Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

V Česku se již rozjíždí dostupnost vysokovýkonných nabíječek Ionity. Příští rok se počet těchto nabíječek u nás dále rozroste.

Síť rychlonabíječek Ionity od společného podniku BMW, Daimleru, Fordu a VW Group se již oficiální rozrůstá i na půdu Česka. Zatímco v sousedním Německu či Rakousku už byly tyto nabíječky k mání, u nás se majitelé elektromobilů dočkali až nyní. Mapa výkonných nabíječek Ionity se tak zase zvětšuje, přičemž v roce 2020 by měl jejich počet v Evropě dosáhnout 400.

Audi e-tron Sportback oficiálně: SUV-kupé na elektřinu má revoluční světla

Audi e-tron Sportback oficiálně: SUV-kupé na elektřinu má revoluční světla

Vůbec první rychlodobíjecí stanice Ionity je už tedy dle dřívějších plánů oficiálně v provozu u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 směrem do Prahy. Každá ze čtyř instalovaných jednotek je připravena dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW.

Současné elektromobily na trhu dobíjení tímto výkonem samozřejmě ještě nezvládají. Například Audi e-tron zvládá nabíjení výkonem až 150 kW, zatímco Porsche Taycan umožňuje až 270 kW. Ionity pochopitelně myslí dopředu, jelikož technologie elektromobilů se stále vylepšují.

Nejlevnější Porsche Taycan má české ceny. Co ušetříte za auto, můžete utratit za výbavu

Nejlevnější Porsche Taycan má české ceny. Co ušetříte za auto, můžete utratit za výbavu

Ionity uvádí, že při využití dnes vyráběnými vozy, s dobíjením maximálním výkonem zhruba 150 kW, je u těchto nabíječek reálné dobít baterie do kapacity cca 80 % během asi 20 až 25 minut. Dle typu elektromobilu tak mluvíme o dojezdu až 300 km. Pro nabití na zhruba 100 km postačí asi desetiminutová zastávka.

Oproti stávající nejrozšířenější síti rychlodobíjecích stanic na území ČR má stanice Ionity téměř sedminásobný výkon. Zavedení nabíječek u čerpací stanice OMV navazuje na celoevropskou spolupráci těchto dvou značek, která již proběhla v Rakousku, Maďarsku a Slovinsku a zahrnuje již 17 stávajících a řadu připravovaných dobíjecích lokalit.

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

V České republice se bude spolupráce rozšiřovat. Již v příštím roce budou u OMV otevřena minimálně další dvě místa s rychlonabíječkami Ionity, a to na nejvytíženější dálnici D1 mezi Prahou a Brnem.

V současnosti bude nabíjení zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč a pro platbu bude možné využít kartu RFID poskytovatelů služby Ionity. Pomocí mobilní aplikace a na webu Ionity bude možné zaplatit i běžnou platební kartou jako v případě online nákupů.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků