Subaru WRX, nástupce rychlé Imprezy, dorazí do půl roku. Bude i STi

Generační obměna sportovních modelů Subaru slibuje přinést více stylu a luxusu, ale zachovat nezmenšený zážitek z jízdy.
Subaru WRX, nástupce rychlé Imprezy, dorazí do půl roku. Bude i STi

To je rychlost. Koncept Subaru WRX, který japonská automobilka poprvé ukázala teprve letos na jaře, se změní v sériovou realitu už v prvním čtvrtletí roku 2014. V rozhovoru pro magazín Motoring to prozradil šéf australského zastoupení Subaru Nick Senior.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Subaru WRX má karoserii čtyřdveřového sedanu s nízkou střechou

Subaru WRX v produkční podobě má být údajně odhaleno už příští měsíc na autosalonu v Los Angeles. Senior slíbil, že novinka nabídne zážitek z jízdy, který bude korespondovat s odkazem dosavadních rychlých Subaru – ale přidá něco navíc. „Už jsem měl šanci se s ním projet a myslím, že nezklame žádného z našich dosavadních zákazníků,“ řekl. „Myslím ale, že osloví i nové zákazníky.“

Nové Subaru WRX by totiž mělo mít interiér působící výrazně luxusnějším dojmem, než je u dnešní produkce značky zvykem, a také moderní zábavní a komunikační výbavu. „Určitě nikdo nechce otupit dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že jako celek nové auto zaujme mnohem širší publikum,“ dodal Senior.

Během rozhovoru také potvrdil, že bude následovat i vrcholná verze STi, ačkoliv některé spekulace z poslední doby naznačovaly opak. A dokonce by to nemuselo trvat dlouho. Zatímco dřív se na novou verzi rychlého Subaru čekalo asi půldruhého roku, Senior zmínil „nanejvýš dva měsíce“. WRX i STi by tak mohly být v prodeji ještě před letními prázdninami 2014 – přinejmenším v Austrálii.

Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Značka Subaru po odchodu z automobilových soutěží na nejvyšší úrovni stále hledá svoji identitu. Její crossoverům se poměrně daří doma v Japonsku, v Severní Americe i právě v Austrálii, ale sportovní Impreza WRX a WRX STi působí už poněkud vyčpěle.

Zespoda na ně dorážejí praktické, úsporné a mnohdy neuvěřitelně rychlé ostré hatchbacky, zatímco z druhé strany přibývá stále širší nabídka sportovně laděných sedanů a kombi nejen od prémiových výrobců. Nová generace rychlých Subaru nemůže mít za cíl nic menšího než vrátit značku na výsluní sportovních aut.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků