Superauto s výkonem 3 728 kW a maximálkou 500 km/h? To je Devel Sixteen

Na autosalonu v Dubaji se světu hodlá představit asi nejextrémnější supersport v historii. Jedná se o Devel Sixteen, který má obrovský motor V16 a neuvěřitelnou maximální rychlost. Naplní ale své ambice?
Superauto s výkonem 3 728 kW a maximálkou 500 km/h? To je Devel Sixteen

Model Devel Sixteen vypadal od samého začátku jako velmi ambiciózní, ale na první pohled pošetilý projekt. Od oznámení jeho vzniku uběhly už čtyři roky a automobilová veřejnost se konečně dočká. Na autosalonu v Dubaji bude mít premiéru potencionálně nejsilnější a nejrychlejší superauto současnosti.

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

Aby Devel mohl atakovat takový cíl, jakým je maximální rychlost přes 500 km/h, musí mít pořádný motor. Pod kapotou mu tedy pracuje V16 o objemu  12.3 litru se čtyřmi turby a výkonem 3 728 kW. Ten má na svědomí firma Steve Morris Engines z Michigenu.

Devel také včera oznámil, že spolupracuje s firmou Manifattura Automobili Torino z Itálie, která má mít na svědomí vystavění modelu Sixteen. Malá automobilka má například za sebou výrobu vozů jako Apollo Intensa Emozione či SCG 003, které je vyrobeno téměř výhradně z karbonu. MAT má tak určitě schopnosti a zkušenosti na to, aby se sen stal realitou. 

Superauto Apollo Intensa Emozione v plné parádě. Vyrobí se jen 10 kusů

Superauto Apollo Intensa Emozione v plné parádě. Vyrobí se jen 10 kusů

Automobil, který doopravdy chce překračovat hranice, se tak možná opravdu představí v Dubaji a to jako funkční prototyp. Podle jeho výrobce má fungovat jako "snadný denní vůz" ale má mít "výkon jako deset superaut." Už toto samotné tvrzení tak podtrhuje ambice Develu Sixteen. A jestli je to pravda, se dozvíme už 14. listopadu v Dubaji.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků