SuperDiesel od Aralu snižuje „klepání“ naftových motorů

SuperDiesel od Aralu snižuje „klepání“ naftových motorů

S novou generací motorové nafty – Aral SuperDiesel – přichází v těchto dnech na český trh společnost Aral. Ta ve svých výzkumných laboratořích vyvinula palivo pro všechny naftové motory.

Díky nové generaci aditiv má nový Aral SuperDiesel podstatně lepší spalovací vlastnosti než jiné druhy nafty, což výrazně redukuje typické „klepání“ naftového motoru.

Rozhodující pro akustický pokrok nové kvality SuperDieselu je zřetelné zvýšení cetanového čísla, které je měřítkem pro průběh spalování motorové nafty. Vyšší hodnota cetanového čísla znamená kratší prodlevu vznícení nafty, nárůst tlaku ve válci není tak náhlý a spalování je „měkčí“ a tišší.

„Cetanové číslo s hodnotou vyšší než 55 (ČSN EN 590 požaduje min. 51) zaručuje optimální průběh spalovacího cyklu naftového motoru. Aral SuperDiesel je první motorovou naftou na českém trhu, jejíž cetanové číslo převyšuje hodnotu 55,“ říká marketing and shop manager Miroslav Vlasák.

Díky novým vlastnostem potlačuje Aral SuperDiesel nejen charakteristickou hlučnost naftových motorů a je díky dokonalejšímu cyklu spalování šetrnější nejen k motoru auta, ale také k životnímu prostředí – lepším průběhem spalovacího procesu se podstatně snižuje obsah zplodin v silniční dopravě.

„Jsem rád, že naše společnost zavedením této novinky na český trh opět potvrdila svoji pozici inovátora. Doufám, že naši zákazníci budou s touto unikátní novinkou spokojeni,“ říká předseda představenstva společnosti Aral ČR Pavel Švácha.

Technické informace

Měření na motorových zkušebních stojanech Aralu v Německu i pokusy automobilového průmyslu dokládají: nová motorová nafta Aralu snižuje hladinu hluku naftových motorů při nižších otáčkách až o 3 dB(A). To lidské ucho vnímá jako zřetelné snížení hluku. I při vyšších otáčkách se snižují emise hluku vznětových motorů asi o 1 dB(A). Zkratka dB(A) se používá jako relativní měrná jednotka k charakterizování zdroje hluku.

Laboratorní zkoušky zajištěné Ústavem paliv a maziv v České republice ukázaly, že vzorek motorové nafty Aral Super Diesel má ve srovnání s běžnou naftou, bez zušlechťujících přísad, výrazně vyšší cetanové číslo a požadavky ČSN EN 590 (2001) splňuje v ukazateli cetanové číslo s výraznou rezervou.

„Konkrétně jsme na těchto dvou vzorcích zjistili, že vzorek (Aral Super Diesel) má cetanové číslo vyšší než 55, což představuje, oproti zkoušenému vzorku nafty bez aditiv a proti požadavku jakostní normy ČSN EN 590(2001), podstatné zvýšení. V tomto konkrétním případě činil rozdíl 4,3 jednotky,“ říká zástupce ředitele Ústavu paliv a maziv Vladimír Třebický, podle nějž se navíc jednalo o vůbec první ověřovací  zkoušky aditivace pro zvýšení cetanového čísla zajišťované Ústavem paliv a maziv.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků