Subaru Viziv Performance STI je novému WRX STi zase o kousek blíže

Král pravděpodobně není mrtev, jenom se bude muset přizpůsobit současným trendům. Nová generace Subaru WRX STi by se v mnohém mohla podobat konceptu Subaru Viziv Performance STI.

Možná si právě říkáte, proč píšeme o konceptu Subaru Viziv Performance STI, když jej japonská automobilka představila už loni na podzim v Tokiu. Jenže ono to rozhodně má svou logiku.

Poté, co se internetem, tiskem a kdo ví čím ještě začaly šířit informace o ukončení prodeje Subaru WRX STi na našem trhu, vznikla rovněž spousta spekulací o jeho nástupci. Všichni hovoří o hybridu, jenže ten automobilka, ani přes mé naléhání, zatím nepotvrdila. Právě koncepty jsou tedy v současnosti tím, od čeho se můžeme odpíchnout.

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Koncept Viziv Performance představilo Subaru už loni v říjnu na autosalonu v Tokiu a k nové podobě WRX STi má nejblíže. Délka 4,6 metru, výška 1430 milimetrů, šířka 1930 a rozvor 2730 milimetrů vlastně na STi přímo odkazují, stejně jako skutečně agresivní vzhled. Velká změna se odehrála na zádi – vůz dostal ohromné přítlačné křídlo. V jeho jméně rovněž přibyla zkratka STI (Subaru Technica International) a přepracován byl například i přední nárazník.

Jsem toho názoru, aby už Subaru na design vůbec nesahalo a uvedlo auto takových tvarů, jaké vidíte na snímcích. Ať se nakonec jedná o cokoliv a pohání jej třeba myš v kolotoči. A znova se dostáváme ke spekulacím.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Čistě mezi námi má největší šanci dostat se pod kapotu hybridní agregát. Vždyť s ohledem na tuto techniku Subaru vyvíjelo novou globální platformu. Jistý je v tuto chvíli snad pouze to, že už se nesetkáme se samotným boxerem o objemu 2,5 litru, který používá současná generace WRX STi, protože se nelíbí Evropské unii.  No co, život jde dál…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků