TEST Subaru XV 2.0i-E Executive+ MY21: Do města, na pole, do lesa i do bahna

Japonský crossover Subaru XV je vůz mnoha kvalit, ale zároveň i kompromisů. Automobilka se jej snaží neustále vylepšovat a nyní nám tak předkládá tu nejčerstvější várku inovací zabalenou do nejvyšší výbavy Executive+.
Radosti
Brilantně naladěný podvozek
Skvělé řízení
Přehledný interiér
Bohatá výbava
Starosti
Vyšší spotřeba dvoulitru
Dynamikou neoslní
Malá nádrž na palivo
8  /10

Trocha make-upu a nová piha

Designových změn si na první pohled všimnou snad jen praví subaristé, ale pokud k nim nepatříte, pomůžu vám. Stříbrné plasty v předním nárazníku okolo mlhovek jsou menší, tvarované do písmene L, čelní maska má jiný design a lehce se ladil i vzhled disků, což je vidět i na našem hybridním dvoulitru s osmnáctkami.

Ta největší novinka vás ale asi už praštila do očí: nový lak žlutá perleť, kterému v nabídce sekunduje ještě modrá perleť. Pro odhalení dalších změn už se musíte trochu přikrčit. Pod znakem v přední masce najdete malou kameru. Ta slouží k funkci systému Front View Monitor, která promítá obraz na displej uprostřed palubní desky. Můžete si tak pomoct s parkováním a vjížděním do nepřehledných křižovatek.

Tvůrci si dali záležet na kvalitním obrazu z kamery, který se dá srovnat s kvalitou parkovací kamery. Jinak jde o staré dobré Subaru XV se vším, co na něm máme rádi, včetně funkce asistenta dálkových světel s natáčením do zatáček, které funguje současně s točením volantu, bez latence.

Organizovaný chaos

Každý, kdo si poprvé sedne za volant Subaru XV či Impreza, bude asi pěkně vykulený. Jen na volantu je šestnáct tlačítek a dva kolébkové přepínače a kamkoliv jinam se řidič podívá, tam je nějaké tlačítko. Prvních pár dní vám z toho asi půjde hlava kolem, ale časem si tak zvyknete, že vás jakákoliv dotyková plocha v jiném autě rozohní. Tlačítka jsou navíc skvěle zpracovaná, až na výjimku, kterou je panel pod infotainmentem. Knoby na ovládání hlasitosti a ladění rádia jsou sice v pořádku, ale tlačítka mezi nimi jsou dost chabá, uvolněná a působí lacině. Dále budete asi vyjevení, jak skvělý výhled do všech stran a přehled o rozměrech vozu máte.

Pozornosti neunikne ani vzdušnost na všech sedadlech. Se svými 183 centimetry se všude vejdu s dostatečnou rezervou na hlavu, to samé vzadu před koleny. V naší nejvyšší výbavě Executive+ je pak sedadlo řidiče elektricky nastavitelné a potěší i panoramatické střešní okno.

Novinek v interiéru je poskrovnu, viditelné je vlastně jenom nové prošívání a tlačítko View na volantu, které aktivuje zmíněnou přední kameru. Asi nejdůležitější novinkou je rozšíření funkcí do terénu, kdy si XV přebírá aktuální režim X-Mode od větších modelů Outback a Forester. Neovládá se otočným kolečkem, ale tlačítky na středové konzole.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Diskuze (21) Další článek: Jeepy Renegade a Compass e-Hybrid mají nový hybridní motor. Má nízkou spotřebu i bez kabelu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Škoda Karoq na Heureka.cz