Subaru ukázalo nový Ascent. Má nový turbomotor a uveze až 8 lidí

Nový Ascent je vůbec největší model v historii značky Subaru. Na délku měří pět metrů, uveze až 8 lidí a jediným agregátem je přeplňovaný čtyřválec.

Vzpomínáte si na koncept VIZIV-7? Subaru jej představilo na loňském autosalonu v Los Angeles a předznamenával směr, kterým se bude ubírat. Nový model Ascent, který z konceptu VIZIV-7 de facto vychází, se bude vyrábět a prodávat v USA, a není jisté, jestli se podívá i do Evropy. Ale víte, jak to bylo s Levorgem - Subaru nejdříve dělalo "ofuky", ale pak jej do Evropy stejně dovezlo.

Ascent se představuje na stejném místě jako VIZIV-7, jenom o rok později. Mastodontní SUV stojí na zcela nové globální platformě Subaru, kterou využívají i modely Impreza a XV,což je pro mě alespoň prozatím příslibem tuhé konstrukce a velmi dobrých jízdních vlastností. Ty samozřejmě nebudou stejné jako u mrštné Imprezy, základ je ale vynikající. Vůz na délku měří 4.998 milimetrů, je 1930 milimetrů široký, 1819 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2890 milimetrů. Jak říkám – mastodontní SUV.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Na výběr bude ze dvou konfigurací interiéru – 2+2+3 a 2+3+3. Vůz tedy uveze až osm cestujících, přičemž se značka chlubí i velkým úhlem otevírání dveří, aby bylo zajištěno pohodlné nastupování. Přístrojová deska jako by z oka vypadla Impreze, což je ale jenom dobře, pokud uvážím úroveň materiálů, zpracování a ovládání. V těchto ohledech se totiž Japoncům nedá vlastně nic vytknout.

V nabídce bude jediný motor – nový přeplňovaný 2,4litrový čtyřválec s protilehlými válci (FA24), který nabídne v 5600 otáčkách výkon 194 kW (260 koní) a točivý moment 375 N.m v rozmezí 2000 – 4800 otáček. Převodovka je  bezstupňová Lineartronic a samozřejmostí je i symetrický pohon všech kol. Se světlou výškou 220 milimetrů se už navíc dá vyrazit i mimo silnice, kde se zase hodí režim X-Mode s asistentem pro sjíždění svahů.

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

New Yorku 2016 živě: Na autosalon dorazila také nová Impreza hatchback

Ve výbavě se poprvé objeví odvětrávaná sedadla a v rámci zvýšení komfortu našlo uplatnění nezávislé ovládání klimatizace pro pasažéry vzadu. Standardem je sedm airbagů a systém podpory řidiče EyeSight s adaptivním tempomatem a funkcí nouzového brzdění před překážkou. Tak jako u Imprezy a XV. Vůz se objeví na americkém trhu v létě příštího roku.

Subaru Ascent - základní technická data
Motor 2,4 Turbo FA24
Zdvihový objem [cm3] 2387
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 194/5600
Točivý moment [N.m/min] 375/2000-4000
Převodovka CVT
Max. rychlost [km/h] neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] neudáno

Prohlédnětě si fotky největšího Subaru historie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků