Superhospodárný Volkswagen Polo BlueMotion jde do prodeje

A je to zde, po sérii dohadů a řečí na evropské trhy vstupuje vůz, jenž se honosí titulem „pětimístný s nejnižší spotřebou“. Objednávky nyní přijímají dealeři Volkswagenu, neb se jedná o Polo s doplňkovým označením BlueMotion, a my jsme o tomto voze psali na tomto místě.

S výchozí, německou cenou 16 500 Euro se jedná o typický příklad grossmannovské formulace „nechci slevu zadarmo“. Polo BlueMotion má v kombinovaném režimu spotřebovat průměrně 3,3 l/100 km, což může být pro některé zákazníky kvalitní motivací. Ale dost ironie, i taková Toyota Prius (byť o něco větší a technicky výrazně komplikovanější) má v průměru vykazovat spotřebu 3,9 l/100 km, přičemž jeho cena v Evropě začíná na 25 450 Euro.

Srdcem těchto hodnot Pola BlueMotion je především speciálně odladěný tříválcový „diesel“ s výkonem 75 koní (55 kW), soustavou start/stop a rekuperací brzdné energie. Navíc se vyznačuje pohotovostní hmotností 1 150 kg, upravenou aerodynamikou s takřka uzavřenou přídí a plochým spodkem a patnáctipalcovými litými ráfky Greenland s pneumatikami se sníženým valivým odporem. V porovnání s konvenčním (a levnějším) Polem se stejným motorem klesla průměrná spotřeba o 0,9 l/100 km (tedy o 22 %) a emise CO2 se snížily ze 109 na 87 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo BlueMotion
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků