Superhospodárný Volkswagen Polo BlueMotion jde do prodeje

A je to zde, po sérii dohadů a řečí na evropské trhy vstupuje vůz, jenž se honosí titulem „pětimístný s nejnižší spotřebou“. Objednávky nyní přijímají dealeři Volkswagenu, neb se jedná o Polo s doplňkovým označením BlueMotion, a my jsme o tomto voze psali na tomto místě.

S výchozí, německou cenou 16 500 Euro se jedná o typický příklad grossmannovské formulace „nechci slevu zadarmo“. Polo BlueMotion má v kombinovaném režimu spotřebovat průměrně 3,3 l/100 km, což může být pro některé zákazníky kvalitní motivací. Ale dost ironie, i taková Toyota Prius (byť o něco větší a technicky výrazně komplikovanější) má v průměru vykazovat spotřebu 3,9 l/100 km, přičemž jeho cena v Evropě začíná na 25 450 Euro.

Srdcem těchto hodnot Pola BlueMotion je především speciálně odladěný tříválcový „diesel“ s výkonem 75 koní (55 kW), soustavou start/stop a rekuperací brzdné energie. Navíc se vyznačuje pohotovostní hmotností 1 150 kg, upravenou aerodynamikou s takřka uzavřenou přídí a plochým spodkem a patnáctipalcovými litými ráfky Greenland s pneumatikami se sníženým valivým odporem. V porovnání s konvenčním (a levnějším) Polem se stejným motorem klesla průměrná spotřeba o 0,9 l/100 km (tedy o 22 %) a emise CO2 se snížily ze 109 na 87 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueMotion
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky