Sunmotor Coupe DX: ošklivý, ale šetrný

Americká společnost Sunmotor Company, zabývající se vývojem ekologických automobilů, představila minulý týden svůj nový elektromobil. Ten ale více překvapí vzhledem, než svou šetrností k životnímu prostředí. Nový dvoumístný model Coupe DX je postaven na platformě Smartu ForTwo a pohání jej elektromotor o výkonu 7,4 kW / 10 koní napájený jak ze solárních kolektorů umístněných na střeše, tak ze záložní baterie s kapacitou 1600 Ah.

Maximální rychlost elektromobilu je přibližně 70 km/h, ovšem pro běžný provoz má být rychlost omezena na 40 km/h. Vůz je tedy skutečně vhodný akorát tak do města, i tam s ním ale můžete být spíše překážkou. V noci, nebo při nepříznivém počasí, dodává elektromotoru „štávu“ pouze baterie, v tomto případě je dojezd vozu přibližně 250 km, takže je velmi nepravděpodobné, že byste se v případě změny počasí nemohli dostat třeba zpátky domů.

Samostatnou kapitolou je zevnějšek, při jehož hodnocení nás napadá otázka, zda to návrháři skutečně mysleli vážně. Střecha byla totiž implementaci solárních panelů uzpůsobená skutečně unikátně a z profilu působí spíš jako žehlící prkno. Věříme však, že i tenhle originální vůz si své příznivce najde, podobně jako třeba SsangYong… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sunmotor Coupe DX
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků