Subaru Viziv představeno, je to hybrid s dieselem „boxer“

Přinášíme vám podrobnosti k právě představené studii Subaru Viziv a sadu autentických snímků.

Posláním konceptu Subaru Viziv je naznačit, jakým směrem se nejspíš v dohledné době budou ubírat kroky stylistů značky Subaru, a my jsme vám první snímek přinesli již včera. Na první pohled vypadá novinka Viziv jako další vývojový stupeň konceptu Subaru Hybrid Tourer Concept, který se představil již v roce 2009 na autosalonu v Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Viziv s diesel-elektrickým pohonem

Karoserie lakovaná metalízou Mistral Silver vyniká účelovým pojetím bez zbytečných ozdob a zaoblenými plochami, v nichž jsou hranaté prakticky jen typická maska chladiče a přední a zadní svítilny ve tvaru písmene C (copak na to asi řeknou u škodovky…?). Studie Subaru Viziv stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 640 mm a její karoserie je dlouhá 4 320 mm, široká 1 900 mm a vysoká 1 510 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do čtyřmístného interiéru je přístup dlouhými, šikmo vzhůru výklopnými dveřmi

O pohon se stará hybridní pohonná soustava Hybrid SI-DRIVE, jejímž jádrem je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l a pro Subaru typickými protiběžnými písty, na který navazuje bezstupňová automatická převodovka CVT Lineartronic. K dispozici jsou také dva elektromotory vzadu a jeden vpředu a k ještě vyšší efektivitě a lepšímu hospodaření s energií přispívá soustava kamer, jež mapují jízdní podmínky okolo vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp Viziv naznačuje styl budoucích sériových vozů Subaru
 

Distribuce točivého momentu z jednotlivých agregátů na kola je také zajímavá. Při jízdě přímým směrem je většina točivého momentu přenášena na přední nápravu údajně pro lepší stabilitu a ovladatelnost, zatímco po natočení volantu jde více momentu na nápravu zadní, což má přispět k lepší ochotě vozu zatáčet.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků