Sunmotor Coupe DX: ošklivý, ale šetrný

Sunmotor Coupe DX: ošklivý, ale šetrný

Americká společnost Sunmotor Company, zabývající se vývojem ekologických automobilů, představila minulý týden svůj nový elektromobil. Ten ale více překvapí vzhledem, než svou šetrností k životnímu prostředí. Nový dvoumístný model Coupe DX je postaven na platformě Smartu ForTwo a pohání jej elektromotor o výkonu 7,4 kW / 10 koní napájený jak ze solárních kolektorů umístněných na střeše, tak ze záložní baterie s kapacitou 1600 Ah.

Maximální rychlost elektromobilu je přibližně 70 km/h, ovšem pro běžný provoz má být rychlost omezena na 40 km/h. Vůz je tedy skutečně vhodný akorát tak do města, i tam s ním ale můžete být spíše překážkou. V noci, nebo při nepříznivém počasí, dodává elektromotoru „štávu“ pouze baterie, v tomto případě je dojezd vozu přibližně 250 km, takže je velmi nepravděpodobné, že byste se v případě změny počasí nemohli dostat třeba zpátky domů.

Samostatnou kapitolou je zevnějšek, při jehož hodnocení nás napadá otázka, zda to návrháři skutečně mysleli vážně. Střecha byla totiž implementaci solárních panelů uzpůsobená skutečně unikátně a z profilu působí spíš jako žehlící prkno. Věříme však, že i tenhle originální vůz si své příznivce najde, podobně jako třeba SsangYong… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sunmotor Coupe DX
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků