Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Koncepční studie Subaru WRX není úplně horkou novinkou. K vidění byla už na jaře na autosalonu v New Yorku, ale dnes je to poprvé, co máme možnost prohlédnout si ji také ve staré dobré Evropě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKřiklavě žlutozené doplňky se na sériový model nedostanou. Doufáme.

Podle svého výrobce je WRX ukázkou možné podoby příští generace sportovního modelu, který definitivně přestane být „vytuněnou Imprezou“. Dává to smysl. Kult ostré Imprezy se zrodil, rozkvetl a uvedl spolu s angažmá automobilky v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Dnes už Subaru nepotřebuje homologovat soutěžní speciály, ale zákazníci po něm stále chtějí sportovní auta. Tak proč nezačít s nepopsaným listem papíru?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Subaru WRX naživo vypadá širší a nižší než na fotografiích a přestože tvar masky chladiče vám může oprávněně připomínat „tvář“ Audi, celek je velmi originální. Nepodobá se žádnému jinému autu a zejména ne dosavadním Imprezám, což si dovolíme označit za pozitivum.

Nepřehlédnutelný „hřeben“ difuzoru svědčí o tom, že velká zadní křídla vyšla z módy už i v Tokiu, kde vedení automobilky se souhvězdím Plejád ve znaku sídlí. I v tom lze vlastně spatřovat symbolické rozloučení za érou rallye. 

Dramatické sportovní křivky auta výborně vynikají v laku WR Blue Pearl III, který je variací na někdejší slavné modré odstíny Subaru. Kovaná kola BBS RI-D mají průměr dvacet palců.

Subaru zatím nedospělo do fáze, kdy by se odhodlalo prozradit něco o specifikaci hnacího řetězce, takže máte volný prostor pro spekulace. Plochý šestiválec by byl příjemným překvapením, ale domníváme se, že přinejmenším v evropské specifikaci dostane WRX přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l.

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků