68
Fotogalerie

Subaru Tribeca B9: lovec nomádů (test)

Kapitoly článku:


Jen do lehkého terénu

Nedalo nám to a s největší opatrností jsme se s Tribecou vydali i do terénu. Vybrali jsme si k tomu dnes nepoužívaný tankodrom se spoustou záludných míst, převýšení a také jedním brodem. Běžné rozbahněné cesty s hlubokými kalužemi, prohlubně a nepatrné zlomy Tribeca hravě zvládá. Je do nich předurčena vynikajícím pohonem všech kol.

Okamžik pravdy nastává na prvním bahnitém terénním zlomu, kde nám zůstává Tribeca chvilku viset než ji silou zadních kol opět nedostaneme na všechny čtyři. Do projíždění brodu už se opravdu nepouštíme. Náš závěr tedy zní: vypadá odvážně, chová se odvážně, ale vy odvážní nebuďte a vždy pomyslete na plastové spoilery a na SUV přece jen nízkou světlou výšku.

subaru_tribeca/P1320453.JPG subaru_tribeca/P1320471.JPG subaru_tribeca/P1320478.JPG

Naměřená dynamika

Zrychlení:

0-100 km/h:   9,8 s
0-120 km/h: 14,0 s
0-140 km/h: 17,1 s
0-160 km/h: 21,7 s
0-180 km/h: 28,6 s
0-200 km/h: 44,1 s

Pružnost při řazení automatické převodovky:

40 - 80 km/h: 5,4 s
60-100 km/h: 6,3 s
80-120 km/h: 6,9 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně

1 –   80 km/h při 6 500 ot./min
2 – 120 km/h při 6 500 ot./min
3 – 170 km/h při 6 500 ot./min
4 – 210 km/h při 5 000 ot./min

Nejvyšší dosažená rychlost: 220 km/h

Převody:

 40:   2 - 2250; 3 - 1600; 4 - 1400;
 60:   2 - 3500; 3 - 2450; 4 - 1800;
 80:   2 - 4500, 3 - 3400; 4 - 1900; 5 - 1250
100:  2.– 5400; 3 - 3800; 4 - 2600; 5 - 2000
120:                 3 - 4500; 4 - 3250; 5 - 2600
140:                 3 - 5250; 4 - 3600; 5 - 2900
160                  3 - 6000; 4 - 4000; 5 - 3250

Tribeca ze Souhvězdí Plejád

Tribeca je dobrou alternativou k obřím SUV na českém trhu. Představuje převlečené MPV s vizáží lehkého SUV. A zažijete s ní pohodu za volantem. Jako taková si zaslouží pozornost všech, kteří trvají na této kategorii a přitom do terénu nikdy nezajedou.

Pětimístnou Tribecu v nejvyšší výbavě Executive lze pořídit již od 1 378 800,- Kč vč. DPH, testovaná verze měla navíc příplatkový paket (sportovní maska chladiče, dekorativní lišty, zrcátko s kompasem) v ceně 46 210,- Kč vč. DPH. Dobrou zprávou pro podnikatele je existence verze N1 v ceně od 1 181 176 Kč.

Technické údaje

Motor:

zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3000
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 297 / 4200

Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9,7
Spotřeba-město/mimo/kombinace (l/100 km): 17,1 / 9,5 / 12,3
Objem palivové nádrže (l): 64

Rozměry a hmotnosti:

Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 525 / 1671
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 596
Rozměr pneu: 255/55 R18

délka (mm): 4855
šířka (mm): 1880
výška (mm): 1865
rozvor (mm): 2750
rozchod vpředu (mm):1590
rozchod vzadu (mm): 1580

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud