Superior 54: další retro Corvette

Máme zde další jedinečný příklad kompilace historie se soudobou technikou, tentokrát se z Corvette stal jakýsi sportovní kombík.

Kouzlo elegantních linií bezstarostných padesátých let nepřestává inspirovat současné tvůrce. Stále častěji se tak objevují více či méně zdařilé konverze současných vozů Chevrolet Corvette, jež nabízejí kombinaci příchuti dávných časů a výkonné a moderní mechaniky. Za příklad slouží třeba výrobky společnosti n2a Motors, jež pro své stavby využívá podvozkových dílů aktuální Corvetty C6 a my jsme vám je představili na tomto místě. Dalším a neméně působivým počinem je pak prototyp s honosným jménem Superior 54 Sport Wagon, který vám nyní nabízíme včetně zajímavých snímků mechanických částí vozu před instalací karosérie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Recept je jednoduchý. Dejte dohromady podvozkové díly Corvetty C5, přidejte trubkovou ocelovou konstrukci postavenou s přispěním svých zkušeností ze stavby hot-rodů a z horečné práce vznikne Superior 54 Sport Wagon. Tvůrci tohoto vozu karosérii ručně zhotovenou z laminátů usadili na vlastní rám. Vůz je v podstatě hotov a interiér, lak, motor, elektroinstalace a další „drobnosti“ jsou již na vkusu budoucího majitele.

Sport Wagon je opatřen chromovanou maskou chladiče, jež spolu s krytými světly a malmi nárazníky odkazuje na první Corvetty. Vůz je však osazen také palubní deskou ve stylu roku 1953, elektrickým ovládáním oken a dveřních zámků, „zasklením“ z bezpečnostního plexiskla, plejádou drobných chromovaných doplňků i plně funkční výklopnou zádí s elektricky stahovatelným oknem.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Zavěšení kol a ovládací prvky pocházejí z Chevroletu Corvette generace C5, archaicky vyhlížející Sport Wagon díky tomu disponuje nezávislým zavěšením všech kol s vinutými pružinami a stabilizátory. Rozchod zadních kol byl v porovnání s Corvettou C5 takřka o 200 mm zúžen, aby se kola vešla do karosérie. Všechna kola jsou pak brzděna výkonnými kotoučovými jednotkami, rovněž převzatými z Corvetty. Zákazník ma na výběr širokou plaletu automatických i manuálních převodovek. Přední část rámu nese závěsy připravené pro zástavbu (jak jinak) některého z osmiválců Chevrolet řady LS, takže svůj vůz můžete osadit novým, nebo starším motorem v závislosti na svých požadavcích a finančních možnostech.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Superior 54 Sport Wagon bude zhotoven v omezené sérii 25 kusů. Každý z vozů, ovšem bez výstroje a motoru, vás přijde na 125 00 dolarů a jeho stavba započne poté, co složíte zálohu ve výši 50 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Superior 54
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků