Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

Značka Subaru se ve Frankfurtu prezentuje premiérou sériové verze dlouho slibovaného crossover s označením XV.

Zatímco dosavadní model XV (testovali jsme ve verzi Subaru Impreza XV 2,0 D) byl jen oplastovanou Imprezou, tentokrát jde o samostatnou modelovou řadu. Vychází ze studie Subaru XV Concept představené letos na autosalonu v Šanghaji a na trhu kompaktních crossoverů hodlá zaútočit třeba proti vozům Nissan Qashqai. Novinka stojí na základě modelu Impreza, ovšem vyznačuje se zvýšeným podvozkem se světlou výškou bezmála 220 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento kompaktní crossover je 4 450 mm dlouhý, 1 780 široký a 1 570 mm vysoký a v Evropě se bude prodávat s jedním vznětovým a dvěmi zážehovými čtyřválci. Pardon, BOXERY! Základem bude zážehová jednotka s objemem 1,6 l, která by se měla v Evropě stát jediným motorem pro Imprezu budoucí generace (!), jež dosahuje výkonu 114 koní (84 kW) a točivého momentu 150 Nm. K dispozici bude v kombinaci s pětistupňovou manuální a bezstupňovou automatickou převodovkou CVT Lineartronic. S „manuálem“ má zrychlovat z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosahovat rychlosti 179 km/h a průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Variantou pro náročnější bude obdobně střižený „dvoulitr“ s výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 196 Nm. Kromě převodovky CVT bude k mání také manuální „šestikvalt“, s nímž Subaru XV zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 s a vyvine rychlost 187 km/h. Dvoulitrový diesel disponuje shodným výkonem, ale točivým momentem 350 Nm. Dodáván bude pouze s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, při průměrné spotřebě 5,6 l/100 km dosáhne rychlosti 198 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 s.

Samozřejmostí je standardně dodávaný trvalý, „symetrický“ trvalý pohon všech kol. A zdá se, že se noví majitelé vozů Subaru XV nevyhnou soustavě start/stop…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků