Subaru WRX: Nástupce ostré Imprezy poprvé v Evropě

Koncepční studie Subaru WRX není úplně horkou novinkou. K vidění byla už na jaře na autosalonu v New Yorku, ale dnes je to poprvé, co máme možnost prohlédnout si ji také ve staré dobré Evropě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKřiklavě žlutozené doplňky se na sériový model nedostanou. Doufáme.

Podle svého výrobce je WRX ukázkou možné podoby příští generace sportovního modelu, který definitivně přestane být „vytuněnou Imprezou“. Dává to smysl. Kult ostré Imprezy se zrodil, rozkvetl a uvedl spolu s angažmá automobilky v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Dnes už Subaru nepotřebuje homologovat soutěžní speciály, ale zákazníci po něm stále chtějí sportovní auta. Tak proč nezačít s nepopsaným listem papíru?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Subaru WRX naživo vypadá širší a nižší než na fotografiích a přestože tvar masky chladiče vám může oprávněně připomínat „tvář“ Audi, celek je velmi originální. Nepodobá se žádnému jinému autu a zejména ne dosavadním Imprezám, což si dovolíme označit za pozitivum.

Nepřehlédnutelný „hřeben“ difuzoru svědčí o tom, že velká zadní křídla vyšla z módy už i v Tokiu, kde vedení automobilky se souhvězdím Plejád ve znaku sídlí. I v tom lze vlastně spatřovat symbolické rozloučení za érou rallye. 

Dramatické sportovní křivky auta výborně vynikají v laku WR Blue Pearl III, který je variací na někdejší slavné modré odstíny Subaru. Kovaná kola BBS RI-D mají průměr dvacet palců.

Subaru zatím nedospělo do fáze, kdy by se odhodlalo prozradit něco o specifikaci hnacího řetězce, takže máte volný prostor pro spekulace. Plochý šestiválec by byl příjemným překvapením, ale domníváme se, že přinejmenším v evropské specifikaci dostane WRX přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků