Oprava: ty peníze jsem samozřejmě nedal za auta, nýbrž pouze za auto jedno. Omlouvám se.
Pochlub se. Jaký model to byl??? Jinak ten limit je nemorální prasárna. Stát nic na daních nevybere jen ze sebe dělaj kookooty
A do čeho jsi šel?
To, co o několik příspěvků výše tvrdí Viktor, je pravda. Právě jsem na leasing s 50% akontací zakoupil auta za 1.340.000 Kč, které mě i s finanční službou, všema pojistkama a poplatkama přijde po třech letech na něco kolem 1.600.000 Kč. Již teď vím, že jakoby odepíšu všechny pojistky i celou finanční službu, ale z těch vlastních 1.340.000 Kč, které jsou na faktuře za auto jako takový, pouze 900.000 Kč, což vyjádřeno lakonicky znamená, že 440.000 Kč použiju na osobní spotřebu, o což zvýším daňový základ a na dani z příjmu během těch tří let zaplatím asi o 150.000 Kč více než kdyby ten zákon nebyl. Což mě samozřejmě štve, protože to jsou taky peníze. Čím dražší auto, tím nevýhodnější koupě.
Mně by zajímalo, jestli platí nějaký limit (třeba těch 900kKč) při nákupu vozového parku pro státní úředníky nebo stejně jako u platů a jiný výhod platí "vodu kázal víno pil!"....
Limit je presne v duchu ceskeho principu, ze dobre a uspesne lidi je treba po zasluze potrestat.
No pravda taky se mi nelíbí, že Špidla jezdí v nové A8 4.2L ačkoliv si to zjevně nezaslouží. Dobrý byl pokud prezidenta přesedlat na SuperBa, nicméně je veřejným tajemnstvím že SuperB je někde v garaží a jezdí taky zcela novou A8 4.2L. Na jednu stranu se mu nedivím. Nutno popravdě podoktnout že tyto auta jsou buď zadarmo dávány automobilkama aby bylo vidět že jejich auta jsou používáná VIP, nebo jsou dodávány za takové ceny, že bych se ani nedivil. Mám pocit, že když Havel kupoval S600, tak ta cena byla asi 2 miliony Kč, což už je poměrně zajímavé. Předpokládám, že ty AUDI 4.2L jsou bud zadara úplně nebo za 500 tis a ještě jim je budou každé 2 roky zdarma měnit za nové. Což je normální praxe.
U předsedy vlády či prezidenta bych to neřešil, ale jedná se mi zejména o ty noname úředníčky, těm nikdo slevu poskytovat nebude, spíše naopak - na někom si je potřeba "vyléčit" ztráty z prestižních "darů" prezidentovi ap.....
no k tomu snad jen dodat, že tyhle auta se stejně nekupují za hotové, ale na leasing, a leasingovky již dávno (od zavedení limitu) neleasujou hmotný investiční majetek, ale službu (kupříkladu pronájem vozu), takže limit 900tis Kč, je sice pěkný, ale v praxi zcela neúčinný. Odepsat se dá stejně tak jako v minulosti auto s jakoukoliv cenou. Nicméně snaha automobilek se musí chválit, i když premiantem v tomto je asi stejně Peugeot 607, který slezl z ceny 1.0m na 0.8m. Zajímavá je též ve stejném duchu nabídka u Jaguara na X-type, který se již dá také pořídit pod 900 tis.
To s tim leasingem je nesmysl. Odepises pouze splatky a cast akontace tak, aby nepresahla 900tis. Financni sluzba (navyseni) se do toho nepocita, stejne tak pojistné, dnes casto jakoby zadarmo, ale neodepises ani o korunu vice nez 900tisic plus navyseni a pojistku, odepisovat budes opet pomerne po celou dobu leasingu, minimalne tedy tri roky.
Bohuzel nemas pravdu- je to vcetne navyseni leasingu. Koukni se do novyho Sveta motoru, tam se o tom rozepsali
Velmi zajímavá je také nabídka u Jaguara, který své první kombi v historii nechal homologovat v Čechách jako náklaďák v kategorii N1 kvůli možnosti odečíst DPH. První náklaďák od Jaguáru - vítejte v ČR, v zemi neomezených možností.
Jestli je homologovanej, jako nákladák, tak má o hodně větší poviné ručení, na technickou hned po dvou letech a na hranicich mezi nákladáky
To je nesmysl - u nákladních automobilů se platí podle celkové hmotnosti, u N1 je to plus mínus nastejno jako u osobních aut, a na technickou se chodí ve stejných intervalech.
je homologovanej do stejné kategorie jako VW Caddy např.
Predem bylo jasne ze staci pockat a automobilky prijdou s napadem jak tato omezeni obejit, nebot tento krajne lukrativni trh si nemohou nechat ujit a to ani v zemi male jako je ta nese. Vzdyt firmy vzdy kupovaly nejvice techto luxusnejsich aut, mysleno oproti fyzikym osobam. Ovsem Jaguar to vyresil zcela nejelegantneji. Cekal jsem cokoli ale toto mne opravdu pobavilo.
Drsný byl i Mercedes u faceliftovaného C 220 CDI. Z tuším 1 100 tisíc na 900 tisíc, zatímco benzíny podražily.Co Jaguáru taky zbývalo? Ubohoučký (relativně) diesel z Mondea mohl těžko prodávat dráž než BMW 320 d a MB C 220 CDI.Na to by u Jaguaru museli zaměstnat marketingové kouzelníky koncernu VW .
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.