Subaru WRX přichází jako ostrá verze konceptu Levorg

Autosalon v Los Angeles znamenal pro automobilku Subaru hned několik premiér. Tou skoro určitě nejzajímavější je nové WRX, které už je připraveno k prodeji americkým zákazníkům. Namísto původní dva-pětky byl použit přeplňovaný dvoulitrový boxer DIT s maximálním výkonem 268 koní dostupným při 5600 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm.

Sériové Subaru WRX vyzrazeno, je mnohem ošklivější než koncept

Sériové Subaru WRX vyzrazeno, je mnohem ošklivější než koncept

První američtí zájemci si budou moci vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo bezstupňovým Lineartronicem. Jak tomu je u Subaru zvykem, na volbě převodovky závisí také varianta pohonu všech kol. Manuál má mezinápravový diferenciál, automat pak spojku.

Subaru WRX měří na délku 4595 mm, široké je 1795 mm a vysoké 1475 mm. Rozvor náprav nabídne 2650 mm, což je mimochodem totožná hodnota, se kterou pro změnu do Tokia dorazil jiný koncept. Jeho název je Levorg a jak už asi tušíte, oba automobily vycházejí ze stejného základu. Ostatně i Levorg bude mít přeplňovaný dvoulitr, a to dokonce o výkonu až 300 koní.

Nové Subaru Levorg má po premiéře. Objednat si ho můžete od 4. ledna

Nové Subaru Levorg má po premiéře. Objednat si ho můžete od 4. ledna

Subaru WRX i Levorg už jsou prakticky hotovými automobily. První zamíří brzy na americký trh, druhý se začne prodávat v Japonsku. Jak to bude s Evropou, to se zatím ještě neví. Dřív než za rok se k nám ale ani jedna novinka pravděpodobně nepodívá. Stejně tak není jisté, kolik výkonu zůstane přeplňovanému dvoulitru po náletu evropských emisních norem. Uvidíme.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků