Myslím si, že se jedná o hodně dobré a zajímavé auto a zaslouží si, aby bylo v nabídce Subaru na českém trhu, i kdyby se ho prodalo jen pár kusů. Měl jsem možnost vyzkoušet si v nedávné minulosti Imprezu i Legacy. Líbí se mi, když na silnicích potkám i něco jiného než koncern a ještě více se mi líbí, když si takové auta mohu prohlédnout z blízka někde u pump nebo na parkovištích a ne abych viděl všude jen škodovky a VW, případně sem tam Fordy nebo něco korejského či francouzského...Zaujala mne informace ve Světě motorů č.49, kolik km se v Česku najezdí ročně se soukromými vozy:do 3000km 19%mezi 3000 a 5000 km 14%od 5000 do 10000km 26%mezi 10000 a15000km 23%a nakonce více než 15000 km 18%Z výše uvedeného si nemyslím, že by Češi neměli rádi cestování, a proto jezdí málo, ale důvodem je malá kupní síla (málo peněz na benzin,...) a z ní se odvíjející skutečnost, kterou jsem už i jinde v diskusích nazval dobou kamennou v oblasti automobilismu v Česku. Vysvětluje to též i to, že se ročně prodá v Česku na trhu o dost více dovezených různě starých ojetin nežo nových aut. Je asi zbytečné připomínat skutečnost, že v rodinách je naprostou výjimkou více provozovaných aut a zejména stav, že každý člen rodiny má své auto.Navíc "zvyk", že když auto v rodině, tak jedině Škoda, protože má nejlepší, nejlevnější a nejrozšířenější servis, nejlevnější a nejdostupnější náhradní díly a navíc se jedná o nejspolehlivější auto s nejlepšími užitnými vlastnostmi....atd., se projevuje v tom, že v roce 2016 se prodá cca 76000 aut této značky. I když se vyloučí firemní zákazníci, tak soukromých kupců značky Škoda je nejvíc. Vedle toho počet 923 prodaných vozů Subaru působí bohužel legračně... A ostatní japonské značky na tom nejsou o moc lépe. Vůbec se proto nedivím, že to pomalu Japonci v Česku "balí". Honda ukončila prodej nejdříve Legendu a potom Accordu. Toyota se s řadou svých modelů do Česka raději ani "neobtěžovala" ukázat.Z výsledků prodeje lze i vyčíst skutečnost, že Dacii se podařilo prodat 11000 aut a Hyundai, světe div se, dokonce skoro 20000 aut!!! Ukazuje to na sklutečnost, kterou jsem uvedl v úvodu příspěvku, že Češi toho najezdí málo, a proto i Dacia, i když je "méně kvalitní", tak zejména cenou přesvědčí, aby to "risknuli" a koupili. A proč ne? Když s Dacií budou jezdit 5000 km ročně, tak jim v pohodě vydrží při pečlivé péči a zacházení určitě 20 let. Podobně už s důvěrou usedají do vozů Hyundai, u kterých možná při rozhodování slyší na sedmiletou záruku. Rozhodně tato kategorie lidí ale nebude uvažovat ani o Subaru, stejně jako neuvažuje třeba o Volvu (o Porsche nemluvě).Možná, pokud by zkusily tyto značky vybudovat servisní síť se zaměřením na dobrý servis ojetin, je možné, že by časem získaly své zákazníky přes cenově dostupné ojetiny dovezené ze zahraničí. Když si někdo zvykne na ojeté Subaru, u kterého má provozně i cenově dostupný servis, tak proč by se jednou třeba nerozhodl koupit úplně nové Subaru, že?Já mohu závěrem příspěvku jen konstatovat, že jsem rád a děkuji osudu, že mi umožnil koupit si nové pořádné auto, které mne moc baví. Sice k "dokonalosti" má nějaké rezervy, ale pořád jsem za ně rád a uvědomuji si, že milion korun může za auto zaplatit jen výrazná menšina českých spoluobčanů. A tak, jako spoustu jiných, kteří se musí vzdát vysněného auta, tak i já se musím vzdát Panamery, na kterou finančně asi nikdy nedosáhnu.
To je přesné. V diskusích je to většinou o snech a představách, částečně se pak lidi chlubí firemními auty či auty koupenými s úlevami pro OSVČ.Jako fyzická osoba mající ráda auta, jsem dost finančně omezen. Když jsem počítal náklady při koupi nového auta, uvědomil jsem si, jaký je to luxus si koupit třeba střední třídu. Šel jsem do Subaru, ale bylo to zcela iracionální rozhodnutí, a to jen proto, protože jsem se dostal za ty desítky let práce do vyšší příjmové kategorie. Ale úplně chápu ostatní zaměstnance, když si to totiž v naší republice s našimi platy spočítají, vyjde jim auto velmi velmi drahé (stejné ceny aut, náhradních dílů, benzínu, servisu atd., ale třetinové nebo čtvrtinové platy oproti Německu).
Subaru už není tím, čím kdysi bývalo. Pohon 4x4 pořád excelentní, ale motory už na konkurenci ztrácí. A ty předpotopní interiéry, to je naprostá bída. Naprosto jim ujel vlak.
"předpotopní interiéry, to je naprostá bída" - rofl, je mi jasne, ze si posledne modely nevidel ani z dialky.
Sice jsem nedávno právě v Subaru byl,ale budiž. Bohatě stačí i fotka, co je u tohoto článku. Proto bych raději doporučil, abyste se Vy zašel podívat, jak má vypadat moderní interiér. A začněte třeba jen u japonské Mazdy, ať to nemáte daleko. Německé automobilky vynechejte raději úplně, byl by to pro Vás nejspíše příliš velký šok. Lhát si do kapsy, že Subaru umí udělat kvalitní a pěkný interiér, to opravdu není potřeba. Tahle auta mají jiné kvality.
Dyzajn je věcí vkusu každého soudruha. Subaru dělá interiéry funkční a to tak, že například sedačky po 250tkm vypadají tak, že bys řekl, že mají maximálně 100 a v čem je zásadní hodntoa - ani po tomro nájezdu nikde nic neklepe, nerezonuje, neskřípe a to ani v zimě ani v létě. POkud jis v Levorgu aspoň seděl, tak bys možná tvrdil něco jiného. Materiály jsou opravdu vysoce kvalitní, zpracování je takové, že konkretně Golf si o něm může nechat jen zdát.Vyjádřím se k Mazdě: jedak jsem měl 3MPS a jednka jsem loni měl zájem o M3. Co mě odradilo v první řadě, byl úděsný interiír s tím nádorem a nesmyly na něm zobrazovanými. Levorg je proti tomu luxusní třída. A Mazda 6 je na tom (hovořím o MY2015) stejně - žádný zázrak.No a když je o tom řeč, tak ztratím slovo o koncernu - slyv - ani grátis. (Audi A4).
čeče, ty už začínáš trpět stařeckou demencí...subaru dělalá interiery tak funkční, že skřípají a praskají po padesáti tisících jako škoda favorit z půjčovny, nevém jak aktuální, ale ještě v roce 2011 pobraly tolik krásy jako mitubishi lancer z roku 1990 a golf 3 dohromady. a to nemluvím o klasických asijských ojebech v cenách nd, jakože lambda sonda originál subaru 7.5 (denso), elektromagnetický ventil 4.5 (denso), a ty stejné věci na podobné, stejně staré evropské auto od bosche 2.2 a 1.25 tis.jo a co se týče sedačky, ono jestli to nebude tím, že vážíš tak 65kg...
Trubislave, kolik jis měl Subaru v životě? Schválně?
No, já měl do letošního roku Imprezu GX, r.v. 2001, celkem najeto téměř 300 tis., poslední roky jsem jí používal hlavně na práci a tahání přívěsu. Nikdy v interiéru nic nevrzalo a nepraskalo, ani v zimě a o kvalitě čalounění(i v kufru), funkčnosti ovládacích prvků apod. si může spousta i dnešních aut jen zdát. Design interiéru nebyl žádná extra třída, ale funkčnost, odolnost a materiály byly a stále jsou (otec má Forestera 2015) pořád na vrcholu..
"ještě v roce 2011" - posledne roky je to obrovska zmena.
Inu, nekdo ojizdi silnice, jinej ochmatava interier. B-]
Musím říct, že jsem si nedávno vybíral auto a byl jsem i v Subaru. Sice jen proto, že bylo hned vedle, ale interiér mě docela zklamal. V autě se chci cítit dobře, pokud už za něj vysolím takový prachy. Pohoda v interiéru a dobrý jízdní vlastnosti, to se přece nevylučuje. Naopak, pokrok, jaký udělala Mazda v modelu 6, ten je neskutečný. Podle mě jediná japonská značka, která dnes může konkurovat i Němcům. Viděl jsem taky nový Golf a dost mě ohromilo, kam se auta této třídy v interiéru posunula. Kvalita zpracování, materiály, všechno skvělé. Možná trochu nudné, ale preciznost VW upřít nejde.
V Mazde som sedel. Aj keď išlo o CX-3 ktoré som zvažoval pre manželku. Display na vrchu ju vyložene iritoval. Oveľa viac sa jej páčilo riešenie v CX-5 kde bol integrovaný. Okrem toho v CX-3(v CX-5 neviem) boli plasty dosť poddajne a mal by som obavy o ich rozviazanie po pár rokoch. Ale ovládač ala iDrive sa mi páčil. To ešte nemá ani mnoho Nemcov.V Golfa VII som mal z požičovne bez ovládačov na volante a ten kto takú kombináciu pustil na trh by mal visieť. Ergonomicky horší od toho je snáď už len Cactus.
Nestaci chodi do "Subaru" na kavicku, lebo evidentne si nevidel nic.Ked vyberiem porovnatelne modely:http://www.subaruslovakia.sk/modely/forester/interier-... ... http://www.subaruslovakia.sk/uploads/tx_templavoila/vo... ... vshttp://www.mazda.sk/nase-modely/mazdacx-5/fea... ... Nevidim ziadny rozdiel.Strata casu.
Nesouhlasím a nevěřím, že jsi seděl třeba v nové M6. Mimochodem, nová CX5 má velmi podobný interiér jako M6. Já v Subaru Forester seděl a ta fotka, co jsi sem dal, neskutečně klame. Skutečnost je daleko horší. Levné materiály i zpracování.Tahle fotka taky klame, ale v opačném slova smyslu. Ve skutečnosti je to ještě lepší:http://www.jdpower.com/sites/default/files/legac... ...
A len poznamka, pre mna je tablet zapichnuty do palubovky (nezavisle od znacky) natolko hnusna vec, ze toto mi nevynahradia ziadne materialy.
Ok, je mi to jedno. Ja vo Foresteri sedim kazdy den a nic mi tam nevadi z hladiska dizajnu a materialov.
Takový Opel na tom s kvalitou není moc dobře. Teď mne kamarádka svezla 8let starým Foresterem a oproti mojí roční Merivě to byl koncert ticha.
Design je subjektívna vec. Ale písaním o kvalite si dokázal, že tvoja skúsenosť končí pri omatávani plastov. Mal som jednu Imprezu a daval som jej zabrať aj mimo asfalt, ale ani v 8 ročnom aute sa nikdy neozvalo žiadne vrzganie. U niektorých aut aj Nemeckých ho máš už cestou z predajne vid napríklad Opel.No a stredový panel na obrázku sa mi nepáči, ale ten v Levorgu by som bral hneď. Móda prilepeného tabletu ma nejak neoslovila. Subaru ma displej vysoko, ale nie je tam navyše.Prístrojovka a volant je bez chyby a som rád, že ešte existujú auta, kde sú dva analógové budíky a nie rôzne dizajnové úlety,
Subaru jsou odpadky a mel by se tu zakázat jejich prodej.
Že by závistivej a Subaru nepolíbenej fanda koncernu? :-D
Pro zákazníky v čr není subaru zajímavé. To je realita. Kvůli tomu stáhli imprezu z prodeje. Prostě se neprodávala. Fandové exhibují na netu, ale nekupují.....
Na jednu stranu je to dobře, protože se z toho nestane snadno tuctovka stojící na každém rohu, na druhou stranu je to škoda, protože mnozí ani netuší o jaký cestovní komfort za každého počasí přicházejí. Ale je to spíše i tím, že ceny nejsou pro našince moc přívětivé.
Je škoda, že pro Subaru není ČR zajímavý trh. Přitom nová Impreza v Japonsku začíná už někde kolem 440tkč, aspoň co jsem četl na jiném webu. Levorg je u nás poněkud předražený, i když má naprosto úžasný podvozek. Moje Legacy bude muset holt ještě nějakou dobu vydržet, protože si už nedovedu představit jezdit s něčím jiným než se Subaru.
V Německu začíná Impreza na 500t Kč.
Otazka je, co to znamena pro ceske ceny, nekdy jsou u nas a v Nemecku podobne, jindy je tam celkem velky rozdil a to i pri podobne vybave. Pokud se podivam treba na Subaru Levorg, tak ten u nas stoji 724000 Kc a v Nemecku 29990 EUR (cca 810000 Kc), v bou pripadech se vybava jmenuje Trend a na prvni pohled jsem nenasel zadne zasadni rozdily. Mne osobne se Impreza celkem libi, ale je otazka, jake ma sance u nas uspet, drive to prilis uspesny model nebyl a to navic starsi statistiky udavaji obycejnou Imprezu a WRX STI dohromady. Uvidime, treba budu prijemne prekvapen.
No lenze v Nemecku je bezne, nielen u aut, cenu nadsadit a potom dat zlavu napr. 20 percent, takze ked to robia vsetci, musi aj subaru a nakoniec tam moze realne stat presne tolko co v CR...
Pokud by u nás Subaru nabízelo Levorga s 218kW dvoulitrem jako v Japnsku, tak by mu cenu i CVT jistě odpustilo mnohem více zákazníků. Takhle člověk dostane za prémiovou cenu solidní auto se skvělými jízdními vlastnostmi, které řidiči neustále připomíná, že bylo stavěné pro mnohem silnější motor :-(
Njn a do EU by mohol zase zacat dovazat novy Outback 3,6R a mam nove auto, takto fakt netusim ake dalsie nove auto si kupim
nechapem cloveka, ktory dal mojmu prispevku minusku. To akoze neschvaluje moj vyber auta ? :-D:-D:-D
Problém prodeje Subaru v ČR se jmenuje společnost Emil Frey, jinak není možné, že i přes zdecimovaný kurz Kč/ EUR intervencemi ČNB vyjde Levorg na Slovensku levněji o 20 000,-Kč, takže já budu příští rok nakupovat v Žilině!
Tych problemov je viac:- dost drahe- predpotopna spotreba- cvt- povest nemastneho neslaneho dizajnu interieru a exterieru- konfigurovatelnost a pod.Napr. predavat kombi nizsej strednej triedy za vyse 28000 !!! EUR je zly vtip, ked sa k tomu prida CVT a motor, co realne zerie cez 8 litrov, no cuduj sa svete, ze nerobia velke predaje...
Ani Octavia RS nemá takový podvozek a brzdy, jak o kombi střední třídy Levorg, a stojí více. Ano, Subaru preferuje jiné hodnoty, to suhlasím, ale to neznamená že jiný = špatný.
Pokud rezim sport "funguje", tak jak na odkazovanem videu, tak to skvely podvozek a brzdy v ocich mirne sportovnejsich ridicu jen stezi zachrani. A je otazkou, zda klidny ridic, kteremu nevadi nekolika sekundova prodleva pri seslapnuti plynu, voli na zaklade podvozku a brzd.
Doporučuju se projet v několika koncernových vozech (FABIA apod.). Jejich prodleva na křižovatce při rozjezdu je téměř smrtelná.
V tom pripade by sportovneji zalozeneho ridice nemela zaujmout ani koncernova auta, nastesti existuje pomerne siroka nabidka znacek a modelu a urcite se daji najit auta, ktera nejsou tak problematicka. Osobne se ale nedomnivam, ze trosku sportovne ladene modely jako Octavia RS, Golf GTI nebo Leon Cupra maji tak zasadni problem s reakcemi na plyn jako ma Levorg na predchozim videu.
Prosimte, Levorg si nikdy nekupuj. Na to jsi prilis sportovni. Z tri sekundove prodlevy by jsi si neustale menil spodky. A mame my ostatni zapotrebi na odpocivadlech cumet na chlapa s osratou holou riti? B-]
:-DNebojte, pokud bych si mel koupit neco od Subaru, tak to Levorg nejspis nebude a to celkem bez ohledu na jeho "bleskove" reakce.
Co vám brání si to u Subaru sám projet? Nejlepší recenze je vlastní zkušenost.
Co si budem nalhavat, nezajima me to az tolik, abych hledal pujcovnu, kde ho maji nebo otravoval nejakeho majitele Levorga, aby mi ho pujcil. Je to jen moje domnenka, ze clovek, ktery chce svizny automat nebude spokojen s autem, kde si mezi slapnutim na plyn a reakci muze skocit na kafe :-) Na druhou stranu, kdyby se nejakym nedopatrenim stalo, ze budu shanet velkeho kombika, tak si urcite zkusim u Subaru dojednat predvadeci jizdu.
Lec to vetsinu ofcanu Cech, Moravy, Slovenska a Slezska vubec nezajima. Voni jim totiz marketingovi aparatcici z vlkohradu immer vymejvaji mozky.Za mne je to jedine dobre. To se pak 'netradicni' znacky musej fakt snazit, aby prodaly vubec neco. Clovek pak muze dojit k hodne dobrymu autu za prima cenu. A potom, ze vostatni jezdej sragolama, je mi prd. B-]
- dost drahe ... no problem- predpotopna spotreba ... no problem- cvt ... vyhoda- povest nemastneho neslaneho dizajnu interieru a exterieru ... ano, je to jen povest- konfigurovatelnost a pod. ... vyhoda; kdo ma cas a chut tejdny ladit konfiguraci, tady je vse v zakladu
Za mě, sem s tím. Chrochták musí v EU bohužel být, vzhledem k mentalitě evropanů. Subo má k dispozici pouze objem 2 litry a to bude vzhledem k pořizovacím nákladům a servisním úkonům pro spoustu lidí nekousnutelné. Kdo bude chtít, respektive nechtít kvedlat, má k dispozici pouze CVT. A byť ji má Subaru jednu z nejvypiplanějších, není to dle mé zkušenosti to, po čem bych toužil. Samozřejmě pro spoustu lidí to problém nebude.
CVT vubec neni problem. Toho neustale proklamovaneho 'skutroveho efektu' jsem si nejak nevsiml. Mozna proto, ze nejsem zrovna 'zavodnik'. :-P
Problém není, ale pro klidného řidiče.Čas asi 6 minuthttps://www.youtube.com/watch...
Tu recenziu som videl a vyskusam si to na Foresterovi (atmo.), pretoze si na take spravanie CVT nepamatam.Ci to nie je kombinaciou turba a CVT.
Tak som som to konecne vyskusal. Nezavisle od S/I rezim je reakcia okolo pol sekundy.Forester 2.0 atmosfericky.Takze podozrievam stale tu kombinaciu RJ s turbom a CVT je v tom uplne nevinne.
Když jsi to viděl, tak víš, že to není atmosféricky motor, jak píšeš. Motor nemá vliv na chování převodovky, že blbě řadí. A také jsi tam měl tlačítko sport?
Preco by mal mat motor vplyv na radenie ? No pretoze turbomotory maju inu charakteristiku a iny priebeh krutiaceho momentu ako atmosfericke, co musi riadacia jednotka pri radeni zohladnovat. Prevodovka neradi blbo, CVTcko radi uplne okamzite (pri manualnom radeni), problem je inde a nie v prevodovke.
Ono CVT radi? Wow! :-D
To je prekvapenie, co ?
A ne? Znám pricip CVT, vím, že je to plynulé, zkrátka variátor. Převodovka má předvolené stupně pro "ruční" řazení. Pokud chceš tu změnu převodu nazvat jinak, nikdo ti trhat hlavu nebude. Třeba si poslechni, jak tomu říká redaktor v testu, snad ti to pomůže příště nepsat hloupé příspěvky, například "podřazení" čas 6:55. :-P
Je hezke, ze kdyz uz znas princip, narokujes si pravo diktovat nazvoslovi. To aby pak snad konstrukteri variatoru zrejme meli pravo rozpoutat 3. svetovou.Prosim pekne, co a kam se v tom variatoru radi?
Ještě dodatek, prosím, abys napsal všem redaktorům, že nemají používat slova, u variátoru, převodovka, řazení, převod, podřazení, přeřazení, převodové stupně, neboť ty víš jak je to správně. Pro začátek tady máš několik tipů, kde můžeš všem vynadat.http://play.iprima.cz/autosalon/autosalon/autos... ... (vím, tam jsou samí komedianti)https://www.youtube.com/watch... (já vím, to jsou jen zaostalí cizinci, Slováci mi prominou)http://www.topspeed.sk/test-subaru-levorg-gt-s/1... ... (dovolili si napsat v textu "prevodovka CVT Lineartronic s nastavenými 7 prevodmi", zase ti cizinci)http://www.auto.cz/test-subaru-levorg-1-6-gt... ... (Tady je těch prohřešků přehršel, to je alespoň na dva roky na tvrdo)http://www.autorevue.cz/test-subaru-levorg-16-gt-... ... (tady jsou také pěkni haj*li, také používají nevhodný slovník)Závěrem bych tě chtěl poprosit, ať nám tady napíšeš několik vět, vyjádři se větami z testů, co vlastně to "zařízení" dělá za jízdy, jak se chová. To víš, také se chci občas zasmát.;-)
Hm, umíš číst? Pochybuji.
Nektorym ludom sa pomoct jednoducho neda. Niektori ludia su vsetci magori.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.