Super Audi

Na tuzemský automobilový trh vstupuje model RS4, nekompromisně sportovní vůz, vyvinutý společností quattro GmbH ve spolupráci s automobilkou Audi na bázi modelu Audi S4 Avant.
Super Audi
Na tuzemský automobilový trh vstupuje model RS4, nekompromisně sportovní vůz, vyvinutý společností quattro GmbH ve spolupráci s automobilkou Audi na bázi modelu Audi S4 Avant.

RS4, který bude vyrábět pouze v karosářské verzi Avant, míří svými výkonovými parametry na nejnáročnější skupinu motoristů. O pohon nového modelu se stará zážehový šestiválec 2.7 V6 biturbo o výkonu 280 kW/380 k, který je k dispozici v rozmezí otáček 6100 až 7000 min-1. Točivý moment dosahuje svého maxima 440 Nm v extrémně širokém rozmezí otáček 2500 až 6000 min-1.

Charakteristickým rysem výkonného motoru 2.7 V6 biturbo je jeho pětiventilová technika, dvě samostatná turbodmychadla pro každou řadu válců, separátní indukční cívky nad zapalovacími svíčkami a moderní elektronická řídicí jednotka Bosch Motronic ME 7 s regulací plnicího tlaku, klepání motoru a teploty výfukových spalin.

Speciální hlavy válců vznikaly v těsné spolupráci s britskou společností Cosworth Technology (pozn. red. Nezaměňujte s Cosworth Racing patřící Fordu). Motor modelu RS4 pracuje v porovnání s pohonným agregátem Audi S4 Avant s vyššími plnicími tlaky, účinnost spalování zvyšují i větší chladiče stlačeného vzduchu. Na kryt motoru vozu RS4 použili konstruktéři kompozitové plasty.

Výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola vozu RS4 prostřednictvím sportovně odstupňované manuální šestirychlostní převodovky. Z 0 na 100 km/h dokáže RS4 zrychlit během 4,9 s, k překročení dvousetkilometrové rychlosti mu postačí pouhých 17,7 s. Nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 250 km/h.

Vysokým výkonům motoru vozu RS4 bylo patřičně přizpůsobeno i jeho zavěšení kol a brzdová soustava. U všech kol jsou velké kotoučové brzdy s vnitřní ventilací (průměr kotoučů vpředu je 360 mm, vzadu 312 mm), koncepčně vycházející z brzdových systémů závodních okruhových vozů. Vlastní litý brzdový kotouč je posuvně spojený s hliníkovým středovým nábojem. Toto řešení (tzv. plovoucí uchycení kotouče) lépe odolává vysokým teplotám a výhodou je i nižší váha celé sestavy. Vpředu má RS4 dvoupístkové třmeny, vzadu pak jednopístkové. Do brzdového okruhu je zařazený citlivý protiblokovací systém brzd ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly.

Vůz RS4 vyjíždí na osmnáctipalových kolech s litými devítipaprskovými ráfky rozměru 8,5 J x 18, na které se obouvají pneumatiky 255/35 ZR 18. V porovnání s vozem Audi A4 má model RS4 snížené zavěšení asi o 20 mm. Řada komponentů nezávislého zavěšení je z pevného a zároveň lehkého hliníku.

Do standardní výbavy vozů RS4 patří elektronický stabilizační systém ESP, který spolupracuje s protiblokovacím systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV, elektronickou závěrou diferenciálu EDS, protiprokluzovým zařízením ASR.

Interiér modelu RS4 citlivě kombinuje sportovní a exkluzivně luxusní prvky. Dominantním prvkem vnitřní výbavy jsou přední anatomicky tvarovaná sportovní sedadla Recaro. Zákazník může volit z několika druhů čalounění a barevných kombinací. V nabídce je černá a stříbřitá kůže nebo kombinace kůže/textil, která využívá technologie vetkávání aluminiových vláken do textilní kostry. S čalouněním sedadel ladí i dveřní výplně. Věnec volantu a hlavice řadicí páky jsou potažené perforovanou kůží. Na přání mohou být věnec a řadicí páka potažené umělým semišem Alcantara v barvě odpovídající odstínu sedadel. Ve výbavě dále najdeme ultrazvukový alarm-systém, elektrické vyhřívání sedadel, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, špičkový audiosystém BOSE o výkonu 170 W nebo samočinnou klimatizaci. Bezpečnostní výbava zahrnuje dvojici čelních a bočních airbagů a za příplatek i systém průběžných hlavových airbagů SIDEGUARD.

Vzhledem k exkluzivitě tohoto modelu se předpokládá výroba několika málo vozů denně. Základní cena modelu RS4 činí 2 691 800 Kč.

  • 16. 8. 2001 11:46 Očko
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků