Super Mercedes od Carlssona

Ladičská firma Carlsson se modelem CM60RS snaží zprostředkovat pocity z okruhových závodů „běžným“ řidičům. Jako základ pro stavbu tohoto speciálu posloužil model CLK německé automobilky Mercedes-Benz.
Super Mercedes od  Carlssona
Ladičská firma Carlsson se modelem CM60RS snaží zprostředkovat pocity z okruhových závodů „běžným“ řidičům. Jako základ pro stavbu tohoto speciálu posloužil model CLK německé automobilky Mercedes-Benz.

CM60RS pohání šestilitrový osmiválec o výkonu 405 koní. Maximální výkon je dosahován při 5600 ot./min. Mnohem zajímavější je však hodnota 4000 otáček, protože právě zde se nachází úctyhodný točivý moment 625 Nm. Na zvýšení výkonu se podílí celá řada úprav. Jmenujme upravené písty, klikový hřídel, nová 16 bitová řídící jednotka motoru nebo přepracovaný výfukový systém.

S výkonným motorem vhodně koresponduje pětistupňová automatická převodovka. Převodovka, podobně jako motor, prodělala celou řadu úprav. Úpravy zkrátily čas potřebný pro přeřazení na minimum. O právě zařazeném rychlostním stupni je řidič neustále informován prostřednictvím displeje umístěného na palubní desce. Na pohled však jistě upoutá ovládání převodovky umístěné na volantu. Tlačítkem na pravou ruku se řadí nahoru, tlačítkem na levou ruko, pak dolů.

Podvozek CM60RS byl vyvíjen na základě zkušeností získaných u závodních vozů SLK. Všechny komponenty byla upraveny tak, aby vyhovovaly běžnému silničnímu provozu. Upravené tlumiče, pružiny a velmi tuhé stabilizátory mají výrazný vliv na jízdní vlastnosti CM60RS. Přes sportovní ladění si automobil stále zachovává dostatečnou míru komfortu. Na jízdních vlastnostech mají také podíl 18“ litá kola obutá do pneumatik 245/40 ZR18 (vpředu) a 275/35 ZR18 (vzadu)

Na karoserii najdeme řadu doplňků vyvinutou speciálně pro CM60RS. Nejvýraznějším prvkem je přední nárazník přecházející do spoileru s velkými otvory pro vstup vzduchu. Přední nárazník i všechny další doplňky karoserie jsou vyrobeny z extrémně lehkého karbonového vlákna.

Interiér CM60RS si zakládá na velmi kvalitním zpracování. Zaujme nejen zpracování, ale také vybavení interiéru. Najdeme zde závodní sedadla s šestibodovými bezpečnostními pásy, kůží potaženou palubní desku. Palubní deska i výplně dveří jsou dekorovány hliníkovými a karbonovými panely.

Na bezpečnosti dvoučlenné posádky se podílí nejen airbagy a šestibodové bezpečností pásy, ale také bezpečnostní klec. Právě díky zmíněné kleci je CM60RS pouze dvoumístný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků