Supercharge je nová soutěž elektrických crossoverů. 670 koní, pohon 4x4 a skokánky

První ročník by měl odstartovat v roce 2022. Do závodu se mohou přihlásit všichni výrobci automobilů. Šasi již budou mít připravené.

Bývalý šéf Porsche Motorsport a automobilový závodník Max Welti a Rob Armstrong z IMG iniciují novou kategorii motorsportu, která bude spočívat v závodech elektrických crossoverů. Zahajující ročník by měl odstartovat v roce 2022 devíti závody. Jednodenní eventy na okruzích v zastavěných oblastech by měy bsahovat 15 závodů.

V každém závodu by měli být dva závodní jezdci z celkově osmi týmů. Do šampionátu, pojmenovaným jednoduše Supercharge, vkládá Armstrong velké naděje: „Motorsport je aktuálně na křižovatce. My vidíme cestu směrem k elektrifikaci a je tu prostor pro závody silničních vozidel. Ukáže, že závody elektrických aut mohou být velkolepé a zábavné.“

Ayrton Senna na Netflixu. O brazilském pilotovi F1 vznikne nová minisérie

Ayrton Senna na Netflixu. O brazilském pilotovi F1 vznikne nová minisérie

I když bude šampionát otevřený všem výrobcům, závodní šasi s označením SC01 vyvine Willy Rampf, bývalý technický ředitel závodního týmu Sauber F1 a divize Volkswagen Motorsport. Závodní automobil by měl být elektromotor na každé nápravě a z 0 na 100 km/h vystřelit za 2,5 sekundy díky výkonu 670 koní.

Na toto šasi si pak každý výrobce osadí karoserii, která bude vycházet z jeho produkčního modelu. Každý si pak může dosadit i svou 40kWh baterii. Závod by měly ozvláštnit především čtyři aspekty: 2,5 metrů dlouhý skokánek, zóna s nízkým třením pneumatik, vodní překážka a bonusové delší kolo, které bude muset každý jezdec v jednom závodu zajet, jako je tomu v rallycrossu.

Známe trasu Rally Dakar 2021. Nově se pojede i Dakar Classic pro staré závoďáky

Známe trasu Rally Dakar 2021. Nově se pojede i Dakar Classic pro staré závoďáky

Jedno standardní kolo závodu by mělo být dlouhé zhruba kilometr. Tři závody se budou odehrávat v Evropě, dva na Středním východě, dva v Asii, jeden v Číně a jeden v USA. Na první závod si ale budete tedy muset počkat nejméně dva roky.

Galerie doplněna o vybrané elektrické crossovery.

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků