SuperDiesel od Aralu snižuje „klepání“ naftových motorů

S novou generací motorové nafty – Aral SuperDiesel – přichází v těchto dnech na český trh společnost Aral. Ta ve svých výzkumných laboratořích vyvinula palivo pro všechny naftové motory.

Díky nové generaci aditiv má nový Aral SuperDiesel podstatně lepší spalovací vlastnosti než jiné druhy nafty, což výrazně redukuje typické „klepání“ naftového motoru.

Rozhodující pro akustický pokrok nové kvality SuperDieselu je zřetelné zvýšení cetanového čísla, které je měřítkem pro průběh spalování motorové nafty. Vyšší hodnota cetanového čísla znamená kratší prodlevu vznícení nafty, nárůst tlaku ve válci není tak náhlý a spalování je „měkčí“ a tišší.

„Cetanové číslo s hodnotou vyšší než 55 (ČSN EN 590 požaduje min. 51) zaručuje optimální průběh spalovacího cyklu naftového motoru. Aral SuperDiesel je první motorovou naftou na českém trhu, jejíž cetanové číslo převyšuje hodnotu 55,“ říká marketing and shop manager Miroslav Vlasák.

Díky novým vlastnostem potlačuje Aral SuperDiesel nejen charakteristickou hlučnost naftových motorů a je díky dokonalejšímu cyklu spalování šetrnější nejen k motoru auta, ale také k životnímu prostředí – lepším průběhem spalovacího procesu se podstatně snižuje obsah zplodin v silniční dopravě.

„Jsem rád, že naše společnost zavedením této novinky na český trh opět potvrdila svoji pozici inovátora. Doufám, že naši zákazníci budou s touto unikátní novinkou spokojeni,“ říká předseda představenstva společnosti Aral ČR Pavel Švácha.

Technické informace

Měření na motorových zkušebních stojanech Aralu v Německu i pokusy automobilového průmyslu dokládají: nová motorová nafta Aralu snižuje hladinu hluku naftových motorů při nižších otáčkách až o 3 dB(A). To lidské ucho vnímá jako zřetelné snížení hluku. I při vyšších otáčkách se snižují emise hluku vznětových motorů asi o 1 dB(A). Zkratka dB(A) se používá jako relativní měrná jednotka k charakterizování zdroje hluku.

Laboratorní zkoušky zajištěné Ústavem paliv a maziv v České republice ukázaly, že vzorek motorové nafty Aral Super Diesel má ve srovnání s běžnou naftou, bez zušlechťujících přísad, výrazně vyšší cetanové číslo a požadavky ČSN EN 590 (2001) splňuje v ukazateli cetanové číslo s výraznou rezervou.

„Konkrétně jsme na těchto dvou vzorcích zjistili, že vzorek (Aral Super Diesel) má cetanové číslo vyšší než 55, což představuje, oproti zkoušenému vzorku nafty bez aditiv a proti požadavku jakostní normy ČSN EN 590(2001), podstatné zvýšení. V tomto konkrétním případě činil rozdíl 4,3 jednotky,“ říká zástupce ředitele Ústavu paliv a maziv Vladimír Třebický, podle nějž se navíc jednalo o vůbec první ověřovací  zkoušky aditivace pro zvýšení cetanového čísla zajišťované Ústavem paliv a maziv.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků