Subaru WRX STI: Nová generace se známou technikou

Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie

Líbí se vám Subaru WRX STI? Máme dobrou zprávu, nová generace bude do jisté míry lepší, ale technika zůstane velmi podobná tomu, co známe z aktuálního dosluhujícího vydání. Základem je přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2,5 litru řady EJ (ne FB), který nabídne maximální výkon 305 koní při 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou, v autě najdeme také známý systém SI-DRIVE. Na názvech a funkci jednotlivých režimů se nic nemění.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Pohon všech kol je v tomto případě povinnost. Navzdory nabízejícím se alternativám v podobě nějaké mezinápravové spojky zůstali inženýři u klasiky v podobě mezinápravového diferenciálu DCCD, takže si i v nové generaci bude řidič moci nastavit jeho chování. Standardní rozdělení je 41/59. Na obou nápravách pak najdeme samosvorné diferenciály.

Sečteno a podtrženo, v podstatě známá technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tužší, nová karoserie slibuje lepší aerodynamiku. Řízení nově nabídne 2,5 otáčky mezi krajními polohami namísto 2,8. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, která lze nahradit devatenáctkami. Právě ty dostane jako standard úvodní Launch Edition limitovaná na 1000 kusů. Kola budou zlatá, karoserie lakovaná v modré barvě.

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Celkově měří nové STI 4595 mm na délku, 1795 mm na šířku a 1475 mm na výšku. Rozvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupující vydání má rozměry 4580 x 1795 x 1470 mm, rozvor náprav je o 25 mm kratší.

Jak se dalo očekávat, interiér půjde ve stopách nově příchozích modelů typu XV nebo Forester. Na místo tvrdých plastů se stěhují plasty měkčené, nechybí vyhřívaná sportovní sedadla nebo dotyková obrazovka o velkosti 6,1 palce.

Evropské provedení se představí na autosalonu v Ženevě, na našem trhu by se japonská sportovní novinka mohla ukázat ještě v prvním pololetí.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků