Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Subaru na autosalonu v Los Angeles představí svůj první plug-in hybrid. Nový Crosstrek Hybrid by tak mohl nakonec fungovat jako předzvěst evropského modelu XV se stejným pohonem.

Dvojče evropského modelu XV se v USA dočkává nové plug-in hybridní verze. Crosstrek Hybrid popisuje značka Subaru jako svůj první hybrid, který budou moci majitelé dobíjet ze zásuvky (na rozdíl od starší elektrifikované verze).

Crosstrek Hybrid každopádně využívá dvoulitrového boxeru o čtyřech válcích, dvojice elektromotorů (jeden funguje čistě jako startér) a nové bezstupňové převodovky CVT. Nechybí samozřejmě ani pohon všech kol. Bohužel přesné specifikace výkonu hybridního sytému zatím Subaru neuvádí.  

Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Pouze víme, že v čistě elektrickém režimu je hybrid schopen cestovat rychlostí až 105 km/h. V jízdním režimu kombinujícím spalovací a elektrický motor má poté Crosstrek dojezd až 772 kilometrů, načež pouze na elektřinu zvládne ujet okolo 27 kilometrů. Přesnou kapacitu baterií uložených pod zavazadlovým prostorem taktéž ještě neznáme, stejně jako dobu nabíjení.

Uvnitř se nachází 8palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto, mezi budíky zase 4,2palcový LCD displej zobrazující používaný výkon v reálném čase nebo průběh rekuperace energie z brzdění, zatímco další pomocný displej je k nalezení na vrchu palubní desky. Ten ukazuje různé režimy využití hybridního pohonu či stav baterií.

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

V novém hybridním Crosstreku se objeví i řada posledních asistenčních a bezpečnostních systémů od automatického brzdění v případě blížící se srážky, detekce chodců a cyklistů, adaptivního tempomatu až po funkci udržování jízdy v pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.

S platformou navrženou pro zakomponování tohoto ústrojí lze očekávat, že podobné varianty se nakonec dočká i evropské XV. Mluví se již o začátku příštího roku.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků