Subaru Viziv představeno, je to hybrid s dieselem „boxer“

Přinášíme vám podrobnosti k právě představené studii Subaru Viziv a sadu autentických snímků.

Posláním konceptu Subaru Viziv je naznačit, jakým směrem se nejspíš v dohledné době budou ubírat kroky stylistů značky Subaru, a my jsme vám první snímek přinesli již včera. Na první pohled vypadá novinka Viziv jako další vývojový stupeň konceptu Subaru Hybrid Tourer Concept, který se představil již v roce 2009 na autosalonu v Tokiu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Viziv s diesel-elektrickým pohonem

Karoserie lakovaná metalízou Mistral Silver vyniká účelovým pojetím bez zbytečných ozdob a zaoblenými plochami, v nichž jsou hranaté prakticky jen typická maska chladiče a přední a zadní svítilny ve tvaru písmene C (copak na to asi řeknou u škodovky…?). Studie Subaru Viziv stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 640 mm a její karoserie je dlouhá 4 320 mm, široká 1 900 mm a vysoká 1 510 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do čtyřmístného interiéru je přístup dlouhými, šikmo vzhůru výklopnými dveřmi

O pohon se stará hybridní pohonná soustava Hybrid SI-DRIVE, jejímž jádrem je vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l a pro Subaru typickými protiběžnými písty, na který navazuje bezstupňová automatická převodovka CVT Lineartronic. K dispozici jsou také dva elektromotory vzadu a jeden vpředu a k ještě vyšší efektivitě a lepšímu hospodaření s energií přispívá soustava kamer, jež mapují jízdní podmínky okolo vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp Viziv naznačuje styl budoucích sériových vozů Subaru
 

Distribuce točivého momentu z jednotlivých agregátů na kola je také zajímavá. Při jízdě přímým směrem je většina točivého momentu přenášena na přední nápravu údajně pro lepší stabilitu a ovladatelnost, zatímco po natočení volantu jde více momentu na nápravu zadní, což má přispět k lepší ochotě vozu zatáčet.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků