Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Nový Ascent je vůbec největší model v historii značky Subaru. Na délku měří pět metrů, uveze až 8 lidí a jediným agregátem je přeplňovaný čtyřválec.

Vzpomínáte si na koncept VIZIV-7? Subaru jej představilo na loňském autosalonu v Los Angeles a předznamenával směr, kterým se bude ubírat. Nový model Ascent, který z konceptu VIZIV-7 de facto vychází, se bude vyrábět a prodávat v USA, a není jisté, jestli se podívá i do Evropy. Ale víte, jak to bylo s Levorgem - Subaru nejdříve dělalo "ofuky", ale pak jej do Evropy stejně dovezlo.

Ascent se představuje na stejném místě jako VIZIV-7, jenom o rok později. Mastodontní SUV stojí na zcela nové globální platformě Subaru, kterou využívají i modely Impreza a XV,což je pro mě alespoň prozatím příslibem tuhé konstrukce a velmi dobrých jízdních vlastností. Ty samozřejmě nebudou stejné jako u mrštné Imprezy, základ je ale vynikající. Vůz na délku měří 4.998 milimetrů, je 1930 milimetrů široký, 1819 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2890 milimetrů. Jak říkám – mastodontní SUV.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Na výběr bude ze dvou konfigurací interiéru – 2+2+3 a 2+3+3. Vůz tedy uveze až osm cestujících, přičemž se značka chlubí i velkým úhlem otevírání dveří, aby bylo zajištěno pohodlné nastupování. Přístrojová deska jako by z oka vypadla Impreze, což je ale jenom dobře, pokud uvážím úroveň materiálů, zpracování a ovládání. V těchto ohledech se totiž Japoncům nedá vlastně nic vytknout.

V nabídce bude jediný motor – nový přeplňovaný 2,4litrový čtyřválec s protilehlými válci (FA24), který nabídne v 5600 otáčkách výkon 194 kW (260 koní) a točivý moment 375 N.m v rozmezí 2000 – 4800 otáček. Převodovka je  bezstupňová Lineartronic a samozřejmostí je i symetrický pohon všech kol. Se světlou výškou 220 milimetrů se už navíc dá vyrazit i mimo silnice, kde se zase hodí režim X-Mode s asistentem pro sjíždění svahů.

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

Ve výbavě se poprvé objeví odvětrávaná sedadla a v rámci zvýšení komfortu našlo uplatnění nezávislé ovládání klimatizace pro pasažéry vzadu. Standardem je sedm airbagů a systém podpory řidiče EyeSight s adaptivním tempomatem a funkcí nouzového brzdění před překážkou. Tak jako u Imprezy a XV. Vůz se objeví na americkém trhu v létě příštího roku.

Subaru Ascent - základní technická data
Motor 2,4 Turbo FA24
Zdvihový objem [cm3] 2387
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 194/5600
Točivý moment [N.m/min] 375/2000-4000
Převodovka CVT
Max. rychlost [km/h] neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno

Prohlédnětě si fotky největšího Subaru historie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků