Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Nový Ascent je vůbec největší model v historii značky Subaru. Na délku měří pět metrů, uveze až 8 lidí a jediným agregátem je přeplňovaný čtyřválec.

Vzpomínáte si na koncept VIZIV-7? Subaru jej představilo na loňském autosalonu v Los Angeles a předznamenával směr, kterým se bude ubírat. Nový model Ascent, který z konceptu VIZIV-7 de facto vychází, se bude vyrábět a prodávat v USA, a není jisté, jestli se podívá i do Evropy. Ale víte, jak to bylo s Levorgem - Subaru nejdříve dělalo "ofuky", ale pak jej do Evropy stejně dovezlo.

Ascent se představuje na stejném místě jako VIZIV-7, jenom o rok později. Mastodontní SUV stojí na zcela nové globální platformě Subaru, kterou využívají i modely Impreza a XV,což je pro mě alespoň prozatím příslibem tuhé konstrukce a velmi dobrých jízdních vlastností. Ty samozřejmě nebudou stejné jako u mrštné Imprezy, základ je ale vynikající. Vůz na délku měří 4.998 milimetrů, je 1930 milimetrů široký, 1819 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2890 milimetrů. Jak říkám – mastodontní SUV.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Na výběr bude ze dvou konfigurací interiéru – 2+2+3 a 2+3+3. Vůz tedy uveze až osm cestujících, přičemž se značka chlubí i velkým úhlem otevírání dveří, aby bylo zajištěno pohodlné nastupování. Přístrojová deska jako by z oka vypadla Impreze, což je ale jenom dobře, pokud uvážím úroveň materiálů, zpracování a ovládání. V těchto ohledech se totiž Japoncům nedá vlastně nic vytknout.

V nabídce bude jediný motor – nový přeplňovaný 2,4litrový čtyřválec s protilehlými válci (FA24), který nabídne v 5600 otáčkách výkon 194 kW (260 koní) a točivý moment 375 N.m v rozmezí 2000 – 4800 otáček. Převodovka je  bezstupňová Lineartronic a samozřejmostí je i symetrický pohon všech kol. Se světlou výškou 220 milimetrů se už navíc dá vyrazit i mimo silnice, kde se zase hodí režim X-Mode s asistentem pro sjíždění svahů.

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

Ve výbavě se poprvé objeví odvětrávaná sedadla a v rámci zvýšení komfortu našlo uplatnění nezávislé ovládání klimatizace pro pasažéry vzadu. Standardem je sedm airbagů a systém podpory řidiče EyeSight s adaptivním tempomatem a funkcí nouzového brzdění před překážkou. Tak jako u Imprezy a XV. Vůz se objeví na americkém trhu v létě příštího roku.

Subaru Ascent - základní technická data
Motor 2,4 Turbo FA24
Zdvihový objem [cm3] 2387
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 194/5600
Točivý moment [N.m/min] 375/2000-4000
Převodovka CVT
Max. rychlost [km/h] neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno

Prohlédnětě si fotky největšího Subaru historie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků