Superbike na elektřinu se představuje. Damon chce zaujmout zákazníky Tesly

Na motocyklech Damon je zajímavý i jejich konvenční vzhled. Na žádnou futuristickou sci-fi si nehrají.

Právě probíhající veletrh spotřební elektroniky CES je místem, které si pro svůj debut vybral i velmi zajímavý motocykl Hypersport od kanadského startupu Damon Motorcycles. Nejde však o ledajaký motocykl, o jeho výjimečnosti svědčí i ocenění CES za nejlepší inovaci. Ale hezky popořadě.

Harley-Davidson vstoupí do světa elektrokol. Takto budou jezdit Pekelní manažeři

Harley-Davidson vstoupí do světa elektrokol. Takto budou jezdit Pekelní manažeři

Tento elektrický motocykl na sebe vzal podobu typickou pro rychlé cestovní stroje. Tomu odpovídá i dynamika. Damon dosahuje výkonu 200 koní, stovku zvládne za tři vteřiny a na jedno nabití ujede až 320 kilometrů. Server Techcrunch pak uvádí, že maximální rychlost činí až 320 km/h. To vše při hmotnosti 228 kilogramů - podobně výkonný motocykl se spalovacím motorem váží zhruba o padesát kilogramů méně. Daň za tíhu elektrického ústrojí je tak znatelná.

Zdá se ale, že o dynamiku v případě tohoto motocyklu až tak nejde a hraje spíše druhé housle. Ty první hraje nově vyvinutý systém CoPilot, který pomocí radarů, senzorů a kamer neustále hlídá okolí motocyklu a varuje před případným nebezpečím, včetně třeba objektu ve slepém úhlu.

Karmic Oslo se chce stát nejlepším elektrokolem. Má pro to pádné argumenty?

Karmic Oslo se chce stát nejlepším elektrokolem. Má pro to pádné argumenty?

Varovat probíhá haptickým upozorněním v řídítkách, LED indikátory na přístrojovém štítu, nebo HD zpětnou kamerou. Společnost také tvrdí, že motocykl se dokáže přizpůsobit téměř každému. Má totiž elektricky nastavitelná řídítka, sedačku, přední štít a opěrky nohou.

Jay Giraud, CEO Damon Motorcycles, se nechal slyšet, že většina zájemců o motocykly značky Damon uvádí, že vlastní Teslu. Právě tito lidé, kteří už Teslu vlastní nějaký ten pátek a koukají po garáži, co by tak mohli mít ještě na elektřinu, mají být cílovými zákazníky značky Damon číslo jedna.

Výrobce nabízí vstupní limitovanou edici Premier, která dostane navíc brzdy Brembo a odpružení Öhlins. Tato série 25 kusů se vyrobí jako první, standardní model HS bude následovat. Damon Hypersport vyjde v přepočtu na 565.000 Kč.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků