Superb bude jen čtyřdvéřovou limuzínou … alespoň zatím

Před několika dny Škoda oficiálně představila ve španělské Seville svou nejnovější modelovou akvizici Superb odborným novinářům z celé Evropy. Nechyběl na ní ani šéf značky ing. Vratislav Kulhánek, jehož přítomnosti jsme využili k následujícímu rozhovoru.
Superb bude jen čtyřdvéřovou limuzínou … alespoň zatím
V letošním roce se naplno rozjíždí nejen výroba, ale i prodej nového modelu Superb. Jaké s ním máte pro tento rok konkrétní plány?

Prvotním úkolem je vyrobit a potom také prodat 22 tisíc kusů Superbů. Letošní rok věnujeme především posílení a celkovému vylepšení image značky Škoda, protože máte-li v nabídce vůz z vyššího segmentu, Klepněte pro větší obrázekodrazí se jeho úspěch i do nižších kategorií. A i když jsou Octávie a Fabie úspěšné, další zlepšení jejich postavení  bude jen příjemné. Co se týče Superbu a cílových skupin, chceme letos maximálně pokrýt potřeby ministerstev a vládních institucí a rádi bychom také vybavili Superby všechna česká velvyslanectví v zahraničí. V neposlední řadě pracujeme také na tom, aby byl model Superb a potažmo Octavia vybrán pro přepravu účastníků summitu NATO, který se uskuteční na podzim v Praze.

Škoda prodává své modely ve třiasedmdesáti zemích světa. Na kolika trzích se bude letos prodávat Superb?

V roce 2002 těch zemí příliš nebude, protože v první řadě chceme Superbem pokrýt Evropu. V prvním pololetí bude Superb uveden do prodeje ve všech zemích střední Evropy, která bude asi naším hlavním teritoriem pro Superb, poté atraktivní trhy jako Německo, Španělsko, Francie, možná i Velká Británie apod.

Superb se někde ještě ani nezačal prodávat a už se objevily různé zprávy, že se bude vyrábět i v dalších verzích. Připravujete nějakou další variantu Superbu?

Všechny plány na další varianty modelu jsou odvislé od počtu vyrobených kusů, protože při výrobě 30 tisíc kusů se nevyplatí vyvíjet další karosářskou verzi. Pokud by ale došlo k výraznému nárůstu poptávky po voze – řádově nad oněch 30 tisíc kusů – pak bychom o dalších variantách začali přemýšlet.

Vedení koncernu VW, kam Škoda patří, nedávno rozdělilo své značky do dvou divizí – sportovní a klasické. Jaký konkrétní dopad bude mít to, že Škoda je ve skupině klasických značek?

V této chvíli nemá rozdělení značek pro Škodu zatím žádný konkrétní dopad, protože vyrábí buď zcela nové vozy, nebo vývoj nových modelů je už v pokročilé fázi. Spíš se řeší otázky, do jakého dalšího segmentu která značka půjde. Ne ve všech totiž jsou značky koncernu dnes zastoupeny.

Znamená to třeba, že bychom se mohli někdy v budoucnu dočkat i off-roadu či mpv s okřídleným šípem ve znaku?

Každá automobilka samozřejmě asi uvažuje nad dalšími typy, ale více informací vám k tomu teď nemohu říct …

Snad uspěji s dalším dotazem. Před pár dny jste představili užitkovou verzi Škoda Fabia Praktik. Zůstane pouze u Fabie, nebo počítáte s podobnou úpravou i Octávie, případně pracujete na zcela novém pickupu?

Ani Octávii v užitkové verzi ani nový pickup nepřipravujeme. My jsme s Fabií Praktik jen reagovali na to, že po pickupu vznikl na trhu určitý, byť nevelký, volný prostor a že by užitkový vůz velikosti Fabie jej mohl zaplnit. Ale další aktivity v tomto směru zatím nevyvíjíme.

Rok 2002 bude asi především rokem Superbu, přesto – jaké další novinky pro letošek připravujete?

Pro tento rok nemáme připraveno vcelku nic mimořádného. Chtěli bychom především zase o něco zvýšit výrobu a prodej všech svých modelů. Zatím to vypadá, že by se nám to mohlo podařit, i když tak výrazných nárůstů, jichž jsme dosáhli v předchozích letech, už asi nedosáhneme.

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků