Superauto do terénu existuje. Laffite G-Tec X-Road má 720 koní, stojí přes 10 milionů

O kombinaci schopností off-roadu a supersportu se nyní snaží novinka od kalifornské značky Laffite.

„První terénní a na silnici homologované superauto, poskytující obrovský výkon, vynikající dynamiku a luxusní dojem.“ Takto svůj G-Tec X-Road popisuje společnost Laffite Supercars, která vychází z dřívějšího projektu Zarooq Motors, situovaného ve Spojených arabských emirátech, a v jehož původním modelu SandRacer GT má nový G-Tec X-Road základ. Laffite teď ale působí ve stejně slunné Kalifornii.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Výsledek je každopádně stále zajímavý. Tato silácky vypadající bugina má originálně vytvořené šasi z chrom-molybdenové oceli, dostatečně vysoký podvozek a stojí na off-road pneumatikách BF Goodrich, takže ve výsledku připomíná závodní prototyp pro Rallye Dakar. Výhodou ovšem je, že zájemci mohou G-Tec X-Road vytáhnout normálně na silnici.

První off-road vznikl nejspíš v Rusku. Na začátku 20. století v něm jezdil i Lenin

První off-road vznikl nejspíš v Rusku. Na začátku 20. století v něm jezdil i Lenin

Zatímco exteriér může vypadat trochu rozpačitě a kvalitou nasvědčovat kdovíjaký kit-car, uvnitř je atmosféra o dost honosnější. Kožené čalounění zde doplňuje hromada karbonových panelů, včetně velkého středového tunelu, a zbytek podtrhují části z broušeného hliníku a nechybí ani moderní infotainment.  

Výkon pak 1300 kg vážícímu terénnímu superautu nechybí. G-Tec X-Road je poháněn známým 6,2litrový osmiválcem LS3 od General Motors původem například z Chevroletu Corvette. Motor je přitom naladěn na slušných 720 koní (530 kW), takže se vyrovnává třeba McLarenu 720S. Poháněna jsou zadní kola a řidič pracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Martin Macík je nejlepší český pilot na Dakaru! Alonso se stal nováčkem roku

Martin Macík je nejlepší český pilot na Dakaru! Alonso se stal nováčkem roku

Jak byste čekali, Laffite G-Tec X-Road bude čistě malosériovým projektem. Společnost tak plánuje vyrobit jen 30 kusů s dodávkou prvních aut na konci letošního roku. Cenovka je ovšem dosti ambiciózní, startuje totiž od 465.000 dolarů (asi 10,5 milionu korun). Laffite poté dodává, že pracuje i na čistě elektrické variantě, dostupné od 545.000 dolarů (asi 12,3 milionu korun).

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků