Superbike na elektřinu se představuje. Damon chce zaujmout zákazníky Tesly

Na motocyklech Damon je zajímavý i jejich konvenční vzhled. Na žádnou futuristickou sci-fi si nehrají.

Právě probíhající veletrh spotřební elektroniky CES je místem, které si pro svůj debut vybral i velmi zajímavý motocykl Hypersport od kanadského startupu Damon Motorcycles. Nejde však o ledajaký motocykl, o jeho výjimečnosti svědčí i ocenění CES za nejlepší inovaci. Ale hezky popořadě.

Harley-Davidson vstoupí do světa elektrokol. Takto budou jezdit Pekelní manažeři

Harley-Davidson vstoupí do světa elektrokol. Takto budou jezdit Pekelní manažeři

Tento elektrický motocykl na sebe vzal podobu typickou pro rychlé cestovní stroje. Tomu odpovídá i dynamika. Damon dosahuje výkonu 200 koní, stovku zvládne za tři vteřiny a na jedno nabití ujede až 320 kilometrů. Server Techcrunch pak uvádí, že maximální rychlost činí až 320 km/h. To vše při hmotnosti 228 kilogramů - podobně výkonný motocykl se spalovacím motorem váží zhruba o padesát kilogramů méně. Daň za tíhu elektrického ústrojí je tak znatelná.

Zdá se ale, že o dynamiku v případě tohoto motocyklu až tak nejde a hraje spíše druhé housle. Ty první hraje nově vyvinutý systém CoPilot, který pomocí radarů, senzorů a kamer neustále hlídá okolí motocyklu a varuje před případným nebezpečím, včetně třeba objektu ve slepém úhlu.

Karmic Oslo se chce stát nejlepším elektrokolem. Má pro to pádné argumenty?

Karmic Oslo se chce stát nejlepším elektrokolem. Má pro to pádné argumenty?

Varovat probíhá haptickým upozorněním v řídítkách, LED indikátory na přístrojovém štítu, nebo HD zpětnou kamerou. Společnost také tvrdí, že motocykl se dokáže přizpůsobit téměř každému. Má totiž elektricky nastavitelná řídítka, sedačku, přední štít a opěrky nohou.

Jay Giraud, CEO Damon Motorcycles, se nechal slyšet, že většina zájemců o motocykly značky Damon uvádí, že vlastní Teslu. Právě tito lidé, kteří už Teslu vlastní nějaký ten pátek a koukají po garáži, co by tak mohli mít ještě na elektřinu, mají být cílovými zákazníky značky Damon číslo jedna.

Výrobce nabízí vstupní limitovanou edici Premier, která dostane navíc brzdy Brembo a odpružení Öhlins. Tato série 25 kusů se vyrobí jako první, standardní model HS bude následovat. Damon Hypersport vyjde v přepočtu na 565.000 Kč.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 71 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků