyhovuje a nevadí, vaše volba. Ale neříkejte, že to není omezení... je.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 12. 2019 16:10

Právě jsi napsal, že si děláš přestávku přibližně po 200 km jízdy, trasa přes 500 km a jedno až dvě zastavení, to někdy nic ti nějak nevěřím, těžko budeš sedět 4-5 hodin v kuse za volantem. Proč potom píšeš, k čemu je ti přestávka po 200 km jízdy?

Odpovědět  |   | 
Trenér  |  12. 12. 2019 16:29

Co je složitého řídit 5hod? Pokud jsi zvyklý a není ti zrovna nějak nevolno, tak to není problém.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 12. 2019 17:57

Na pracovni cestu resp ridice z povolani u aut do 3.5 tuny se vztahuje zakonik prace a narizeni vlady (max tusim 4.5 hodiny a nasledne predepsane prestavky) - ma to smysl. Asi vedi, proc to narizuji. Na silnici nejsi sam. To o zvyku a trenovanosti jsem slysel tolikrat, a vetsina z tech lidi se nakonec potkala s mikrospankem. Ja vim, ze nekdo jezdi cely zivot nepripoutany, jiny na kole/lyzich bez helmy a pohoda.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 12. 2019 16:32

Všechno je v lati, nařízením vlády v bruselu ti nařídí používání elektromobilu. Kritika bude z netu vymazána. A bude vymalováno. Po dvou hodinách jízdy se postavíš do fronty ke stojanu Ionity a po deseti hodinách na tebe dojde řada, takže si můžeš nabít a jet zpátky domů.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 12. 2019 06:04

Obvykle mám jednu pauzu na tankování po 160 km, ještě v CZ a pak zbytek 360 km jedu v kuse. Ta pauza trvá max 10 minut.

Věřit nemusíš, ale spoustu cest jsem jel v kuse těch přes 500 km, není to problém. Když jedu zpátky. Nebo malou pauzu na WC max 5 minut. K čemu stavět na půl hodiny?

Zásadní rozdíl je, že si můžu udělat pauzu když potřebuji a ne když jsem k tomu k tomu nucený autem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 12. 2019 23:08

Na služební cestu v délce cca 300 km, ať řídí od nás kdo chce, vždy si uděláme jednu přestávku na protažení, občerstvení, WC. Já to tak dělám i soukromě. Vždy je to lepší, než honit machra, že dokážu v kuse řídit 5 hodin a i více, a potom někde časem skončit ve škarpě.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 12. 2019 11:47

Nehoním machra, prostě tu přestávku nepotřebuji. Když jedu s manželkou, stavíme víc, ta přestávku chce a požaduje. Ale nemusím stavět tam, kde je nabiječka, což je obrovský rozdíl proti EV.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  12. 12. 2019 18:46

Reálne ti možno ta jedna prestávka bude trvať tak o 10min dlhšie ako keby si isiel so spalovakom. To ta nezabije.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 12. 2019 06:07

Jak jsem psal, reálně mám jednu pauzu 10 minut nebo dvě krátké po 5 minutách na trase přes 500 km.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  12. 12. 2019 18:56

Tak on je v první řadě rozdíl v tom, zda si přestávku udělat MŮŽU nebo MUSÍM. A někomu také záleží na tom, kde si tu pauzu udělá, protože ne každý chce být odkázaný na nabídku jídla u konkrétní benzínky s rychlou nabíječkou. Osobně se třeba ze zdravotních důvodů musím fastfoodu vyhýbat, takže většinou raději sjedu z dálnice do města na normální jídlo. A pro borce, co nechápou jak někdo vydrží 4 nebo 5 hodin v kuse za volantem - pokud máte být na konkrétní čas z Prahy v Budapešti, Stuttgartu, Berlíně, Mnichově nebo třeba jenom v Ostravě, tak máte zpravidla úplně jiné starosti než nějaké přestávky na jídlo, a časem vám to přijde úplně normální.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  12. 12. 2019 19:04

Pravidelne robiť 4-5h jazdy bez prestávky a potom ešte pracovať normalne nie je.
Ale tu je to ako vždy plne zaneprázdnených Supermanov.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  12. 12. 2019 23:05

Pro Vás to možná normální není, ale v mém oboru to je naprosto běžné, a to jsem jen obyčejný konzultant. Je to jednoduše o penězích, protože zákazník platí za práci a ne za dny zabité cestováním, takže když to je jen trochu možné, tak cestuji ráno k zákazníkovi a večer zpět, a je úplně jedno jestli autem, vlakem nebo letadlem. Ranní vstávání a následně několikahodinové cesty autem nesnáším, ale když musím být někde na konkrétní termín, tak to někdy jinak prostě nejde.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 12. 2019 16:07

Ano, čím nesmyslnější práce, tím větší důraz na podobné "stachanovské" výkony jako obloubit Evropu za 5h. Díky takovým jako ty nám nakonec namontujou tachografy i do osobních aut. Protože apel na zdravý rozum u vás nefunguje. A než začneš vyskakovat. Část mé profese se týká bezpečnosti práce. Sice nemáš od práce špinavý ruce, ale ty výmluvy jsou úplně stejný, jako u lopat na stavbách.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 12. 2019 06:09

To ne, já když přijedu, je večer a pracuji až druhý den, v klidu se vyspím

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  12. 12. 2019 19:11

Tu poznámku o fast foode beriem. Bohužiaľ sa EV už nabíjajú tak rýchlo že normalne jedlo by človek už asi ani nestihol.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 12. 2019 20:54

Vlak/letadlo a na miste taxi. A na palube se da spat/relaxovat nebo pracovat.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  13. 12. 2019 00:08

To se hezky řekne, ale realita je mnohdy někde jinde. Jsou místa, kde to není problém, protože z Prahy letí ráno přímá linka tam a večer zpět (Brusel, Varšava, Düsseldorf), ale je spousta míst, kam buď nic neletí (Stuttgart) nebo to časově vychází naprosto nesmyslně. A pokud pracujete pro průmyslové podniky v menších městech (jen v automotive jich je spousta), tak s letadlem a vlakem přeji hodně štěstí.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  13. 12. 2019 05:57

Robíme asi presne to iste. Ale v živote by ma nenapadlo šoférovať 4-5h bez prestávky a potom ešte makat.

Celkovo som vždy 90% lietal. Ale asi mám lepšie spojenia.
Každopádne som to po pár rokoch aj tak radšej ukončil a zamestnal sa na lokálnych projektoch.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 12. 2019 11:41

Takze pracovni cesty? Na ty se vztahuje zakonik prace a prislusne predpisy, tzn. i predepsane prestavky.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 12. 2019 11:59

Praha Stuttgart vlakem s jednim prestupem (Norimberk). Netvrdim, ze to musi vyhovovat - zejmena casove - vsem, ale casto alternativa k autu existuje a nevychazi hure (tim spise v Nemecku, Belgii, Nizozemsku apod).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 12. 2019 11:49

Shodou okolností u Stuttgartu pracuji, ne přímo v S. Cesta od domu k domu mi trvá 5 hodin. Vlak je pomalejší, dražší a kvůli několika přestupum (počátek ani cíl nemám na nádraží) i méně pohodlná než auto, tady opravdu není co řešit.

Jo a dá se i přes Mnichov, ale to je to samé jako Norimberk.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 12. 2019 15:48

Na pocatku byla zminka z Prahy do... a taky jsem psal, ze to nemusi kazdemu z ruznych duvodu vychazet/vyhovovat. Jen ze ta moznost existuje. 5 hodin za volantem unavi a ne ze ne. Asi dost zalezi, jaka p[race nasledne ridice ceka.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 12. 2019 18:38

No však jo, i když jedeš z Prahy, tak na nádraží to můžeš mít klidně půl hodiny. A platí to i v cíli. Auto je prostě flexibilní. A jet 5 hodin únavné není, jedu to často, dokážu to posoudit. Akorát musíš mít pohodlné auto a ne nějakou herku. A jak jsem psal, po cestě nepracuji, ale spím, pracuji až druhý den.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 12. 2019 17:49

Na jakych odpocivadlech? U nas jich moc nemame

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 12. 2019 08:37

Ulhaný Slovák opět v akci... Co ty dovedeš vymyslet, to stojí za to.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  13. 12. 2019 08:51

Ono to skôr funguje presne na opak. Nabíjačky sa stavaju tam kde už niečo je.

Odpovědět  |   | 
Hubert  |  15. 12. 2019 16:32

Myslí, že i bordely zažijí renezanci

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  12. 12. 2019 12:59

Cena EV před výstavbou nové nabíječka = X = cena EV po výstavě nové nabíječky. Ještě může zkontrolovat akcie automobilek...

Odpovědět  |   | 
Ludecek  |  12. 12. 2019 14:07

Uz aby ta doba nastala. Nesmirne se tesim na novou napln zivota - popojizdeni od nabijecky k nabijecce. Genialita v nejcistsi forme.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 14:31

Pre vsetkych nadomnou, Model 3 LR ma dojazd cez 500km, Model S takmer 600km, takze ak nie ste ako Dodo, ktory sa rad prehana po kazasskej stepi a urobi aspon 2500 km za den, aj tie elektricke auta vam budu stacit, pri dlhych cestach budete “tankovat” max raz za den.

Odpovědět  |   | 
fsdfsad  |  12. 12. 2019 14:54

To je ale za idealnich podminek, ktere konvencni pohon ma prakticky vzdycky.
Kdyz bude 30c+ nebo -20 tak u te nabijecky budu kazde dve hodiny pri dlouhe ceste a ne jednou za den....

Odpovědět  |   | 
Trenér  |  12. 12. 2019 15:07

https://autobible.euro.cz/realny-dojezd-12-elektrom... ...

Chci vidět těch 600, když je venku pod nulou a vůz negarážovaný, žvanile.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 15:16

Internetovi majstri sveta, anonymne urazky, to vam ide excelentne...

Odpovědět  |   | 
Trenér  |  12. 12. 2019 15:24

U tebe ano. Tvůj fanatismus a ohýbání reality ve prospěch elektovozů je neskutečný. Stále trváš na reálném dojezdu v mrazu těch 600km?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 15:31

600km je podla EPA americkeho meranie (nie hlupe WLTP) takze okolo 500km to urcite bude. A ver mi tieto dojazdy pojdu casom len hore, a takisto som nepovedal, ze su uplne pre kazdeho, pre priemernu rodinu s dvoma autami, ktora ide sem tam na dovolenku na juh Europy alebo do Alp urcite...

Odpovědět  |   | 
Trenér  |  12. 12. 2019 15:48

Věřím že v blízké budoucnosti přijdou lepší baterky.
Vraťme se opět ke klimatickým podmínkám.
https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-trpi... ...

Z reálných 500 budeš mít 300km.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 15:50

Je to EPA, uz tych 600km je realnych.

Odpovědět  |   | 
Alternativa  |  17. 12. 2019 16:40

Ono to možná bude také trochu záležet na SW aktualizacích. Např. na videu https://www.youtube.com/watch... popisuje Bjørn Nyland, jak se mu kapacita baterie v Tesle 3 po update SW nečekaně snížila zhruba o 5 kWh a jak to ovlivní dojezd.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  12. 12. 2019 19:36

V mraze 6,7 C a zapnutom topení, klesne dojazd o ďalších 40%.V silných mrazoch aj viac ako 50%.V zime ísť na služobnú cestu napr. do Nemecka s EV je riziko.
https://newsroom.aaa.com/2019/02/cold-weather-redu... ...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 22:21

Je mi luto tych co musia chodit do Nemecka na sluzobku autom, ja tam na sluzobky idem vzdy lietadlom. Ludi, ktori na taketo sluzobky naozaj chodia je strasne malo a pre nich tu este spalovaky dlho budu, len ako sa dojazdy budu zvacsovat, bude ich treba menej a menej.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 12. 2019 06:14

Já třeba jezdím do DE autem, pravidelně. Protože je to lepší, rychlejší než letadlo. Spoje nanic a drahé. Auto 5 hodin od domu k domu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 12. 2019 16:35

Na letadla se to už taky chystá. Běžným šupákům bude letadlo zakázáno. K dispozici bude pro nýmandy z východu vlak a elektroauto.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 12. 2019 17:59

Ty 'predrazene' EV si kupuji zasadne 'socky' bez garazi (vyhrazenych stani)

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 12. 2019 16:13

Člověk přemýšlí, proč jezdí do těch Němecek, když bydlí v panelácích a nemají ani na garáž. Na to se dá s prstem v nose vydělat tady a do práce chodit procházkou, ne?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 12. 2019 20:12

Já třeba jezdím do DE a mám i barák s garáží a dalším stáním. Ale jezdím spalovacím autem, protože na ty cesty není srovnatelný EV.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 12. 2019 22:06

A já ti to nevyčítám, nemyslím si, že by se měly spalováky zakazovat. Ale že pro normální ježdění začne elektroauto dávat smysl v momentě, kdy se s nějakými 450-500km dojezdu dostane na rozumnou cenu (cca splavák plus něco navíc, co se vrátí na úsporách na palivu a servisu) je nezvratný fakt.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 12. 2019 15:16

Ty mas takovy zvalstni dar - cokoliv napises, okamzite je kazdemu jasne, ze jsi naprosty blb.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 15:19

Ale ti ide flexit tie internetove svaly, sa musis za tou klavesnicou citit ze si priam Arnold...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 12. 2019 15:20

Na to, abych poznal, ze jsi naprosty tupec nepotrebuji zadne svaly, noumo. Na to staci nebyt stejny tupec jako ty.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  12. 12. 2019 15:26

No, vyzera to ze si uplne najvacsi sef na tomto portaly, klobuk dole.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 12. 2019 15:44

A co se vratit na zem a bavit se o cenove dostupnych vozech?

Odpovědět  |   | 

myslíš třeba hyundai? Ten ale má větší dojez a nemusí každých 200km nabíjet.

Odpovědět  |   | 
Maxipes  |  12. 12. 2019 15:14

Dalnice D1? Kde to je? Pokud myslite predrazenou off road drahu, tak tam to nema moc smysl. Tam lepsi zridit pujcovnu retezu, opravnu tlumicu a pneu nebo tak

Odpovědět  |   | 

Dálnice D1 končí v říkovicích a potom začíná v přerově. Patrik se nechal slyšet při rautu, že tych deset km se nebude stavět, protože už píše k soudu odvolání.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  12. 12. 2019 21:29

A ty stovky kilowattů budeme do toho vyrábět kde? Třením ebonitové tyče nebo rovnou destilací vesmírné energie z vakua? Jádro, uhlí a plyn jsou fuj, ale na co budeme jezdit za bezvětrných nocí?

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  13. 12. 2019 08:38

V ČR jezdí cca 5,5M aut, nasadíme spotřebu na 20kWh/100km (reálné je množství aut, které jezdí kolem 15kWh). Průměrný nájezd kolem 40-50km denně. To je cca 55M kWh (0,055TWh). Minulý rok vyrobil Temelín 15,66TWh. Minulý rok jsme vyvezli 13,9TWh do zahraničí. U většiny rodinných domů je předpokládám zásuvka, těch ujetých 10kWh s přehledem nabiješ za 3-4h. Při nájezdu 15tKm ročně lze ušetřit až čtvrt mega za pět let. Pro paneláky bude stačit nabíjet jednou týdně u rychlonabijecky, na dalších 250km, což se dá zvládnout třeba během nákupu. To že tady všichni jezdí 400km denně a na j den zátah nevěřím.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  13. 12. 2019 09:26

Jasně, každej má doma garáž a bude nabíjet pomalu přes noc. Nikdo vůbec nepotřebuje nabíjet nepravidelně podle toho kam jede. Vždyť dnes vůbec není třetina zaměstnání o tom, že jezdíš k zákazníkům po celém kraji něco nabízet, opravovat, konzultovat. A když už do toho motáš Temelín, tak ten má výkon 2000 MW, čili pokud zanedbáme nějaké ztráty vedení, tak může naráz nabíjet cca 6000 aut u 300 kW nabíječky, za předpokladu že není potřeba jinde svítit. Úplně to vidím, jak teď před Vánocemi, kdy je zima, takže se snižuje kapacita akumulátorů a ještě se pouští topení, se lidé z paneláků radostně shlukují u obchodních center, aby si tam v kilometrové frontě vyčkali na svou nabíjecí půlhodinku, protože chtějí jet na chalupu.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 12. 2019 16:21

Instalovaný výkon všech elektráren je 13 423MWh. Když se bude nabíjet 6000 aut u 300kWh nabíječky, vystřídají se 3 auta u stojanu. To je 430 000 aut za den. Jaká je tvoje představa průměrného nájezdu auta? Je to 15 000km. Takže budeš potřebovat nabít cca 37x za rok. Každých 10 dní. Za 10 dní ti to obslouží 4 300 000. Takže vidíš, 2000MW výkonu by obsloužilo celou flotilu osobních aut v ČR.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  13. 12. 2019 16:56

Ty osle, opravdu si myslíš, že se tam ta auta budou střídat 24 hodin denně? Zkus si někdy stoupnout k libovolné benzínce, kdy je tam největší nával. Kupodivu v ranní a odpolední špičce. Případně o víkendu, pokud je to vedle obchoďáku. Ve 3 ráno tam provoz moc není. Nemluvě o tom, že už takhle je přenosová soustava dost na hraně, v domácnostech jsou mraky spotřebičů, všude frčí klimatizace.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  13. 12. 2019 22:10

Ty osle, a ty si myslíš, že se ta auta budou nabíjet najednou u rychlonabíječek? Velká část se bude nabíjet v noci doma v době, kdy se část výkonu odstavuje kvůli nízkému odběru. Proč bych se vláčel na benzinku, když můžu tankovat doma? Přenosová soustava není na hraně, je nadimenzována na vyšší spotřebu, než jaká dnes. Na hraně je někde poslední míle, protože nebyl důvod do ní víc investovat. A to ještě tak, že tu hranu představují transformátory, ne dráty v domě.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  19. 12. 2019 10:49

Ty jsi take dost na hrane. dle ceskeho stat. uradu zije 43% lidi v rd. Myslis si, ze budou tito lide tankovat u rychlonabijecek, kde je tankovani 3-4krat drazzsi nez doma? Proc by to nekdo delal? doma si v klidu nabiju z 3 fazove zasuvky nebo obyc. 230V, kde si natankuji v klidu denni dojezd 100km co potrebuji. Ten potrebuji max 1 tydne, jinak jezdim 30-60km denne. Prumerny najezd lidi v CR je 8000km/rocne.
Nase prenosova stavajici soustava utahne bez problemu 1 milion EV aut. Clanky od odbroniku z CEZU, jdou bez problemu dohledat. A nez tady milion EV aut, tak to bude dlouho trvat vzhledem k zastaralosti vozoveho parku.

Odpovědět  |   | 
666  |  13. 12. 2019 19:39

"se lidé z paneláků radostně shlukují u obchodních center, aby si tam v kilometrové frontě vyčkali na svou nabíjecí půlhodinku, protože chtějí jet na chalupu."
Nemusíte se vůbec vzrušovat. Bežná socka z paneláku v ČR minimálně 5 až 10 let mít na elektromobil nebude...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  13. 12. 2019 19:41

Stačí si pozrieť priemerný vek aut v CR a je snáď každému jasne ako rýchlo sa EV budú rozširovať.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  14. 12. 2019 09:12

BEV se budou rozsirovat tak rychle, jak je budou kupovat firmy, na nich zavisi rozsirovani aut v CR, jejich auta se do 2-5 let objevuji jako vetsinovy sortiment bazaru, v CR take bude zalezet na Skodovce, jak se v CR bude s BEV darit ji, tak se bude darit BEV celkove na CR trhu

Odpovědět  |   | 
Bojkas  |  14. 12. 2019 08:39

Ptal si se, kde se bude brát elektřina. Odpověděl jsem ti a přidal i pár reálných čísel. Dokonce jsem napasoval i to, že všechna auta by se proměnila v EV ze dne na den a nebyl by to nějaký zásadní problém. Ty průměry nelžou, většina lidí prostě jezdí jen do práce a do obchodu, tedy do 50km, kdy se dá baterie nabít pomalu doma každý den, nebo rychle jednou týdně. To ty slyšet nechceš, chceš obhajovat práva obchodních cestujících. Pro prodavače vysavačů a obchoďáky to může být trochu kompilace, ale vzhledem k tomu, že jsem sám konzultant v IT, tak vím, že se nejezdí konzultovat každý den.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 12. 2019 16:48

Možná bys mohl použít hlavu. Dnes není v jevropě žádná energie navíc....všechno co se vyrobí se spotřebuje. Navíc je občas jen energie z větru, když začne foukat.... z klasických zdrojů není navíc nic. Tvoje úvaha je zcela špatná. Pokud v síti naroste odběr okamžitě se spouští přečerpávačky a plynové turbíny s rychlým náběhem. Velkospotřebitelé, kteří mají v kobkách trafa 1 MW a více mají sjednaný odběrový diagram se snížením odběru ve špičkách a když ho překročí, tak je to sakra drahá energie. Garantuju ti, že to žádný energetik ve firmě nepřekročí pokud se nechce pakovat nebo to zaplatit ze svého. A tato drahá energie je to, co je ve stojanech Ionity a to budeš časem platit. Takže u stojanů teprve pak bude volno.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  14. 12. 2019 09:11

prvnich par postu diskuze, a doslova mam dojem ze zdejsi diskuteri jezdi s detma 3x za tyden trasy alespon 500+km

ale je krasne videt ze velka spousta diskuteru proste netusi jak BEV funguje, ale maj potrebu o tom psat do diskuzi jak to nemuze fungovat, aneb jak se z expertu na benzin a naftu razem stali experty na to jak to nejde

nemam sebemensi problem na verejne nabijecce stravit klidne i hodinu, nabijim na ni tak 1x za mesic, a v prilehlych "marketech" jsem jeste neutratil ani korunu, proc bych tam mel jako kafickovat ty jak nekteri pisi "pochybne kafe"? ja si za tu dobu vyridim emaily, necoi prectu na webu ze spravodajstvi, a treba i prihodim komentar do diskuze, kdys zde nektere pozoruju, tak na diskuzi zde travej kludne i nekolik hodin denne pri 700 hodinach rocne to mame prochatovanych cca 700 tisic korun

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  14. 12. 2019 13:30

Velká spousta diskutérů nezvládá trojčlenku, její užití a elementární práci s Googlem. Pro mě je to důležitý příspěvek do debaty o platech učitelů. Protože tohle je vizitka jejich práce.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 12. 2019 14:26

Deti vesmes tu trojclenku zvladaji, spocitat, ve skole. Malokdo je ale uci rozpoznat, kdy a jak ji pouzit.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 38 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A