Značka Subaru v Ženevě představila novou studii Viziv 2. Má zážehový boxer 1,6 DIT a tři elektromotory.
Viziv se vrací na místo činu. Přesně před rokem slavila v Ženevě svoji premiéru studie Subaru Viziv a nyní na stejném místě přichází pokračování tohoto příběhu. Je ale třeba podotknout, že Subaru Viziv 2 působí výrazně propracovanějším dojmem a v běžném provozu si jej možná představíte i bez extrémní dávky kreativity. Viziv 2 stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 730 mm a je 4 435 mm dlouhý, 1 920 mm široký a 1 530 mm vysoký.
Subaru Viziv 2 s výraznými kruhovými elementy v obou náraznících
V designu vozu jsou kombinována různá témata včetně ostrých hran a křivek a kruhových elementů, což má být dle tvrzení automobilky Subaru výrazem „přátelství k životnímu prostředí a jízdních výkonů“. Na rozdíl od svého předchůdce má Viziv 2 nikoli jeden, ale dva páry bočních dveří, přední výklopný, zadní posuvný. Čtyřmístný interiér se nese v podobném duchu jako karoserie a sází na digitální displeje a minimum samostatných ovládacích prvků.
Čtyřmístný interiér nového konceptu je pohodlně přístupný čtveřicí velkých dveří
O pohon se stará hybridní pohonná soustava typu plug-in hybrid, jejímž srdcem je vpředu uložený přeplňovaný zážehový boxer 1,6 DIT s bezstupňovou samočinnou převodovkou CVT Lineartronic. Systém doplňují tři elektromotory, jeden vpředu a dva vzadu, a sada li-ionových akumulátorů. Má jít opět o „symetrický“ pohon AWD, ovšem bez mechanické vazby spalovacího motoru se zadními koly, jež jsou poháněna elektromotory.
V další kapitole si můžete prohlédnout Viziv 2 v galerii našich živých snímků přímo z Ženevy
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ