Super Mercedes od Carlssona

Ladičská firma Carlsson se modelem CM60RS snaží zprostředkovat pocity z okruhových závodů „běžným“ řidičům. Jako základ pro stavbu tohoto speciálu posloužil model CLK německé automobilky Mercedes-Benz.
Super Mercedes od  Carlssona
Ladičská firma Carlsson se modelem CM60RS snaží zprostředkovat pocity z okruhových závodů „běžným“ řidičům. Jako základ pro stavbu tohoto speciálu posloužil model CLK německé automobilky Mercedes-Benz.

CM60RS pohání šestilitrový osmiválec o výkonu 405 koní. Maximální výkon je dosahován při 5600 ot./min. Mnohem zajímavější je však hodnota 4000 otáček, protože právě zde se nachází úctyhodný točivý moment 625 Nm. Na zvýšení výkonu se podílí celá řada úprav. Jmenujme upravené písty, klikový hřídel, nová 16 bitová řídící jednotka motoru nebo přepracovaný výfukový systém.

S výkonným motorem vhodně koresponduje pětistupňová automatická převodovka. Převodovka, podobně jako motor, prodělala celou řadu úprav. Úpravy zkrátily čas potřebný pro přeřazení na minimum. O právě zařazeném rychlostním stupni je řidič neustále informován prostřednictvím displeje umístěného na palubní desce. Na pohled však jistě upoutá ovládání převodovky umístěné na volantu. Tlačítkem na pravou ruku se řadí nahoru, tlačítkem na levou ruko, pak dolů.

Podvozek CM60RS byl vyvíjen na základě zkušeností získaných u závodních vozů SLK. Všechny komponenty byla upraveny tak, aby vyhovovaly běžnému silničnímu provozu. Upravené tlumiče, pružiny a velmi tuhé stabilizátory mají výrazný vliv na jízdní vlastnosti CM60RS. Přes sportovní ladění si automobil stále zachovává dostatečnou míru komfortu. Na jízdních vlastnostech mají také podíl 18“ litá kola obutá do pneumatik 245/40 ZR18 (vpředu) a 275/35 ZR18 (vzadu)

Na karoserii najdeme řadu doplňků vyvinutou speciálně pro CM60RS. Nejvýraznějším prvkem je přední nárazník přecházející do spoileru s velkými otvory pro vstup vzduchu. Přední nárazník i všechny další doplňky karoserie jsou vyrobeny z extrémně lehkého karbonového vlákna.

Interiér CM60RS si zakládá na velmi kvalitním zpracování. Zaujme nejen zpracování, ale také vybavení interiéru. Najdeme zde závodní sedadla s šestibodovými bezpečnostními pásy, kůží potaženou palubní desku. Palubní deska i výplně dveří jsou dekorovány hliníkovými a karbonovými panely.

Na bezpečnosti dvoučlenné posádky se podílí nejen airbagy a šestibodové bezpečností pásy, ale také bezpečnostní klec. Právě díky zmíněné kleci je CM60RS pouze dvoumístný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků