Subaru WRX STI: Nová generace se známou technikou

Subaru WRX STI: Nová generace se známou technikou
Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie

Líbí se vám Subaru WRX STI? Máme dobrou zprávu, nová generace bude do jisté míry lepší, ale technika zůstane velmi podobná tomu, co známe z aktuálního dosluhujícího vydání. Základem je přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2,5 litru řady EJ (ne FB), který nabídne maximální výkon 305 koní při 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou, v autě najdeme také známý systém SI-DRIVE. Na názvech a funkci jednotlivých režimů se nic nemění.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Pohon všech kol je v tomto případě povinnost. Navzdory nabízejícím se alternativám v podobě nějaké mezinápravové spojky zůstali inženýři u klasiky v podobě mezinápravového diferenciálu DCCD, takže si i v nové generaci bude řidič moci nastavit jeho chování. Standardní rozdělení je 41/59. Na obou nápravách pak najdeme samosvorné diferenciály.

Sečteno a podtrženo, v podstatě známá technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tužší, nová karoserie slibuje lepší aerodynamiku. Řízení nově nabídne 2,5 otáčky mezi krajními polohami namísto 2,8. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, která lze nahradit devatenáctkami. Právě ty dostane jako standard úvodní Launch Edition limitovaná na 1000 kusů. Kola budou zlatá, karoserie lakovaná v modré barvě.

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Celkově měří nové STI 4595 mm na délku, 1795 mm na šířku a 1475 mm na výšku. Rozvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupující vydání má rozměry 4580 x 1795 x 1470 mm, rozvor náprav je o 25 mm kratší.

Jak se dalo očekávat, interiér půjde ve stopách nově příchozích modelů typu XV nebo Forester. Na místo tvrdých plastů se stěhují plasty měkčené, nechybí vyhřívaná sportovní sedadla nebo dotyková obrazovka o velkosti 6,1 palce.

Evropské provedení se představí na autosalonu v Ženevě, na našem trhu by se japonská sportovní novinka mohla ukázat ještě v prvním pololetí.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků