Superbike Vectrix R-Moto má maximálku 260 km/h a elektromotor

13 komentářů

Koba
8. června • 8:15

co chcel autor povedat vetou: "Je jasné, že na poli efektivnosti elektromotorů je ještě hodně prostoru pro zlepšení..."???
 
a este mi tam chyba udaj o vykone
 
ten dizajn je fakt odvazny... by som chcel vidiet, ako dlho by vydrzalo to sedadlo pod mnou  (90kg)

Adam Amper
8. června • 9:05

Ano autor ma zrejme tzv. fosilni tik aneb nechape ze efektivita el. motoru muze byt u AC systemu i pres 90% kdezto u spalovace je to horko tezko 1/3..

Celkova efektivita vozidla s elektrickou trakci se zapoctenim vsech ztrat (nabijeni, baterie, regulator, prenos a vyroba energie) je zhruba porad 2:1 lepsi oproti zapachaci a 1/3 emise.

Jinak mozna novum pro autora, elektromobily/motorky tu byly prvni a take asi budou to posledni na cem se lide svezou.

Elektromotorek dnes k dostani je uz cela rada at silnicnich nebo crossek staci hledat
napr. zde:

http://www.electricmotorsport.com/index.html
http://www.electricmoto.com/

Ale motorka neni celkove moc usporne vozidlo pokud nema poradny aerodekl-kokon.
To uz je lepsi vrazit prostredky do lehkeho/aerodynamickeho elektromobilu na 4kolech je to praktictejsi - spotreba do 10kWh se pak da lepe dobijet z domaciho solaru/vetru/nocniho nabijeni a hlavne baterky stoji mene nez kdyz musite vozit tunu srotu jako v "normalnim" voze.

bedrich
8. června • 16:49

a pak tu vsechnu elektrinu vyrobíme v Tušimicích s účinností kolik % ?  přeneseme do místa nabíjení se ztrátou v desítkách %, přebytky energie uskladníme v přečerpávací elektrárně se ztrátou v desítkách % ...
spalovací motor je a bude jeste dlouho nejůčinnější.  Bohužel.

Koba
8. června • 17:10

nieze by toto bolo miesto, kde sa treba vyjadrovat k elektrarnam, ale ak uvazis vsetky straty ktore vznikaju pri vyrobe elektriny (od spalenia uhlia (v pripade klasickych tepelnych elektrarni) az po konecnu spotrebu vyrobenej elektriny napr. doma), tak ti ta celkova ucinnost vyjde na nejakych 40% a s tym mozes porovnat len maloktory motor (mozno nejake to TDI)

Adam Amper
8. června • 17:30

Souhlas s Kobem, Bedrich nevi o co go..

Jak bylo uvedeno na hore celkova ucinnost elektrika proti fosilari je 30% proti 15%, tedy 2:1. A to se zapoctenim vsech ztrat na strane elektrickeho vozitka vcetne vyroby proudu v uhelne elektrarne. U benzinaku se pocita rafinace. Pokud se to prepocita presneji na BTU/kalorie je to pro spalovac jeste horsi skoro 3:1


Pokud by byl proud z gravitace/hydro elektrarna nebo solaru o dobre ucinnosti (dnes se prodavaji 35%) a v prototypech jsou i 50% tak by to bylo jeste lepsi..

Tim nerikam, ze se tak da predelat cela doprava, ale kdo chce ten muze uz dnes..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adam Amper
8. června • 17:39

Ohledne emisi jsem uz take psal na zacatku. I z tech Tusimic by to bylo minimalne o 70% mene CO2 a o 80-90% mene ostatnich bordelu jako NOx apod. na ujety km.
V tom byl mela byt zapocitana energie na recycklaci baterii..

Tohle vam ovsem v TV poradu "Auto-moto Revue: kupujeme VW" nerekou alespon ne az do posledni chvile..

Roman Daněk
8. června • 9:31

Svoji myšlenku v článku jsem formuloval trochu jinak a odpověď jsem napsal na první reakci...

Adam Amper
8. června • 9:44

No mohl jste se vyjadrit presneji a ja zase nemusim tolik kousat

Jinak asi ta nejpokrocilejsi kroska z druheho odkazu "Blade" ma ted zastoupeni i v Rakousku a jinde po EU takze muzete prilezitostne udelate recenzi, je to v podstate plna nahrada zavodni krosky o obsahu 250ccm, takze si to nechaji patricne zaplatit (150.000Kc bez dane), hlavne tu posledni verzi s vykonejsim motorem, li-ion baterkama, 3hodinovy provoz:

http://emx4.us/index.html
http://emx4.us/assets/images/GoBladeXT3Spec.jpg

Ale uz se objevuji i levnejsi klony (a az to zacnou delat cele cinani tak to bude uplne za babku):
http://www.electricross.com/

Roman Daněk
8. června • 10:35

Výhledově se o nějakém testíku dá uvažoat, ale spíše až příští sezónu, protože tuhle mám rozplánovanou, co se testů motorek týče, až do srpna...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adam Amper
8. června • 12:24

Muzete to pripadne pojmout jako rozstrel mezi motorkama na alt. pohon.
Tady si anglicky motorkarsky casopis MCN srovnal motorky na vodik, diesel, paru a
ruzne varianty elektrika/baterie.

http://www.goblade.co.uk/Images/MCNEcoSmall.jpg
http://www.intelligent-energy.com/index_article.asp?SecID=15&secondlevel=796&artid=3743

Adam Amper
8. června • 12:23

Muzete to pripadne pojmout jako rozstrel mezi motorkama na alt. pohon.
Tady si anglicky motorkarsky casopis srovnal motorky na vodik, diesel, ruzne varianty elektrika/baterie.

http://www.intelligent-energy.com/index_article.asp?SecID=15&secondlevel=796&artid=3743

Roman Daněk
8. června • 9:03

Tím jsem chtěl naznačit, že elektromotory s dobíjecími akumulátory jsou stále dost těžké (mohla by se snížit hmotnost), vozy a motorky mají relativně malý dojezd (mohl by se zvýšit akční rádius) a jejich použití je stále málo rozšířené (což jde ruku v ruce s předchozími dvěma faktory)....

Koba
8. června • 12:28

to ze su akumulatory tazke, je vec jedna, a efektivita (alebo ucinnost) EM je vec druha...  ja som to v podstate pochopil ako ste to v tom clanku myslel, ale v niekom kto sa prilis neorientuje v elektrickych pohonoch by to mohlo vzbudit dojem, ze EM su neefektivne, hoci ich ucinnost moze byt aj viac ako spominanych 90%  v buducnosti si na to dajte prosim pozor, lebo sa znovu nevyhnete kritike

Doporučujeme

Články odjinud