Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Nový Ascent je vůbec největší model v historii značky Subaru. Na délku měří pět metrů, uveze až 8 lidí a jediným agregátem je přeplňovaný čtyřválec.

Vzpomínáte si na koncept VIZIV-7? Subaru jej představilo na loňském autosalonu v Los Angeles a předznamenával směr, kterým se bude ubírat. Nový model Ascent, který z konceptu VIZIV-7 de facto vychází, se bude vyrábět a prodávat v USA, a není jisté, jestli se podívá i do Evropy. Ale víte, jak to bylo s Levorgem - Subaru nejdříve dělalo "ofuky", ale pak jej do Evropy stejně dovezlo.

Ascent se představuje na stejném místě jako VIZIV-7, jenom o rok později. Mastodontní SUV stojí na zcela nové globální platformě Subaru, kterou využívají i modely Impreza a XV,což je pro mě alespoň prozatím příslibem tuhé konstrukce a velmi dobrých jízdních vlastností. Ty samozřejmě nebudou stejné jako u mrštné Imprezy, základ je ale vynikající. Vůz na délku měří 4.998 milimetrů, je 1930 milimetrů široký, 1819 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2890 milimetrů. Jak říkám – mastodontní SUV.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Na výběr bude ze dvou konfigurací interiéru – 2+2+3 a 2+3+3. Vůz tedy uveze až osm cestujících, přičemž se značka chlubí i velkým úhlem otevírání dveří, aby bylo zajištěno pohodlné nastupování. Přístrojová deska jako by z oka vypadla Impreze, což je ale jenom dobře, pokud uvážím úroveň materiálů, zpracování a ovládání. V těchto ohledech se totiž Japoncům nedá vlastně nic vytknout.

V nabídce bude jediný motor – nový přeplňovaný 2,4litrový čtyřválec s protilehlými válci (FA24), který nabídne v 5600 otáčkách výkon 194 kW (260 koní) a točivý moment 375 N.m v rozmezí 2000 – 4800 otáček. Převodovka je  bezstupňová Lineartronic a samozřejmostí je i symetrický pohon všech kol. Se světlou výškou 220 milimetrů se už navíc dá vyrazit i mimo silnice, kde se zase hodí režim X-Mode s asistentem pro sjíždění svahů.

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

Ve výbavě se poprvé objeví odvětrávaná sedadla a v rámci zvýšení komfortu našlo uplatnění nezávislé ovládání klimatizace pro pasažéry vzadu. Standardem je sedm airbagů a systém podpory řidiče EyeSight s adaptivním tempomatem a funkcí nouzového brzdění před překážkou. Tak jako u Imprezy a XV. Vůz se objeví na americkém trhu v létě příštího roku.

Subaru Ascent - základní technická data
Motor 2,4 Turbo FA24
Zdvihový objem [cm3] 2387
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 194/5600
Točivý moment [N.m/min] 375/2000-4000
Převodovka CVT
Max. rychlost [km/h] neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno

Prohlédnětě si fotky největšího Subaru historie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků