Super Audi

Na tuzemský automobilový trh vstupuje model RS4, nekompromisně sportovní vůz, vyvinutý společností quattro GmbH ve spolupráci s automobilkou Audi na bázi modelu Audi S4 Avant.
Super Audi
Na tuzemský automobilový trh vstupuje model RS4, nekompromisně sportovní vůz, vyvinutý společností quattro GmbH ve spolupráci s automobilkou Audi na bázi modelu Audi S4 Avant.

RS4, který bude vyrábět pouze v karosářské verzi Avant, míří svými výkonovými parametry na nejnáročnější skupinu motoristů. O pohon nového modelu se stará zážehový šestiválec 2.7 V6 biturbo o výkonu 280 kW/380 k, který je k dispozici v rozmezí otáček 6100 až 7000 min-1. Točivý moment dosahuje svého maxima 440 Nm v extrémně širokém rozmezí otáček 2500 až 6000 min-1.

Charakteristickým rysem výkonného motoru 2.7 V6 biturbo je jeho pětiventilová technika, dvě samostatná turbodmychadla pro každou řadu válců, separátní indukční cívky nad zapalovacími svíčkami a moderní elektronická řídicí jednotka Bosch Motronic ME 7 s regulací plnicího tlaku, klepání motoru a teploty výfukových spalin.

Speciální hlavy válců vznikaly v těsné spolupráci s britskou společností Cosworth Technology (pozn. red. Nezaměňujte s Cosworth Racing patřící Fordu). Motor modelu RS4 pracuje v porovnání s pohonným agregátem Audi S4 Avant s vyššími plnicími tlaky, účinnost spalování zvyšují i větší chladiče stlačeného vzduchu. Na kryt motoru vozu RS4 použili konstruktéři kompozitové plasty.

Výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola vozu RS4 prostřednictvím sportovně odstupňované manuální šestirychlostní převodovky. Z 0 na 100 km/h dokáže RS4 zrychlit během 4,9 s, k překročení dvousetkilometrové rychlosti mu postačí pouhých 17,7 s. Nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 250 km/h.

Vysokým výkonům motoru vozu RS4 bylo patřičně přizpůsobeno i jeho zavěšení kol a brzdová soustava. U všech kol jsou velké kotoučové brzdy s vnitřní ventilací (průměr kotoučů vpředu je 360 mm, vzadu 312 mm), koncepčně vycházející z brzdových systémů závodních okruhových vozů. Vlastní litý brzdový kotouč je posuvně spojený s hliníkovým středovým nábojem. Toto řešení (tzv. plovoucí uchycení kotouče) lépe odolává vysokým teplotám a výhodou je i nižší váha celé sestavy. Vpředu má RS4 dvoupístkové třmeny, vzadu pak jednopístkové. Do brzdového okruhu je zařazený citlivý protiblokovací systém brzd ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly.

Vůz RS4 vyjíždí na osmnáctipalových kolech s litými devítipaprskovými ráfky rozměru 8,5 J x 18, na které se obouvají pneumatiky 255/35 ZR 18. V porovnání s vozem Audi A4 má model RS4 snížené zavěšení asi o 20 mm. Řada komponentů nezávislého zavěšení je z pevného a zároveň lehkého hliníku.

Do standardní výbavy vozů RS4 patří elektronický stabilizační systém ESP, který spolupracuje s protiblokovacím systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV, elektronickou závěrou diferenciálu EDS, protiprokluzovým zařízením ASR.

Interiér modelu RS4 citlivě kombinuje sportovní a exkluzivně luxusní prvky. Dominantním prvkem vnitřní výbavy jsou přední anatomicky tvarovaná sportovní sedadla Recaro. Zákazník může volit z několika druhů čalounění a barevných kombinací. V nabídce je černá a stříbřitá kůže nebo kombinace kůže/textil, která využívá technologie vetkávání aluminiových vláken do textilní kostry. S čalouněním sedadel ladí i dveřní výplně. Věnec volantu a hlavice řadicí páky jsou potažené perforovanou kůží. Na přání mohou být věnec a řadicí páka potažené umělým semišem Alcantara v barvě odpovídající odstínu sedadel. Ve výbavě dále najdeme ultrazvukový alarm-systém, elektrické vyhřívání sedadel, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, špičkový audiosystém BOSE o výkonu 170 W nebo samočinnou klimatizaci. Bezpečnostní výbava zahrnuje dvojici čelních a bočních airbagů a za příplatek i systém průběžných hlavových airbagů SIDEGUARD.

Vzhledem k exkluzivitě tohoto modelu se předpokládá výroba několika málo vozů denně. Základní cena modelu RS4 činí 2 691 800 Kč.

  • 16. 8. 2001 11:46 Očko
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků