Subaru WRX STI: Nová generace se známou technikou

Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie

Líbí se vám Subaru WRX STI? Máme dobrou zprávu, nová generace bude do jisté míry lepší, ale technika zůstane velmi podobná tomu, co známe z aktuálního dosluhujícího vydání. Základem je přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2,5 litru řady EJ (ne FB), který nabídne maximální výkon 305 koní při 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou, v autě najdeme také známý systém SI-DRIVE. Na názvech a funkci jednotlivých režimů se nic nemění.

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Pohon všech kol je v tomto případě povinnost. Navzdory nabízejícím se alternativám v podobě nějaké mezinápravové spojky zůstali inženýři u klasiky v podobě mezinápravového diferenciálu DCCD, takže si i v nové generaci bude řidič moci nastavit jeho chování. Standardní rozdělení je 41/59. Na obou nápravách pak najdeme samosvorné diferenciály.

Sečteno a podtrženo, v podstatě známá technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tužší, nová karoserie slibuje lepší aerodynamiku. Řízení nově nabídne 2,5 otáčky mezi krajními polohami namísto 2,8. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, která lze nahradit devatenáctkami. Právě ty dostane jako standard úvodní Launch Edition limitovaná na 1000 kusů. Kola budou zlatá, karoserie lakovaná v modré barvě.

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Nová generace Subaru WRX STI se představuje v celé své „kráse“

Celkově měří nové STI 4595 mm na délku, 1795 mm na šířku a 1475 mm na výšku. Rozvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupující vydání má rozměry 4580 x 1795 x 1470 mm, rozvor náprav je o 25 mm kratší.

Jak se dalo očekávat, interiér půjde ve stopách nově příchozích modelů typu XV nebo Forester. Na místo tvrdých plastů se stěhují plasty měkčené, nechybí vyhřívaná sportovní sedadla nebo dotyková obrazovka o velkosti 6,1 palce.

Evropské provedení se představí na autosalonu v Ženevě, na našem trhu by se japonská sportovní novinka mohla ukázat ještě v prvním pololetí.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků