No jen ať ji začnou ty škodováci vyrábět!!!! Vždycky maj super koncept ale do seriovky se to vůbec nedostane!!!Kdyby hoši trošku zapřemýšleli a uvědomyli si že je v republice dost fanoušků motorsportu,tak by už tahle fabka dávno byla!!!!!A věřím tomu že by se po ní jen zaprášilo!!!!Ale oni budou furt přemýšlet a pak už to nebude mít cenu!!!To samé u škody Romster.Kdy by ho udělali hned po tom jak ho představili tak s tím udělaj díru do světa!!!Ale oni nee!!Oni to budou vyrábět až někde za 3roky.A to už na to konkurence bude připravená!!To samý Š.Atd...Ale jinak Fabka takle udělaná velice pěkná!!!
no je videt ze malokdo tu kdy sedel v nejake čtyřkolce (sorry tem co o tom neco vi)
tak panacci rozdily v haldexu a v necem jinem jsou obrovske a pripojeni zadni napravy nejsou milisekundy...(ve vysledku) jde o to ze kdyz pojedu s haldexem z prudkeho kopce a budu brzdit kvaltem tak se jako čtyřkola nechova a co je horsi v situaci kdy tu čtyřkolu nejvic potřebuju se ještě necelou pulvterinu chova jako předohrab...zkratka když letim např 80-100 po silnici se stálou vrstvou snehu narvu auto poradne do zatacky tak mu musim zacit poradne zatápět abych neskoncil nekde v lese a 4x4 mě vytáhne...zkušenosti s O1 1,8T haldex jsou takové,že když jsem s ní jel stejným stylem, v zatáčce naložil tak jela chvilku rovně a pak mě nakopnul zadek až jsem se divil a nestačil rovnat přetáčivej smyk.HALDEX je dobrej na rozjezd po klluzkem povrchu ale nikoli na rychlou jízdu na limitu!!! apokud mám systém na přerozdělování kroutáku no potes pr....to vas po zatacce povodi takovym stylem ze toho rychle necháte...
Nesmysl. Haldex 1 potřebuje k úplnému sepnutí rozdíl otáček předních a zadních kol 15 úhlových stupňů. Při obvodu kola zhruba 2 metry je to ujetá vzdálenost (15/360)*2, tedy něco přes 8 centimetrů. Haldex 2 reaguje plným sepnutím o cca 25% rychleji. Takže na půlsekundu zapomeňte. I viskózní spojka reaguje rychleji.
Pravdou ovšem je, že v základní verzi je skutečně určen pro zvýšení trakce za zhoršených adhezních podmínek a ne pro trvalý přenos vysokého výkonu. Jde přeci jenom o třecí systém a ne o ozubené soukolí. To je i odpověď proč se nepoužívá např. u WRC.
Je úsměvné číst znalecké posudky a odsudky lidí, kteří pravděpodobně nikdy nejeli s žádným ze systémů pohonu všech kol. Najezdil jsem s klasickým quattrem, s auty s centrálním diferenciálem, s viskózní spojkou i s Haldexem statisíce kilometrů a troufám si tvrdit, že 99,9% řidičů nepozná, který ze systémů v autě má. Jistě, Haldex lze za velmi omezeného spektra situací a to ještě jen u haldexu 1 dostat do stavu, kdy sepnutí pohonu poznáte. V žádném případě ale přitom nedojde ke stavu, kdy vás "nakopne zadek". To je daleko častější u centrálního diferenciálu a to především u těch vozů, kde jde víc točivého momentu na zadní kola (typicky 4matic) a to ještě pouze s vypnutým ESP. U Haldexu 2 se mi tuto situaci vytvořit nepodařilo.
no nadherna prednaska ale o haldexu toho asi moc nevis.ja bydlim u harrachova a rad si zablbnu a rozdil mezi quattrem a4 a octavii je velmi znatelny,sorry ale nepodcenuj ridice 99,9% jich pozna v cem jedou pri prvnim smyku chytráku.mimo to s tou uhlovou rychlosti mas pravdu ale ve vysledku to dela opravdu asi 1/3 sekundy do požadovaného efektu...a navic z kopce to skutecne dela to co to dela-nic.
Hmmmmmm, na to, že ti je přes 60 let, tak dobře ovládáš práci s počítačem a internetem. Kéž by všichni senoři byli tak vitální. Bravo!
Jinak i když jsi napsal, žes najezdil tolik a tolik km se čtyřkolkama, tak právě z tvých příspěvků je cítit jen literatura a odborné knihy. To zas neumím napsat já, ale vím jak se chovala Oct. I s haldexem a chová A4 s quatrem.
Ja se pridam. Mam Octavku 4x4, tu starsi, TDI s cipem na 130 koni. Kdyz ctu, ze Haldex reaguje v milisekundach, musim se jen smat. Jiste, pro normalniho cloveka, ktery portebuje 4x4 jen aby vyjel pres trochu snehu do kopca je to idealni, ale v momente, kdyz potrebujete najet do zatacky a potrebujete zadek pod plynem pustit do smyku a drzet to az na konec zatacky, je to problem. S Octavkou proto musim nejdriv trochu pribrzdit, potom zaslapnou plny plyn, aby se vse seplo, a apk teprve muzu najet do zatacky. Ale nedej boze, ze najedu do zatacky naivne a neni seply 4x4, potom ty vase milisekundy jsou moooooc dlouhy a metr je rozdil mezi silnici a prikopem..... Proto Octavka 4x4 je sice super, ale neni nad Quatro
A tímhle komickým způsobem jízdy ve stylu Mr. Bean si něco dokazuješ?Ale vážně: skoro to vypadá, že ti ladič nahrál do EPROM ŘJ motoru program pro přední pohon. Stává se to dost často.
nevim jak TDI, ale Octavkla 1.8T a 1.8T 4x4 ma uplne stejny program ridici jednotky, i jeji cislo, tak jak mi to vysvetlite?
Tak mne napadá, nechcete o jednotlivých typech pohonu 4x4 napsat sturčný článek? Hlavní rozdíly, nějaké schémátko, zkušenosti...?
Díky, teď už ten rozdíl snad chápe každý
Haldex u Octavie1 je při normálních podmínkách trojkolka ,90% jde na předek a 10% ne jedno zadní kolo,ale nevím boužel jaké.
No to je jasné ne? Rezerva
Impreza WRX a Lancer EVO su aj tak lepsie a budu len o malo drahsie,takze naco Fabiu s 200-250 k?
Asi si mylis civilnu WRX a nie WRX STI volitelne s prodrive paketom ktory je quasi rovnaky segment, co je hracka za 2 az 3 x taku sumu, Lancer EVO VIII je tiez za cca 1.7 mega. Takze wo co go ?
omg....jen doufám, že to bude stát pořádný prachy, aby si to nekoupila každá *píp* s čerstvým řidičákem, jako teď RSko.
je mi tě líto
a subaru vam se zadnima dverma nevadi?
ja fabiiRS nemam rad. je to diesel. ovsem toto je pro me JASNA VOLBA! klidne at nema naprosto zadnou vybavu a klicky na oknech, pokud to bude spickove po strance vykonu a jizdnich vlastnosti tak neni co resit. i design je spicka.
ad Haldex : ja mel Calibru 4x4 (visco spojka) a byl jsem na max. spokojen. nepochybuji ze za 12 let se vyvoj posunul o dost kupredu a Haldex system bude zcela jiste lepsi a tudis nemam vyhrad.
A ja mam Fabiu RS rad, ale to bude asi tym, ze ju mam v garazi V kazdom pripade ju ale nie je mozne povazovat za hothatch, na to ma prilis malo vykonu a tazky predok...ale inak je to super auticko - nenapadne, rychle, s dobrou spotrebou (dlhodoby priemer 6,0 l).
K Fabii WRC - bolo by to super, ale podla mojho nazoru by to bol exot ala CLK DTM, ktory bol vyrobeny len v 100 ks verzii za nehoraznu cenu. Myslim, ze tato fabka by sa s cenou urcite nedostala pod 1 mil. Ale stale by to bola cena porovnatelna s buducim Focusom RS alebo WRXkom.
Osobne by som radsej uvital motor 1,8 T 180 k, 2,0 TFSI by moc konkuroval Golfu GTI....
To je pro Škodovku takový problém udělat třídveřovou fábii? Nechápu, když už si dali tu práci a postavili sportovní auto. Nemůžu si pomoc, ale dělat z původně rodinného (5 dvř.) auta sportovní mi přijde úchylné. Navíc v základu by se prodávala určitě líp než oškubaný Junior
Šikovný svářeč a lakýrník to v garáži rozhodně zvládnou. Ale že by se třídveřová verze prodávala v třeba jen minimálním počtu, o to pochybuji.
ano 3dvéřko by slušelo víc
Mě se líbí třídveřový Kalos (www.chevy.cz, novinky), začne se prodávat ještě tenhle měsíc a cenově bude startovat kolem dvou set tisíc - s vnitřním prostorem větším než Fabča a tříletou zárukou není co řešit, manželce na nákupy stačí a když s tím pojedu já, aspoň budu mít vevnitř dost místa (ne jako v Matizu)...
Zajímavé, že GM se vývoj a testování nového třídveřového vozu vyplatí, ale VW ne :)
To si pis, ze to neni levna zalezitost. V momente, kdyz udelas tridverovou verzi, tak s ni musis projit kompletne vsechny testy, najet x tisic kilometru. Aby se ti vyplatila, musis prodat dost tisic kusu rocne, aby se ti vyvoj tridverovky zaplatil. 2 roky pred koncem vyroby Fabie rozhodne nema cenu tridverovku vyrabet. Pocet prodanych kusu by nesplatil vyvoj + propagaci, reklamni predmety, rkalmni kampan, atd....
Za to vyrobit exklusivni serii nadupane Fabie se vyplati. Cena se da vysplhat k 800 tisícům. Nemusis znovu prochazet spusty testovanim karoserie a soustredis se na podvozek. Tim, ze by tam bylo dost vecicek z WRC otestovanych v zavodech je situace znacne ulehcena. navic nemluvim ani o zvyseni image firmy, jasne provazanosti s rallye, atd. Prijde mi to jako logicky napad... Hlavne v Nemecku, kde miluji Schwarze, by se po autu vazne zaprasilo.....
Toto auto já chtít moc
Už se těšit na sériová výroba, jedno si určitě koupit.
Ja bych jen dodal, ze ten 4x4 neni staly, ale haldex...
Haldex je rozhodně lepší než viskózní spojka. Mají ho i jiná auta, kde to jaksi nikoho neuráží (např. Volvo XC90).
Navíc: Haldex II má trvale min. 10% točivého momentu na zadní nápravě, ještě rychlejší reakci než Haldex I a trvalý (= bez výměn) filtr oleje. Pro vývojáře nebyl problém posílat přes CAN-bus do řídící jednotky Haldexu pokyn k dílčímu i plnému sepnutí spojky i bez prokluzu předních kol t.j. při překročení nastavené hodnoty výkonu. Softwarově lze dosáhnout lepších parametrů než u neřízeného Torsenu. Zůstává jediná nevýhoda: výměna oleje každých 60 tis. km.
s jakym autem s viscospojkama jsi mel tu cest jezdit, znalce?
Volvo 850 T5R, VW Sharan VR6 Syncro.
ok, napriek tomu je zaujímavá otázka, prečo automobily vybavené Haldex-om nemajú možnosť stálej voľby pripojenia (jednoduché tlačítko) rozloženia momentu 50/50 (alebo 60/40 - podľa vhodnosti pre konkrétny automobil). Užívatelia by to rozhodne uvítali a dopísať niekoľko SW riadkov by asi nebol problém.
Presne tak....v lete na suchu predokolka, v zime jedu na hory, mokro, snih - zmacknu "50:50" a razem je z toho cistokrevna 4kolka....
Ono je to tlačítko úplně zbytečné. Haldex totiž přesně takhle funguje i bez něj. V létě s dobrou adhezí je předokolka (H I.) resp. skoro předokolka (H II.) a v zimě při sebemenším prokluzu reaguje v milisekundách. Reaguje rychleji, než stačí jakýkoliv řidič vnímat. K tomu jsou různé další situace, na které elektronika reaguje (např. plné sepnutí nebo rozepnutí při zásahu ESP resp. ABS, akcelerace pod plynem apod.). Aniž by to řidič postřehl.
Kromě toho natvrdo 50-50 je v podstatě uzávěra mezinápravového diferenciálu, s tou nejde jezdit trvale a na pevném podkladu, zničíte napřed pneumatiky a následně soukolí rozvodovek plus další komponenty. Ani centrální diferenciál ani Torsen se tak nechová.
Hm preco ale teda haldex nepouzivaju zavodne auta ked je taky genialny? (len sa pytam, nerypem)
Z vlastní zkušenosti s Oktávkou neslouhlasím. Alespoň s tvrzením, že SEBEMENŠÍ prokluz a v milisekundách.
Dál to rozvádět nebudu, protože zas takový znalec čtyřkolek nejsem.
Pozor, neplest s uzaverkou diferencialu (protoze v tom pripade by to bylo i to stale rozdeleni 90:10)....jinak jak koukam, tak se na to uz v garazi rozpoutala diskuze...http://www.autorevue.cz/diskuze/SubChild.asp?Qst=52123&Main=94
Že vždy (a nejen u aut) se dobrý výrobek musí zkazit nějakou blbostí. Zde jasný případ - haldex. Proč?
No nevim, v autotipu pisou o "stalem" pohonu 4x4, ale je fakt, ze ten haldex je mnohem pravdepodobnejsi. Stejne je to bomba, takze sup s ni na silnice.
Haldex II dává 10 procent výkonu vždy dozadu, takže to je vlastně stálý pohon všech kol i za normálních podmínek.
No v tom Autotipu je doslova napsano: "Predni i zadni naprava pochazeji z octavie, a to vcetne staleho pohonu 4x4..." - a octavia jaksi nema staly pohon vsech 4 kol, ale haldex...
U Haldexu je "stalost" veci softwaroveho nastaveni. Takze mozna "ladici z Audi" neladili jen motor
Bohužel není to sowftwarová záležitost. ŘJ řídí čerpadlo, které je poháněné pouze rozdílem otáček. To je haldex OctávieI
Mno, taky me to uz napadlo...Mimochodem, nebylo by spatne, kdyby v takove O2 4x4 bylo tlacitko "50:50", po jehoz stisknuti by se trvale posilal vykon rovnomerne na predni i zadni napravu...treba by odpurci haldexu ztratili hlavni argument proti nemu
Myslis ze jedina nevyhoda haldexu je len v tom ze nebezi stale?
Noooooo........
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.