Subaru Viziv představeno, je to hybrid s dieselem „boxer“

Přinášíme vám podrobnosti k právě představené studii Subaru Viziv a sadu autentických snímků.

Posláním konceptu Subaru Viziv je naznačit, jakým směrem se nejspíš v dohledné době budou ubírat kroky stylistů značky Subaru, a my jsme vám první snímek přinesli již včera. Na první pohled vypadá novinka Viziv jako další vývojový stupeň konceptu Subaru Hybrid Tourer Concept, který se představil již v roce 2009 na autosalonu v Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Viziv s diesel-elektrickým pohonem

Karoserie lakovaná metalízou Mistral Silver vyniká účelovým pojetím bez zbytečných ozdob a zaoblenými plochami, v nichž jsou hranaté prakticky jen typická maska chladiče a přední a zadní svítilny ve tvaru písmene C (copak na to asi řeknou u škodovky…?). Studie Subaru Viziv stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 640 mm a její karoserie je dlouhá 4 320 mm, široká 1 900 mm a vysoká 1 510 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do čtyřmístného interiéru je přístup dlouhými, šikmo vzhůru výklopnými dveřmi

O pohon se stará hybridní pohonná soustava Hybrid SI-DRIVE, jejímž jádrem je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l a pro Subaru typickými protiběžnými písty, na který navazuje bezstupňová automatická převodovka CVT Lineartronic. K dispozici jsou také dva elektromotory vzadu a jeden vpředu a k ještě vyšší efektivitě a lepšímu hospodaření s energií přispívá soustava kamer, jež mapují jízdní podmínky okolo vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp Viziv naznačuje styl budoucích sériových vozů Subaru
 

Distribuce točivého momentu z jednotlivých agregátů na kola je také zajímavá. Při jízdě přímým směrem je většina točivého momentu přenášena na přední nápravu údajně pro lepší stabilitu a ovladatelnost, zatímco po natočení volantu jde více momentu na nápravu zadní, což má přispět k lepší ochotě vozu zatáčet.

bazar

Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 232 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Impreza 2
Rok výroby: 2009
Stav: 120 198 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků