Subaru WRX, nástupce rychlé Imprezy, dorazí do půl roku. Bude i STi

Generační obměna sportovních modelů Subaru slibuje přinést více stylu a luxusu, ale zachovat nezmenšený zážitek z jízdy.
Subaru WRX, nástupce rychlé Imprezy, dorazí do půl roku. Bude i STi

To je rychlost. Koncept Subaru WRX, který japonská automobilka poprvé ukázala teprve letos na jaře, se změní v sériovou realitu už v prvním čtvrtletí roku 2014. V rozhovoru pro magazín Motoring to prozradil šéf australského zastoupení Subaru Nick Senior.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Subaru WRX má karoserii čtyřdveřového sedanu s nízkou střechou

Subaru WRX v produkční podobě má být údajně odhaleno už příští měsíc na autosalonu v Los Angeles. Senior slíbil, že novinka nabídne zážitek z jízdy, který bude korespondovat s odkazem dosavadních rychlých Subaru – ale přidá něco navíc. „Už jsem měl šanci se s ním projet a myslím, že nezklame žádného z našich dosavadních zákazníků,“ řekl. „Myslím ale, že osloví i nové zákazníky.“

Nové Subaru WRX by totiž mělo mít interiér působící výrazně luxusnějším dojmem, než je u dnešní produkce značky zvykem, a také moderní zábavní a komunikační výbavu. „Určitě nikdo nechce otupit dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že jako celek nové auto zaujme mnohem širší publikum,“ dodal Senior.

Během rozhovoru také potvrdil, že bude následovat i vrcholná verze STi, ačkoliv některé spekulace z poslední doby naznačovaly opak. A dokonce by to nemuselo trvat dlouho. Zatímco dřív se na novou verzi rychlého Subaru čekalo asi půldruhého roku, Senior zmínil „nanejvýš dva měsíce“. WRX i STi by tak mohly být v prodeji ještě před letními prázdninami 2014 – přinejmenším v Austrálii.

Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Značka Subaru po odchodu z automobilových soutěží na nejvyšší úrovni stále hledá svoji identitu. Její crossoverům se poměrně daří doma v Japonsku, v Severní Americe i právě v Austrálii, ale sportovní Impreza WRX a WRX STi působí už poněkud vyčpěle.

Zespoda na ně dorážejí praktické, úsporné a mnohdy neuvěřitelně rychlé ostré hatchbacky, zatímco z druhé strany přibývá stále širší nabídka sportovně laděných sedanů a kombi nejen od prémiových výrobců. Nová generace rychlých Subaru nemůže mít za cíl nic menšího než vrátit značku na výsluní sportovních aut.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků