Subaru Viziv Performance STI je novému WRX STi zase o kousek blíže

Král pravděpodobně není mrtev, jenom se bude muset přizpůsobit současným trendům. Nová generace Subaru WRX STi by se v mnohém mohla podobat konceptu Subaru Viziv Performance STI.

Možná si právě říkáte, proč píšeme o konceptu Subaru Viziv Performance STI, když jej japonská automobilka představila už loni na podzim v Tokiu. Jenže ono to rozhodně má svou logiku.

Poté, co se internetem, tiskem a kdo ví čím ještě začaly šířit informace o ukončení prodeje Subaru WRX STi na našem trhu, vznikla rovněž spousta spekulací o jeho nástupci. Všichni hovoří o hybridu, jenže ten automobilka, ani přes mé naléhání, zatím nepotvrdila. Právě koncepty jsou tedy v současnosti tím, od čeho se můžeme odpíchnout.

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Koncept Viziv Performance představilo Subaru už loni v říjnu na autosalonu v Tokiu a k nové podobě WRX STi má nejblíže. Délka 4,6 metru, výška 1430 milimetrů, šířka 1930 a rozvor 2730 milimetrů vlastně na STi přímo odkazují, stejně jako skutečně agresivní vzhled. Velká změna se odehrála na zádi – vůz dostal ohromné přítlačné křídlo. V jeho jméně rovněž přibyla zkratka STI (Subaru Technica International) a přepracován byl například i přední nárazník.

Jsem toho názoru, aby už Subaru na design vůbec nesahalo a uvedlo auto takových tvarů, jaké vidíte na snímcích. Ať se nakonec jedná o cokoliv a pohání jej třeba myš v kolotoči. A znova se dostáváme ke spekulacím.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Čistě mezi námi má největší šanci dostat se pod kapotu hybridní agregát. Vždyť s ohledem na tuto techniku Subaru vyvíjelo novou globální platformu. Jistý je v tuto chvíli snad pouze to, že už se nesetkáme se samotným boxerem o objemu 2,5 litru, který používá současná generace WRX STi, protože se nelíbí Evropské unii.  No co, život jde dál…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků