Subdodávatelia pre žilinskú Kiu prichádzajú do Považskej Bystrice

Výhodne situovanú Považskú Bystricu, vzdialenú od novej fabriky cca 40 km, si vybrali dvaja kórejskí subdodávatelia pre žilinskú automobilku Kia ako miesto svojho budúceho pôsobenia. Spoločnosti Hanil E-Hwa a Dongil Rubber Belt Company sa tu chystajú preinvestovať spolu približne 40 miliónov Eur, čo je v prepočte cca 1,48 mld. Sk. Hanil E-Hwa bude pre Kiu vyrábať interiérové prvky, Dongil Rubber Belt Company bude v budúcnosti dodávateľom kaučuku pre iných subdodávateľov automobilky. Výroba v oboch fabrikách začne v júni tohto roku a prácu si v nich nájde 700-800 ľudí.

Ďalším subdodávateľom, ktorý si našiel miesto v Považskej Bystrici, je talianska spoločnosť Bonfiglioli. Jej zameraním je výroba prevodoviek, rozvodov a servomotorov. Čiastočné zahájenie výroby je v pláne už v máji, postupne sa bude výroba rozširovať a koncom budúceho roku bude v tejto fabrike zamestnaných 200-250 pracovníkov.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků