Subaru Viziv Performance STI je novému WRX STi zase o kousek blíže

Král pravděpodobně není mrtev, jenom se bude muset přizpůsobit současným trendům. Nová generace Subaru WRX STi by se v mnohém mohla podobat konceptu Subaru Viziv Performance STI.

Možná si právě říkáte, proč píšeme o konceptu Subaru Viziv Performance STI, když jej japonská automobilka představila už loni na podzim v Tokiu. Jenže ono to rozhodně má svou logiku.

Poté, co se internetem, tiskem a kdo ví čím ještě začaly šířit informace o ukončení prodeje Subaru WRX STi na našem trhu, vznikla rovněž spousta spekulací o jeho nástupci. Všichni hovoří o hybridu, jenže ten automobilka, ani přes mé naléhání, zatím nepotvrdila. Právě koncepty jsou tedy v současnosti tím, od čeho se můžeme odpíchnout.

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Koncept Viziv Performance představilo Subaru už loni v říjnu na autosalonu v Tokiu a k nové podobě WRX STi má nejblíže. Délka 4,6 metru, výška 1430 milimetrů, šířka 1930 a rozvor 2730 milimetrů vlastně na STi přímo odkazují, stejně jako skutečně agresivní vzhled. Velká změna se odehrála na zádi – vůz dostal ohromné přítlačné křídlo. V jeho jméně rovněž přibyla zkratka STI (Subaru Technica International) a přepracován byl například i přední nárazník.

Jsem toho názoru, aby už Subaru na design vůbec nesahalo a uvedlo auto takových tvarů, jaké vidíte na snímcích. Ať se nakonec jedná o cokoliv a pohání jej třeba myš v kolotoči. A znova se dostáváme ke spekulacím.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Čistě mezi námi má největší šanci dostat se pod kapotu hybridní agregát. Vždyť s ohledem na tuto techniku Subaru vyvíjelo novou globální platformu. Jistý je v tuto chvíli snad pouze to, že už se nesetkáme se samotným boxerem o objemu 2,5 litru, který používá současná generace WRX STi, protože se nelíbí Evropské unii.  No co, život jde dál…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků