Subaru vysvětluje boxer, AWD a další své komponenty

Automobilka Subaru se rozhodla svým příznivcům nabídnout názornou ukázku toho, jak pracují mechanické prvky, jimiž se pokouší odlišit se od konkurence.
Subaru vysvětluje boxer, AWD a další své komponenty

Značka Subaru zveřejnila sérií krátkých filmů. Kromě úvodního přehledu jsou celkem čtyři, každý je dlouhý přibližně 10 minut a nabízejí zájemcům možnost nahlédnout pod pokličku vývoje v rámci automobilní dovoze koncernu Fuji Heavy Industries. Zaměřují se na ty prvky, jimiž se značka Subaru v posledních letech pokouší vynikat ve srovnání s konkurencí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru, to nejsou jen motory boxer... 

Ať již je váš názor na automobily značky Subaru jakýkoli, musíte uznat, že patří k hrstce těch, které se i v současném světě napříč světadíly unifikované konstrukci a výrobě pokouší stále kráčet vlastní cestou. Všechny aktuální modely jsou vybaveny především zážehovými i vznětovými motory s protiběžnými písty „boxer“ a s výjimkou nového kupé Subaru BRZ, vyvinutého ve spolupráci s Toyotu, také „symetrickým“ pohonem všech kol.

Úvodní přehled 

Ale Subaru nabízí i další zajímavosti, jimž se zmíněná a níže přiložená videa věnují také. V prvním snímku máte možnost seznámit se s principem fungování a konstrukce motoru typu boxer a ve druhém pak se soustavou trvalého pohonu všech kol Symmetrical AWD. Následující videa vám pak představí soustavu aktivního řízení podvozku a historii péče Subaru o pasivní bezpečnost a tzv. prstencový výztužný rám skeletu karoserie.

Subaru 1000: poprvé s pohonem na přední kola

Subaru 1000: poprvé s pohonem na přední kola

Všechny tyto krátké firmy jsou velmi citlivě komponovány a opatřeny průvodcem v podobě mima a celou řadou znamenitých a názorných nákresů a animací, které vám umožní nahlédnout vozům Subaru pod kabát. Rozhodně stojí zato udělat si na jejich zhlédnutí čas.
 

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků