Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Subaru na autosalonu v Los Angeles představí svůj první plug-in hybrid. Nový Crosstrek Hybrid by tak mohl nakonec fungovat jako předzvěst evropského modelu XV se stejným pohonem.

Dvojče evropského modelu XV se v USA dočkává nové plug-in hybridní verze. Crosstrek Hybrid popisuje značka Subaru jako svůj první hybrid, který budou moci majitelé dobíjet ze zásuvky (na rozdíl od starší elektrifikované verze).

Crosstrek Hybrid každopádně využívá dvoulitrového boxeru o čtyřech válcích, dvojice elektromotorů (jeden funguje čistě jako startér) a nové bezstupňové převodovky CVT. Nechybí samozřejmě ani pohon všech kol. Bohužel přesné specifikace výkonu hybridního sytému zatím Subaru neuvádí.  

Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Pouze víme, že v čistě elektrickém režimu je hybrid schopen cestovat rychlostí až 105 km/h. V jízdním režimu kombinujícím spalovací a elektrický motor má poté Crosstrek dojezd až 772 kilometrů, načež pouze na elektřinu zvládne ujet okolo 27 kilometrů. Přesnou kapacitu baterií uložených pod zavazadlovým prostorem taktéž ještě neznáme, stejně jako dobu nabíjení.

Uvnitř se nachází 8palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto, mezi budíky zase 4,2palcový LCD displej zobrazující používaný výkon v reálném čase nebo průběh rekuperace energie z brzdění, zatímco další pomocný displej je k nalezení na vrchu palubní desky. Ten ukazuje různé režimy využití hybridního pohonu či stav baterií.

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

V novém hybridním Crosstreku se objeví i řada posledních asistenčních a bezpečnostních systémů od automatického brzdění v případě blížící se srážky, detekce chodců a cyklistů, adaptivního tempomatu až po funkci udržování jízdy v pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.

S platformou navrženou pro zakomponování tohoto ústrojí lze očekávat, že podobné varianty se nakonec dočká i evropské XV. Mluví se již o začátku příštího roku.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků