Na motocyklech Damon je zajímavý i jejich konvenční vzhled. Na žádnou futuristickou sci-fi si nehrají.
Právě probíhající veletrh spotřební elektroniky CES je místem, které si pro svůj debut vybral i velmi zajímavý motocykl Hypersport od kanadského startupu Damon Motorcycles. Nejde však o ledajaký motocykl, o jeho výjimečnosti svědčí i ocenění CES za nejlepší inovaci. Ale hezky popořadě.
Tento elektrický motocykl na sebe vzal podobu typickou pro rychlé cestovní stroje. Tomu odpovídá i dynamika. Damon dosahuje výkonu 200 koní, stovku zvládne za tři vteřiny a na jedno nabití ujede až 320 kilometrů. Server Techcrunch pak uvádí, že maximální rychlost činí až 320 km/h. To vše při hmotnosti 228 kilogramů - podobně výkonný motocykl se spalovacím motorem váží zhruba o padesát kilogramů méně. Daň za tíhu elektrického ústrojí je tak znatelná.
Zdá se ale, že o dynamiku v případě tohoto motocyklu až tak nejde a hraje spíše druhé housle. Ty první hraje nově vyvinutý systém CoPilot, který pomocí radarů, senzorů a kamer neustále hlídá okolí motocyklu a varuje před případným nebezpečím, včetně třeba objektu ve slepém úhlu.
Varovat probíhá haptickým upozorněním v řídítkách, LED indikátory na přístrojovém štítu, nebo HD zpětnou kamerou. Společnost také tvrdí, že motocykl se dokáže přizpůsobit téměř každému. Má totiž elektricky nastavitelná řídítka, sedačku, přední štít a opěrky nohou.
Jay Giraud, CEO Damon Motorcycles, se nechal slyšet, že většina zájemců o motocykly značky Damon uvádí, že vlastní Teslu. Právě tito lidé, kteří už Teslu vlastní nějaký ten pátek a koukají po garáži, co by tak mohli mít ještě na elektřinu, mají být cílovými zákazníky značky Damon číslo jedna.
Výrobce nabízí vstupní limitovanou edici Premier, která dostane navíc brzdy Brembo a odpružení Öhlins. Tato série 25 kusů se vyrobí jako první, standardní model HS bude následovat. Damon Hypersport vyjde v přepočtu na 565.000 Kč.