Superb bude jen čtyřdvéřovou limuzínou … alespoň zatím

Před několika dny Škoda oficiálně představila ve španělské Seville svou nejnovější modelovou akvizici Superb odborným novinářům z celé Evropy. Nechyběl na ní ani šéf značky ing. Vratislav Kulhánek, jehož přítomnosti jsme využili k následujícímu rozhovoru.
Superb bude jen čtyřdvéřovou limuzínou … alespoň zatím
V letošním roce se naplno rozjíždí nejen výroba, ale i prodej nového modelu Superb. Jaké s ním máte pro tento rok konkrétní plány?

Prvotním úkolem je vyrobit a potom také prodat 22 tisíc kusů Superbů. Letošní rok věnujeme především posílení a celkovému vylepšení image značky Škoda, protože máte-li v nabídce vůz z vyššího segmentu, Klepněte pro větší obrázekodrazí se jeho úspěch i do nižších kategorií. A i když jsou Octávie a Fabie úspěšné, další zlepšení jejich postavení  bude jen příjemné. Co se týče Superbu a cílových skupin, chceme letos maximálně pokrýt potřeby ministerstev a vládních institucí a rádi bychom také vybavili Superby všechna česká velvyslanectví v zahraničí. V neposlední řadě pracujeme také na tom, aby byl model Superb a potažmo Octavia vybrán pro přepravu účastníků summitu NATO, který se uskuteční na podzim v Praze.

Škoda prodává své modely ve třiasedmdesáti zemích světa. Na kolika trzích se bude letos prodávat Superb?

V roce 2002 těch zemí příliš nebude, protože v první řadě chceme Superbem pokrýt Evropu. V prvním pololetí bude Superb uveden do prodeje ve všech zemích střední Evropy, která bude asi naším hlavním teritoriem pro Superb, poté atraktivní trhy jako Německo, Španělsko, Francie, možná i Velká Británie apod.

Superb se někde ještě ani nezačal prodávat a už se objevily různé zprávy, že se bude vyrábět i v dalších verzích. Připravujete nějakou další variantu Superbu?

Všechny plány na další varianty modelu jsou odvislé od počtu vyrobených kusů, protože při výrobě 30 tisíc kusů se nevyplatí vyvíjet další karosářskou verzi. Pokud by ale došlo k výraznému nárůstu poptávky po voze – řádově nad oněch 30 tisíc kusů – pak bychom o dalších variantách začali přemýšlet.

Vedení koncernu VW, kam Škoda patří, nedávno rozdělilo své značky do dvou divizí – sportovní a klasické. Jaký konkrétní dopad bude mít to, že Škoda je ve skupině klasických značek?

V této chvíli nemá rozdělení značek pro Škodu zatím žádný konkrétní dopad, protože vyrábí buď zcela nové vozy, nebo vývoj nových modelů je už v pokročilé fázi. Spíš se řeší otázky, do jakého dalšího segmentu která značka půjde. Ne ve všech totiž jsou značky koncernu dnes zastoupeny.

Znamená to třeba, že bychom se mohli někdy v budoucnu dočkat i off-roadu či mpv s okřídleným šípem ve znaku?

Každá automobilka samozřejmě asi uvažuje nad dalšími typy, ale více informací vám k tomu teď nemohu říct …

Snad uspěji s dalším dotazem. Před pár dny jste představili užitkovou verzi Škoda Fabia Praktik. Zůstane pouze u Fabie, nebo počítáte s podobnou úpravou i Octávie, případně pracujete na zcela novém pickupu?

Ani Octávii v užitkové verzi ani nový pickup nepřipravujeme. My jsme s Fabií Praktik jen reagovali na to, že po pickupu vznikl na trhu určitý, byť nevelký, volný prostor a že by užitkový vůz velikosti Fabie jej mohl zaplnit. Ale další aktivity v tomto směru zatím nevyvíjíme.

Rok 2002 bude asi především rokem Superbu, přesto – jaké další novinky pro letošek připravujete?

Pro tento rok nemáme připraveno vcelku nic mimořádného. Chtěli bychom především zase o něco zvýšit výrobu a prodej všech svých modelů. Zatím to vypadá, že by se nám to mohlo podařit, i když tak výrazných nárůstů, jichž jsme dosáhli v předchozích letech, už asi nedosáhneme.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků