Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Koncepční studie Subaru WRX není úplně horkou novinkou. K vidění byla už na jaře na autosalonu v New Yorku, ale dnes je to poprvé, co máme možnost prohlédnout si ji také ve staré dobré Evropě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKřiklavě žlutozené doplňky se na sériový model nedostanou. Doufáme.

Podle svého výrobce je WRX ukázkou možné podoby příští generace sportovního modelu, který definitivně přestane být „vytuněnou Imprezou“. Dává to smysl. Kult ostré Imprezy se zrodil, rozkvetl a uvedl spolu s angažmá automobilky v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Dnes už Subaru nepotřebuje homologovat soutěžní speciály, ale zákazníci po něm stále chtějí sportovní auta. Tak proč nezačít s nepopsaným listem papíru?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Subaru WRX naživo vypadá širší a nižší než na fotografiích a přestože tvar masky chladiče vám může oprávněně připomínat „tvář“ Audi, celek je velmi originální. Nepodobá se žádnému jinému autu a zejména ne dosavadním Imprezám, což si dovolíme označit za pozitivum.

Nepřehlédnutelný „hřeben“ difuzoru svědčí o tom, že velká zadní křídla vyšla z módy už i v Tokiu, kde vedení automobilky se souhvězdím Plejád ve znaku sídlí. I v tom lze vlastně spatřovat symbolické rozloučení za érou rallye. 

Dramatické sportovní křivky auta výborně vynikají v laku WR Blue Pearl III, který je variací na někdejší slavné modré odstíny Subaru. Kovaná kola BBS RI-D mají průměr dvacet palců.

Subaru zatím nedospělo do fáze, kdy by se odhodlalo prozradit něco o specifikaci hnacího řetězce, takže máte volný prostor pro spekulace. Plochý šestiválec by byl příjemným překvapením, ale domníváme se, že přinejmenším v evropské specifikaci dostane WRX přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l.

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků