Subaru XV: Impreza jako crossover přijíždí

Značka Subaru se ve Frankfurtu prezentuje premiérou sériové verze dlouho slibovaného crossover s označením XV.

Zatímco dosavadní model XV (testovali jsme ve verzi Subaru Impreza XV 2,0 D) byl jen oplastovanou Imprezou, tentokrát jde o samostatnou modelovou řadu. Vychází ze studie Subaru XV Concept představené letos na autosalonu v Šanghaji a na trhu kompaktních crossoverů hodlá zaútočit třeba proti vozům Nissan Qashqai. Novinka stojí na základě modelu Impreza, ovšem vyznačuje se zvýšeným podvozkem se světlou výškou bezmála 220 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento kompaktní crossover je 4 450 mm dlouhý, 1 780 široký a 1 570 mm vysoký a v Evropě se bude prodávat s jedním vznětovým a dvěmi zážehovými čtyřválci. Pardon, BOXERY! Základem bude zážehová jednotka s objemem 1,6 l, která by se měla v Evropě stát jediným motorem pro Imprezu budoucí generace (!), jež dosahuje výkonu 114 koní (84 kW) a točivého momentu 150 Nm. K dispozici bude v kombinaci s pětistupňovou manuální a bezstupňovou automatickou převodovkou CVT Lineartronic. S „manuálem“ má zrychlovat z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosahovat rychlosti 179 km/h a průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Variantou pro náročnější bude obdobně střižený „dvoulitr“ s výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 196 Nm. Kromě převodovky CVT bude k mání také manuální „šestikvalt“, s nímž Subaru XV zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 s a vyvine rychlost 187 km/h. Dvoulitrový diesel disponuje shodným výkonem, ale točivým momentem 350 Nm. Dodáván bude pouze s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, při průměrné spotřebě 5,6 l/100 km dosáhne rychlosti 198 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 s.

Samozřejmostí je standardně dodávaný trvalý, „symetrický“ trvalý pohon všech kol. A zdá se, že se noví majitelé vozů Subaru XV nevyhnou soustavě start/stop…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků