Subaru Viziv Performance STI je novému WRX STi zase o kousek blíže

Král pravděpodobně není mrtev, jenom se bude muset přizpůsobit současným trendům. Nová generace Subaru WRX STi by se v mnohém mohla podobat konceptu Subaru Viziv Performance STI.

Možná si právě říkáte, proč píšeme o konceptu Subaru Viziv Performance STI, když jej japonská automobilka představila už loni na podzim v Tokiu. Jenže ono to rozhodně má svou logiku.

Poté, co se internetem, tiskem a kdo ví čím ještě začaly šířit informace o ukončení prodeje Subaru WRX STi na našem trhu, vznikla rovněž spousta spekulací o jeho nástupci. Všichni hovoří o hybridu, jenže ten automobilka, ani přes mé naléhání, zatím nepotvrdila. Právě koncepty jsou tedy v současnosti tím, od čeho se můžeme odpíchnout.

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Koncept Viziv Performance představilo Subaru už loni v říjnu na autosalonu v Tokiu a k nové podobě WRX STi má nejblíže. Délka 4,6 metru, výška 1430 milimetrů, šířka 1930 a rozvor 2730 milimetrů vlastně na STi přímo odkazují, stejně jako skutečně agresivní vzhled. Velká změna se odehrála na zádi – vůz dostal ohromné přítlačné křídlo. V jeho jméně rovněž přibyla zkratka STI (Subaru Technica International) a přepracován byl například i přední nárazník.

Jsem toho názoru, aby už Subaru na design vůbec nesahalo a uvedlo auto takových tvarů, jaké vidíte na snímcích. Ať se nakonec jedná o cokoliv a pohání jej třeba myš v kolotoči. A znova se dostáváme ke spekulacím.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Čistě mezi námi má největší šanci dostat se pod kapotu hybridní agregát. Vždyť s ohledem na tuto techniku Subaru vyvíjelo novou globální platformu. Jistý je v tuto chvíli snad pouze to, že už se nesetkáme se samotným boxerem o objemu 2,5 litru, který používá současná generace WRX STi, protože se nelíbí Evropské unii.  No co, život jde dál…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků