Sunmotor Coupe DX: ošklivý, ale šetrný

Americká společnost Sunmotor Company, zabývající se vývojem ekologických automobilů, představila minulý týden svůj nový elektromobil. Ten ale více překvapí vzhledem, než svou šetrností k životnímu prostředí. Nový dvoumístný model Coupe DX je postaven na platformě Smartu ForTwo a pohání jej elektromotor o výkonu 7,4 kW / 10 koní napájený jak ze solárních kolektorů umístněných na střeše, tak ze záložní baterie s kapacitou 1600 Ah.

Maximální rychlost elektromobilu je přibližně 70 km/h, ovšem pro běžný provoz má být rychlost omezena na 40 km/h. Vůz je tedy skutečně vhodný akorát tak do města, i tam s ním ale můžete být spíše překážkou. V noci, nebo při nepříznivém počasí, dodává elektromotoru „štávu“ pouze baterie, v tomto případě je dojezd vozu přibližně 250 km, takže je velmi nepravděpodobné, že byste se v případě změny počasí nemohli dostat třeba zpátky domů.

Samostatnou kapitolou je zevnějšek, při jehož hodnocení nás napadá otázka, zda to návrháři skutečně mysleli vážně. Střecha byla totiž implementaci solárních panelů uzpůsobená skutečně unikátně a z profilu působí spíš jako žehlící prkno. Věříme však, že i tenhle originální vůz si své příznivce najde, podobně jako třeba SsangYong… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sunmotor Coupe DX
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků