Subaru WRX přichází jako ostrá verze konceptu Levorg

Autosalon v Los Angeles znamenal pro automobilku Subaru hned několik premiér. Tou skoro určitě nejzajímavější je nové WRX, které už je připraveno k prodeji americkým zákazníkům. Namísto původní dva-pětky byl použit přeplňovaný dvoulitrový boxer DIT s maximálním výkonem 268 koní dostupným při 5600 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm.

Sériové Subaru WRX vyzrazeno, je mnohem ošklivější než koncept

Sériové Subaru WRX vyzrazeno, je mnohem ošklivější než koncept

První američtí zájemci si budou moci vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo bezstupňovým Lineartronicem. Jak tomu je u Subaru zvykem, na volbě převodovky závisí také varianta pohonu všech kol. Manuál má mezinápravový diferenciál, automat pak spojku.

Subaru WRX měří na délku 4595 mm, široké je 1795 mm a vysoké 1475 mm. Rozvor náprav nabídne 2650 mm, což je mimochodem totožná hodnota, se kterou pro změnu do Tokia dorazil jiný koncept. Jeho název je Levorg a jak už asi tušíte, oba automobily vycházejí ze stejného základu. Ostatně i Levorg bude mít přeplňovaný dvoulitr, a to dokonce o výkonu až 300 koní.

Nové Subaru Levorg má po premiéře. Objednat si ho můžete od 4. ledna

Nové Subaru Levorg má po premiéře. Objednat si ho můžete od 4. ledna

Subaru WRX i Levorg už jsou prakticky hotovými automobily. První zamíří brzy na americký trh, druhý se začne prodávat v Japonsku. Jak to bude s Evropou, to se zatím ještě neví. Dřív než za rok se k nám ale ani jedna novinka pravděpodobně nepodívá. Stejně tak není jisté, kolik výkonu zůstane přeplňovanému dvoulitru po náletu evropských emisních norem. Uvidíme.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků