Subaru ukázalo svůj první plug-in hybrid. Dočkáme se ho i v Evropě?

Subaru na autosalonu v Los Angeles představí svůj první plug-in hybrid. Nový Crosstrek Hybrid by tak mohl nakonec fungovat jako předzvěst evropského modelu XV se stejným pohonem.

Dvojče evropského modelu XV se v USA dočkává nové plug-in hybridní verze. Crosstrek Hybrid popisuje značka Subaru jako svůj první hybrid, který budou moci majitelé dobíjet ze zásuvky (na rozdíl od starší elektrifikované verze).

Crosstrek Hybrid každopádně využívá dvoulitrového boxeru o čtyřech válcích, dvojice elektromotorů (jeden funguje čistě jako startér) a nové bezstupňové převodovky CVT. Nechybí samozřejmě ani pohon všech kol. Bohužel přesné specifikace výkonu hybridního sytému zatím Subaru neuvádí.  

Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Pouze víme, že v čistě elektrickém režimu je hybrid schopen cestovat rychlostí až 105 km/h. V jízdním režimu kombinujícím spalovací a elektrický motor má poté Crosstrek dojezd až 772 kilometrů, načež pouze na elektřinu zvládne ujet okolo 27 kilometrů. Přesnou kapacitu baterií uložených pod zavazadlovým prostorem taktéž ještě neznáme, stejně jako dobu nabíjení.

Uvnitř se nachází 8palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto, mezi budíky zase 4,2palcový LCD displej zobrazující používaný výkon v reálném čase nebo průběh rekuperace energie z brzdění, zatímco další pomocný displej je k nalezení na vrchu palubní desky. Ten ukazuje různé režimy využití hybridního pohonu či stav baterií.

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

Tento Prius si nikdo dobírat nebude. Na střeše má rotační kulomet!

V novém hybridním Crosstreku se objeví i řada posledních asistenčních a bezpečnostních systémů od automatického brzdění v případě blížící se srážky, detekce chodců a cyklistů, adaptivního tempomatu až po funkci udržování jízdy v pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.

S platformou navrženou pro zakomponování tohoto ústrojí lze očekávat, že podobné varianty se nakonec dočká i evropské XV. Mluví se již o začátku příštího roku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků