Super Audi

Na tuzemský automobilový trh vstupuje model RS4, nekompromisně sportovní vůz, vyvinutý společností quattro GmbH ve spolupráci s automobilkou Audi na bázi modelu Audi S4 Avant.
Super Audi
Na tuzemský automobilový trh vstupuje model RS4, nekompromisně sportovní vůz, vyvinutý společností quattro GmbH ve spolupráci s automobilkou Audi na bázi modelu Audi S4 Avant.

RS4, který bude vyrábět pouze v karosářské verzi Avant, míří svými výkonovými parametry na nejnáročnější skupinu motoristů. O pohon nového modelu se stará zážehový šestiválec 2.7 V6 biturbo o výkonu 280 kW/380 k, který je k dispozici v rozmezí otáček 6100 až 7000 min-1. Točivý moment dosahuje svého maxima 440 Nm v extrémně širokém rozmezí otáček 2500 až 6000 min-1.

Charakteristickým rysem výkonného motoru 2.7 V6 biturbo je jeho pětiventilová technika, dvě samostatná turbodmychadla pro každou řadu válců, separátní indukční cívky nad zapalovacími svíčkami a moderní elektronická řídicí jednotka Bosch Motronic ME 7 s regulací plnicího tlaku, klepání motoru a teploty výfukových spalin.

Speciální hlavy válců vznikaly v těsné spolupráci s britskou společností Cosworth Technology (pozn. red. Nezaměňujte s Cosworth Racing patřící Fordu). Motor modelu RS4 pracuje v porovnání s pohonným agregátem Audi S4 Avant s vyššími plnicími tlaky, účinnost spalování zvyšují i větší chladiče stlačeného vzduchu. Na kryt motoru vozu RS4 použili konstruktéři kompozitové plasty.

Výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola vozu RS4 prostřednictvím sportovně odstupňované manuální šestirychlostní převodovky. Z 0 na 100 km/h dokáže RS4 zrychlit během 4,9 s, k překročení dvousetkilometrové rychlosti mu postačí pouhých 17,7 s. Nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 250 km/h.

Vysokým výkonům motoru vozu RS4 bylo patřičně přizpůsobeno i jeho zavěšení kol a brzdová soustava. U všech kol jsou velké kotoučové brzdy s vnitřní ventilací (průměr kotoučů vpředu je 360 mm, vzadu 312 mm), koncepčně vycházející z brzdových systémů závodních okruhových vozů. Vlastní litý brzdový kotouč je posuvně spojený s hliníkovým středovým nábojem. Toto řešení (tzv. plovoucí uchycení kotouče) lépe odolává vysokým teplotám a výhodou je i nižší váha celé sestavy. Vpředu má RS4 dvoupístkové třmeny, vzadu pak jednopístkové. Do brzdového okruhu je zařazený citlivý protiblokovací systém brzd ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly.

Vůz RS4 vyjíždí na osmnáctipalových kolech s litými devítipaprskovými ráfky rozměru 8,5 J x 18, na které se obouvají pneumatiky 255/35 ZR 18. V porovnání s vozem Audi A4 má model RS4 snížené zavěšení asi o 20 mm. Řada komponentů nezávislého zavěšení je z pevného a zároveň lehkého hliníku.

Do standardní výbavy vozů RS4 patří elektronický stabilizační systém ESP, který spolupracuje s protiblokovacím systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV, elektronickou závěrou diferenciálu EDS, protiprokluzovým zařízením ASR.

Interiér modelu RS4 citlivě kombinuje sportovní a exkluzivně luxusní prvky. Dominantním prvkem vnitřní výbavy jsou přední anatomicky tvarovaná sportovní sedadla Recaro. Zákazník může volit z několika druhů čalounění a barevných kombinací. V nabídce je černá a stříbřitá kůže nebo kombinace kůže/textil, která využívá technologie vetkávání aluminiových vláken do textilní kostry. S čalouněním sedadel ladí i dveřní výplně. Věnec volantu a hlavice řadicí páky jsou potažené perforovanou kůží. Na přání mohou být věnec a řadicí páka potažené umělým semišem Alcantara v barvě odpovídající odstínu sedadel. Ve výbavě dále najdeme ultrazvukový alarm-systém, elektrické vyhřívání sedadel, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, špičkový audiosystém BOSE o výkonu 170 W nebo samočinnou klimatizaci. Bezpečnostní výbava zahrnuje dvojici čelních a bočních airbagů a za příplatek i systém průběžných hlavových airbagů SIDEGUARD.

Vzhledem k exkluzivitě tohoto modelu se předpokládá výroba několika málo vozů denně. Základní cena modelu RS4 činí 2 691 800 Kč.

  • 16. 8. 2001 11:46 Očko
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků