Japonská automobilka Subaru chystá pro frankfurtský autosalon mnoho zajímavostí. Novinkou číslo jedna bude evropská premiéra nové generace Imprezy. Konečně tak uvidíme v celé kráse evropskou verzi vozu, jejíž první snímky Subaru právě zveřejnilo.
Krom toho se světla světa dočkala informace, jaké motory novinka v Evropě nabídne. Ani na tomto poli nepřišlo Subaru s něčím převraným, neboť nová Impreza bude v počátku dostupná s dvojicí agregátů. Základ bude tvořit boxer o objemu 1,5 l DOHC a prozatímním vrcholem pak budr opět boxer, ovšem s objemem 2 litry, který je vybaven častováním AVCS. Obě verze budou samozřejmě vybaveny symetrickým náhonem na všechna kola a Subaru také slibuje nasazení dalších motorizací.
Automobilka chce ve Frankfurtu konečně představit i svůj naftový boxer a to se všemi specifikacemi. Motor má přinést na trh zcela nové vlastnosti o kterých se má konkurenci jen zdát. Vibrace srovnatelné s benzínem, extrémně nízká hlučnost, vysoký litrový výkon, nízká spotřeba a to vše zabalené do obalu motoru s protilehlými písty. Ale to už jsme párkrát slyšeli, uvidíme, jaká bude realita.
Mimo tyto zásadní novinky lze vidět na stánku Subaru i inovovanou Tribecu s posíleným boxerem o objemu 3,6 litru. Dále se zde představí nové Justy a několik studií a konceptů.
Subaru Impreza EU verze
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ